ترفندهای آشپزی سریع برای خانم های شاغل

[ad_1]

از کار‌هایی که برای بانوان خاص زمانبر و البته بسیار مهم است، آشپزی است. داشتن سرعت عمل در تهیه غذای سالم و مقوی برای این دسته از بانوان بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل در این مطلب پیشنهادهایی برای تان داریم تا با بهره گیری از آنها بتوانید در مدت زمان کوتاهی آشپزی و غذای محبوبتان را آماده کنید.

برای اولین بار این روزها وضعیت تمام بانوان شاغل به همین صورت است. از یک طرف رسیدگی به امور داخل خانه و از یک طرف رسیدگی به کارهای بیرون می شود تا خانمهای شاغل به دنبال راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به کارهای روزانه باشند. از کار‌هایی که برای بانوان خاص زمانبر و البته بسیار مهم است، آشپزی است.

با این ترفند باب زودتر جوش می‌آید

بیشتر غذاها به آب جوشیده نیاز دارند. اگر قصد دارید غذا بخورید که باید مواد آن را با آب جوشیده آبکشی کند و برای این کار عجله کمی نمک به آب داشت. با این روش آب زودتر جوش می‌آید.

ترفندهای آشپزی سریع برای خانم های شاغل

پخت سریعتر برنج

اگر فرصتی برای پختن برنج را داشته باشید و یا هر کدام از آنها را دوست دارید از شب قبل آماده کنید، می توانید با این راه حل برنج را سریعتر از همیشه آماده کنید. شما باید صبح یا شب قبل برنج را آبکشی کنید. فقط کمی آن را خامتر بردارید، سپس ته دیگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل یخچال قرار دهید، زمانی که به خانه برگشتید، کمی آب و روغن را به برنج اضافه کنید و آن را بریزید.

ترفندهای آشپزی سریع برای خانم های شاغل

یخزدایی سریع ماهی

بهترین روش باز شدن یخ ماهی، قرار دادن ماهی در درون شیر است. طر طعم یخی ماهی را از بین میبرد و به آن طعم تازه می‌دهد.

نحوه پخت گوشت یخ داده

اگر فرصت کمی برای یخ زدایی دارید به این نکات توجه کنید. لازم نیست صبر کنید تا یخ آن باز شود. کمی روغن در ته ظرف بریزید و گوشت را داخل روغن قرار دهید. درب ظرف را بپوشانید و با حرارت کم بگذارید تا گوشت هم سرخ شود و هم یخ آن باز شود. برای مواد غذایی که یخ گوشت قبل از پخت نیاز به باز شدن دارد. آن را داخل آب گرم قرار دهید تا سریعتر یخ آن باز شود.

نمک را آخر کار اضافه کنید

نمک باعث می‌شود غذا دیرتر بپزد. اگر غدای تان خورشتی است که با گوشت قرمز آماده می شود بهتر است نمک را در آخرین مراحل کار به آافه انجام دهید. افزدون نمک در مراحل اولیه از پختن مغز جلوگیری از می‌کند.

ترفندهای آشپزی سریع برای خانم های شاغل

پیاز سرخ شده داشته باشید

داشتن پیاز سرخ شده در فریزر یکی از نکاتی است که به آشپزی شما سرعت می‌بخشد. البته حواس تان باشد که در نهایت تا ۶ ماه می توانید پیاز و سیر سرخ شده را در فریزر نگهداری کنید. اما اگر پیاز سرخ شده تازه را می‌توانید می‌دهید می‌توانید از این راه‌حل برای سرعت بخشیدن به کارتان استفاده کنید برای سرخ شدن سریع‌تر پیازها، نصف چای‌خوری نمک به روغن چای درون تابه کنید. با این کار پیازها سریعتر سرخ می‌شوند و طعم بهتری خواهند کرد.

ترفندهای آشپزی سریع برای خانم های شاغل

تکنیک های پخت سریع حبوبات

بهترین راه این است که از قبل از حبوبات پخته شده در فریزر داشته باشید، اما اگر حبوبات پخته شود تمام شده و وقت خیس کردن حبوبات را برای پختن غذای عجله دارید، آنها را در قابلمه های بجوشانید و برای گرفتن نفخ در داخل آب جوش 1 عدد خیار می کنند. قامل قرار بدهید و اجازه بدهید با هم بپزند. یک روش دیگر این است که از زیره استفاده کنید. اولین روز از روز اول این کار باعث از بین بردن نفخ حبوبات می شود.

برای زودتر پختن حبوبات می توانید از زودپز استفاده کنید. یک روش سریع دیگر برای پخت حبوبات این است که حبوبات را بشویید و داخل فلاسک بریزید و روی آن قرار دهید. اجازه بدهید ۱۲ ساعت تا یک شبانه روز به همین صورت باقی بماند.

سبزیجات سرخ شده را فریز کنید

استفاده از سبزیجات سرخ شده آماده روش دیگری برای سرعت بخشیدن به آشپزی است. بادمجان سرخ شده و کبابی، سبزی کوکو و قرمه سبزی سرخ شده می‌تواند حالت بسیار خوبی داشته باشد. اما خاطرتان باشد که نهایت ماندگاری این ماده ۳ ماه است.

پخت سریع‌تر سیب زمینی

برای پخت سریع‌تر سیب زمینی آن‌ها را به قطعات کوچیک‌تر خرد کنید و داخل آب جوش بریزید تا نیم پز شوند. اضافه کردن مقدار نمک به سیب زمینی در حال جوش، پخت آن را تسریع می‌بخشد. حالا می‌توانید سیب زمینی‌ها را سرخ کنید و یا از آن کوکو تهیه کنید.

روش پخت مرغ و گوشت دیرپز

یک قاشق شربت خوری سرکه به آب غذا اضافه کنید. این کار باعث می شود تا گوشت شما سریعتر بپزد و در مدت کوتاهی مغز تری پخت شود.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما