چگونه کفش و چکمه های خشک را تعمیر کنیم؟

اگر همیشه با کفش های جدیدتان مشکل دارید و کفش هایتان خیلی تنگ است، ترفندهایی را برای شما آماده کرده ایم تا کفش هایتان را پهن کنید.

به گزارش نمناک، معمولا در ابتدای خرید چکمه های نظامی خشک و سفت هستند که پا را آزار می دهد. تا زمانی که این چکمه نرم نشود، همان ناراحتی را خواهد داشت. البته استفاده مکرر از واکس نیز موثر خواهد بود، اما اگر بیش از حد واکس زده شود باعث خشک شدن کفش و ترک خوردن آن می شود، بنابراین برای رفع خشکی چکمه های نظامی باید از راه دیگری استفاده کنیم.

ترفندی برای نرم کردن چکمه های نظامی خشک

برای نرم کردن چکمه های چرم نظامی می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از الکل و وازلین

الکل مالیده را روی چکمه بمالید و سپس اجازه دهید چکمه به مدت 30 دقیقه خشک شود. سپس یک لایه نازک وازلین را روی چکمه بمالید و بگذارید یک شب بماند. سپس چکمه ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

با روغن نرم کنید

از روغن های طبیعی مانند روغن راسو، کرم پا، روغن نارگیل یا صابون چرم استفاده کنید. سطح چکمه را با یک حوله تمیز تمیز کنید و سپس به آرامی با یک پارچه روغن بوت را بمالید و به آرامی آن را بمالید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا چکمه نرم شود و روغن را بهتر جذب کند. از روغن زیتون استفاده نکنید زیرا ممکن است به مرور زمان لکه دار شود.

برای نرم کردن کفش های پیاده روی

هر روز بعد از ظهر که پاها ورم نکرده اند، چکمه ها را بپوشید و راه بروید تا چکمه ها نرم تر و انعطاف پذیرتر شوند. سعی کنید هر بار تعداد ساعات پوشیدن چکمه ها را افزایش دهید.

چکمه های نظامی پزشکی و استاندارد بخرید

اگر می خواهید از ابتدا چکمه هایی نرم و راحت داشته باشید، بهتر است چکمه های طبی نظامی با جنس چرم و زیره طبی تهیه کنید. این چکمه ها ضد آب هستند و از پاها در برابر ذرات خارجی محافظت می کنند.

راه حلی برای خشک کردن کفش های جدید

فرقی نمی کند چه نوع و مدل کفشی بخرید و خشکی شما را نگران کند، ترفندهای زیر برای شما مفید خواهد بود.

کفش ها را با کیسه آب گرم پر کنید

یک راه جالب برای نرم کردن کفش های چرمی استفاده از بطری آب گرم است. یک کیسه آب گرم داخل کفش قرار دهید و بگذارید چند ساعت در آنجا بماند. گرمای کیسه آب گرم به نرم شدن پوست کمک می کند. این روش را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

از جوراب های ضخیم یا دو جوراب با هم استفاده کنید

اگر کفش‌هایتان احساس سفتی و ناراحتی به شما می‌دهد، می‌توانید با پوشیدن یک جفت جوراب دیگر روی جوراب اصلی خود، برای مدت کوتاهی از یک جفت جوراب ضخیم یا یک جفت جوراب اضافی استفاده کنید. این عمل باعث ایجاد ضخامت اضافی بین پوست پا و کفش و ایجاد فاصله بین پوست و کفش می شود. بنابراین فرآیند نرم شدن پوست بدون احساس سفتی و ناراحتی صورت می گیرد.

کفش ماساژور

با ماساژ دادن کفش های خود با دست، همان تاثیر فشار و حرکت پا را روی پوست احساس می کنید. این عمل فرآیند استفاده اولیه از پاها را روی چرم کفش تقلید می کند و باعث نرم شدن چرم می شود. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، کفش های شما نرم تر می شوند.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما