احتمالاً شه M2 Max اپل عملکرد بهتری از Core i9-12900HK و گرافیکی در سطح RTX 3070 داشته باشید – زومیت

[ad_1]

پیشبینیها از عملکرد پردازشی و گرافیکی برای تراشههای و M2 M2 مکس اپل نشان میدهد که سیلیکن آیندهی اپل درمقایسهبا SoCهای و M1 M1 مکس فعلی، میتواندهای مناسبی ارائه دهد. عملکرد چندهسته‌ای M2 Max می‌تواند از عملکرد Alder Lake Core i9-12900HK پیشی بگیرد. این در حالی است که پردازنده گرافیکی ۴۰ هسته‌ای آن از نظر تئوری می‌تواند عملکرد گرافیکی RTX3070 لپ‌تاپ نزدیک را داشته باشد.

آخریناً اخبار زیادی به گوشمان رسیده است هنوز عملکرد اپل M2 را در دنیای واقعی ندیده‌ایم؛ اما با پیشرفت‌های بعدی تراشه‌های اپل درمقایسه‌با نسل گذشته خود، می‌توان ایده‌های منصفانه‌ای داشت.

مقالات مرتبط:

Macala Macworld اعدادی را ارائه کرده است که می‌تواند تخمینی تقریبی از عملکرد پردزاشی و گرافیکی تراشه‌های M2 داشته باشد. A14 و A15 بایونیک اپل برای M1 و M2 استفاده ادت برایناس، دعداد هسته های قدرتمند

15تنی است که A15 Bionic دو هسته ای قوی و چهار هسته ای برای مصارف بهینه تر و پا ج دارد. به این ترتیب، می‌توان تعداد چهار هسته‌ی قدرتمند و چهار هسته‌ای کم‌مصرف را برای M2 اپل‌کد کرد. همچنین با درنظرگرفتن مرنظرگ درمقایسهبا m1 مکس، میتوان فرض کرد کک m2 مکس 6 هستیی قدرتمند و دو هستی قممصرف دارد و از 40 هستی گرافیکی نیز بهره میبرد.

عملکرد M2 مکس ۷ درصد سریعتر از Core i9-12900HK

A15 بایونیک در آزمون‌های تک‌هسته‌های و چندهسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ به‌ترتیب حدود ۷ و ۲۰ درصد سریع‌تر است. با توجه‌‌‌‌ به امتیازات تک‌هسته‌های فعلی M1 و M1 مکس، Macworld تخمین می‌زند که امتیاز M2 و M2 مکس در این آزمون از مری

ازآنجاکه تعداد هسته های قدرتمند M1 مکس فعلی از M2 بیشتر است، تخمین زده می شود که تراشهی M2 در آزمون چندهستهای امتیازی کمتر از 9, 000 دریافت می کند یا 27 درصد کمتر از امتیازات چندهستهای M1 مکس باشد. بااین‌حال، پیش‌بینی می‌شود که M2 Max با امتیاز ۱۴، ۶۳۲ حداقل ۱۹/۵ درصد سریع‌تر از M1 Max باشد. این احتمالات این است که M2 مکس موردانتظار می‌تواند ۷/۲ درصد سریع‌تر باشد. مصرف انرژی بسیار کمتر، در آزمون تک‌هسته‌ای عملکرد یکسانی دارد.

عملکرد GPU تراشه M2 مکس برابر با RTX 3070

در بحث عملکرد گرافیکی، می‌توان انتظار داشت که M2 به ۱۰ هسته گرافیکی مجهز باشد. اما M2 مکس ممکن است ۴۰ هسته داشته باشد. در بنچمارک‌های گرافیکی ساده مانند 3DMark Sling Shot Extreme Unlimited، عملکرد تراشه‌ی A15 بایونیک حدود ۲۴ درصد بهتر از A14 بایونیک با در نظر گرفتن امتیازات آیپد پرو در این بنچمارک، ازآنجاکه نسخه دستکتاپ ندارد، میتوان پیشبینی کرد که تراشهی M2 اپل امکان با 33 درصد افزایش، امتیازی بیش از 10، 000 را دارد.

در بنچمارک داری با نام 3DMark Wildlife Unlimited که برای آزمون های بین پلتفرمی مناسب است. مبینی می‌شود که M2 نیز به‌طور مشابه حدود ۳۰ درصد سریع‌تر از M1 باشد. ولی انتظار می‌رود M2 مکس تا ۲۳ درصد سریع‌تر از M1 مکس عمل کند.

به‌نقل از Macworld، امتیاز پیش‌بینی‌شده برای M2 مکس در 3DMark Wildlife Unlimited، بسیار نزدیک به امتیاز RTX 3070 موبایل است. البته ظاهراً در پایگاه داده‌ای 3DMark چنین امتیازی وجود ندارد. باوجوداین، حدسزدن این موضوع دشوار نیست که پردازنده گرافیکی M2 مکس با گرافیک های پیشرفته دسکتاپ ساخت آنویدیا و ایامدی و اینتل شانهبهشانه عمل خواهد کرد.

بااین‌همه همچنان انتظار نمی‌رود که اپل از هر نوع رهگیری پرتور را به‌همراه گرافیک تراشه‌ای مور پشتیبانی کند. در حالت کلی، جابه‌جایی از M1 به M2 می‌توان مشابه چیزی باشد که بین A14 و A15 بایونیک اپل رخ داده است. GPs می‌توان انتظار داشت که ۲۰ درصد عملکرد CPU و ۳۰ درصد نیز عملکرد GPU را داشته باشد.

ناگفته نماند پیش بینی ها نمی توانند مشخص باشند. چراکه انتظار اپل تراشه‌ی M2 را با معماری N4 شرکت TSMC بسازد ده درا طبق ادعای TSMC، فرآیند ساخت چهارنانومتری باید 11 درصد عملکرد بهتری در همان توان مصرفی داشته باشد یا 22 درصد از توان کمتری برای ارائه عملکرد مشابه با فرآیند پنجنانومتری مصرف کند.

درضمن، تغییرات دیگری نیز در عملکرد تراشه ها دخیل هستند که ازجمله ای آنها را می توان به موتورهای عصبی اپل، موتورهای رمزنگاری و رمز گشایی ویدئو، حافظه روی سطح مقطع دای و عملکرد سیستم ذخیره سازی حافظه اشاره کرد; البته با در نظر گرفتن همه اینها، انتظار میرود که اپل باردیگر تراشههایی پرقدرت با توان مصرفی کنترل شده درمقایسهبا پردازندههای لپتاپ پرچمدار بازار فعلی عرضه کند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما