زرز تهیه شیرینی مشهدی، خوشمزه ویژه نوروز

[ad_1]

فراروـ با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های رنگارنگ و خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. رینی مشهدی با نام‌های موجود ازجمله شیرینی آلمانی، شیرینی مربایی و سرانی این شیرینی به دلیل ماندگاری بالا و لطافت و طعم دلچسبی که دارد، گزینه بسیار مناسبی برای لیست شیرینی‌ها است.

به گزارش ،رارو ، این شیرینی شامل دو لایه است که بین این دو لایه را به رو می باشد در روز مرگ روز

مواد لازم برای تهیه شیرینی مشهدی

آرد شیرینی:350 گرم
روغن نباتی یا کره: ۲۲۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
پودر قند: صد گرم
وانیل: نصف چای‌خوری
:کیدگ یکودر: یک چهارم قاشق مرباخوری
:ودر هل: نصف قاشق چایخوری
مارمالاد، ژله بریلو، پودر پسته و شکلات تخته‌ای: برای تزیین

نکات مهم مربوط به مواد اولیه

آرد

نکات مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در مورد توجه قرار گیرد، کیفیت آردهای موجود در بازار است که با هم تفاوت دارن به همین دلیل میزان هزینه با کیفیت آرد ممکن است آمکتر یا زیادتر از مقداری باشد که در دستور گفته ش بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این موضوع توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است. ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است. .عنی آردی که اضافه کرده، کافی است و بقیه را اضافه کنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید ولی حس کردید شما هنوز به آن چیزی که باید برسد، نرسیده است. یعنی باید کمی بیشتر اضافه کنید. بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

نکات مربوط به پودر قند

پودر قند

پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد. یعنی قند را پودر کرده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که داخل پودر قند بعد از مدتی که کیسه یا ظرفی باشد، ممکن است صاف شود. بنابراین از این که آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشتکوب بکوبید و سپس الک کنید

نکات مربوط به هل

هل

برای تهیه شیرینی حتماً از پودر هل سبز استفاده کنید. زیرا نسبت به هل سفید عطر بیش‌تری دارد و برای تهیه دسر و شیرینی مناسب‌تر است.

طرز تهیه شیرینی مشهدی

ـ ابتدا روغن را که داخل به محیطی رسیده است، یک کاسه بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید. حالا همزن برقی را روشن کنید و با دور تند همزن روغن و پودر قند را بزنید تا کاملا حجیم و کرم رنگ شوند.

۲ ـ در مرحله بعد از تخم مرغ را همراه با وانیل و پودر هل به کاسه اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر به هم بزنید.

د ـ در این مرحله همزن برقی را کنار بگذارید. آرد و بیکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و الک کرده اید، کم کم و طی اهت کنید. وقتی مواد شیرینی حالت خمیری پیدا کرد، لیسک را کنار گذاشت و با دست و نوک انگشتان شروع به ورز دادن کرد. یمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، آماده است و دیگر نیازی به ورز دادن ندارد. شیمیر شیرینی مشهدی خمیر بسیار نرم است.

شیرینی مشهدی

۴ ـ حالا خمیر را آماده داخل کیسه فریزر بگذار و آن را حدود نیم ساعت داخل یخچال بگذار تا بماند بعد از گذشت این مدت زمان خمیر را از خارج کنید و دوباره کمی ورز بدهید. دو کیسه فریزر را باز کنید و کنار دستتان بگذارید. حالا یک گلوله خمیر بردارید و روی یکی از کیسه‌ها بگذارید؛ سپس کیسه بعدی را روی خمیر بگذارید و خمیر را بین دو کیسه فریزر با وردنه باز کنید. قطر خمیر باید حدود ۳ تا ۴ سانتیمتر باشد. حالا کیسه رویی را بردارید و خمیر را با قالب دلخواه یا کاتر قالب بزنید.

برای اولین بار، روز اول بعد از این‌که شیرینی‌ها خنک شدند، باید آن‌ها را تزیین کنید. به این صورت که یکی از شیرینیها را بردارید و روی آن را به دلخواه ژله بریلو، مارمالاد یا شکلات تختهای آب شده بریزید و یک شیرینی دیگر را روی آن بگذارید و کمی فشار بدهید تا دو لایه به هم بچسبد; سپس روی شیرینی را با پودر پسته و شکلات تخته‌ای آب شده تزیین کنید.

۶ ـ این شیرینی به دلیل داشتن مارمالاد و ژله بریلو باید حتما داخل ظرف در بسته و در یخچال نگهدار شو

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما