زرز تهیه شیرینی برنجی ، شیرینی سنتی نوروز

[ad_1]

فراروـ شیرینی برنجی یکی از شیرینی های سنتی ایرانی است که بسیار محبوب و طرفدار است و در نقاط مختلف ایران با روش های گوناگون تهیه می شود که در این میان نان برنجی مخصوص کرمانشاه از همه جا معروفتر است. نان برنجی که از ترکیب آرد برنج، روغن، ودر قند و … تهیه می‌شود، گزینه بسیار مناسبی برای نوروز است.

به گزرارو، شیرینی برنجی به دلیل داشتن گلاب و پودر هل در ترکیباتش داروی از سوی دیگر، از سوی دیگر، از سوی دیگر.

مواد لازم برای تهیه شیرینی برنجی

آرد برنج: نیم کیلو
پودر قند: 150 گرم
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
روغن جامد: ۲۵۰ گرم
:لب: یک چهارم پیمانه
وانیل: نوک چایخوری
پودر هل سبز: ۱ قاشق چایخوری
خرفه سیاه یا خلال پسته برای تزیین: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

ارد برنج

نکات مربوط به آرد برنج

نوع آرد برنجی که برای تهیه شیرینی برنجی استفاده می‌شود، در طعم و شیرینی بافتی تأثیر مستقیم دارد. تما آرد برنج را از لوازم قنادی‌های معتبر به صورت فله‌ای و نه بسته‌بندی‌های کارخانه‌های تولید می‌کنند. قبل از درست کردن شیرینی برنجی بهتر است حتما آرد برنج را دو تا سه بار الک کنید.

نکات مربوط به روغن

روغن شیرینی

برای تهیه شیرینی آردی بهتر است از روغن های مخصوص شیرینی آردی استفاده کنید که به صورت حلبی در فروشگاه های فروش روغن موجود است و از آنها مخصوص شیرینی آردی استفاده کنید. در صورتی که به این روغن تخلیه، از روغن جامد نباتی استفاده کنید. مراقب باشید که هرگز از روغن‌های صاف قنادی که در لوازم قنادی‌ها موجود است، استفاده نکنید. زیرا باعث خشکی بیش از حد شیرینی می شود. توصیه ما است کک ز

نکات مربوط به گلاب

گلاب

همان طور که می‌دانیم گلاب عصاره خوشبوی گل محمدی است که مرغوب‌ترین نوع آن در شهر‌های کاشان و میمند است. امروز در همه فروشگاهها و سوپر مارکتها شیشه های گلاب را در اشکال و با نامهای تجاری مختلف میبینیم که از آنها خالص و عطر و بوی گلاب اصیل را ندارند. .لاب اصل بوی گل محمدی می‌دهد و شما بوی ترشیدگی از آن استشمام نمی‌کنید. رنگ گلاب اصل، روشن و بدون رسوب است. گلاب اصل همچنین طعمی سنگین و مایل به تلخی دارد. هنگام خرید گلاب به این نکات توجه داشته باشید.

طرز تهیه شیرینی برنجی

۱ ـ برای شروع کار ابتدا روغن را روی حرارت خیلی کم اجاق گاز تا آب شود. سپس صبر کنید تا از حرارت بیفتد. .رده‌های تخم مرغ را داخل یک کاسه گود و مناسب بریزید و وانیل و هل را به آن اضافه کنید. کمی زده‌ها را با همزن دستی هم بزنید. سپس روغن خنک شده را به آن اضافه کنید و باز هم بزنید.

د د ارن مرحله کم پودر قند را به روغن اضافه کنید

۳ ـ در مرحله آخر آرد برنج را که از قبل الک کرده اید، کم کم و طی سه تا چهار مرحله به مواد اضافه کنید. حالا لیسک را کنار بگذارید و در این مرحله با دست هم بزنید. اولین روز سال تمام شد اگر خمیر به دست چسبید، کمی دیگر آرد برنج را اضافه کنید و اگر حالت پوره پوره داشت و بعد از ورز دادن هم شبیه خمیر منسج نشد، خمیر را داخل گوشت با سری درشت بریزید و یکبار از چرخ گوشت رد کنید; سپس خمیر را داخل کیسه فریزر و حدود ۱ روز در محیط آشپزخانه قرار دهید تا بمانید.

۴ ـ بعد از این‌که خمیر اقامت کرد، یک‌بار دیگر آن را از چرخ گوشت گوشت بشویید و بعد با دست کمی ورز دهید. سپس از خمیر به اندازه گردوی کوچک بردارید و کف دستتان را بکنید و با مهر مخصوص شیرینی برنجی روی آن را انجام دهید. سپس شیرینی‌ها را داخل سینی فر و با فاصله از هم بچینید و روی شیرینی را به دلخواه با خرفه سیاه یا مت پ. سینی فر را در فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی‌ها کاملا بپزند. بعد از این‌که شیرینی پخت، آن را از خارج خارج کنید و تا زمانی که کاملاً سرد نشده باشد، به آن‌ها دست نزن.

نکات مهم برای تهیه شیرینی برنجی

شیرینی برنجی

ـ اگر خمیر بعد از قالب زدن چرب بود یا روغن پس از می‌داد، حتماً دوباره به آن آرد برنج اضافه کنید.
۲ ـ وقتی خمیر حالت پوره‌های می‌شود، برای این‌که به شکل خمیری منسجمی در بیاید، هرگز به آن گلاب اضافه نشود. گلاب بیش از اندازه شیرینی برنجی را بعد از پختن خشک می کند.
۳ ـ اگر شیرینی بعد از قالب زدن ترک خورد، به این معناست که خمیر به اندازه کافی ورز نخورده است.
۴ ـ زمان پخت شیرینی برنجی نسبت به بقیه شیرینی‌ها کمی بیش‌تر است. بنابراین توجه داشته باشید که محیطی را داشته باشید که برای تنظیم بهتر باشد.
اولین روز از روز

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما