چگونه در 10 قدم‌های ساده در مورد لوله مانیسمان دریابیم

مزیت اصلی لوله مانیسمان یا لوله بدون درز نسبت به انواع لوله درزدار میتوان به مقاوت بیشتر آن به نشتی و خوردگی و نهایتا طول عمر بیشتر عملیاتی آن اشاره کرد. لوله مانیسمان رده 40 نسبت به سایر ردهها کاربرد بیشتری دارد. از مزایای لوله و اتصالات پلیمری می توان به انعطاف پذیری بیشتری که نسبت به سایر لوله ها دارند، اشاره کرد و به همین دلیل کمتر دچار شکستگی می شوند. لوله A۱۰۶ در شرایط دمایی بالا در بخش وسیعی از صنعت و به ویژه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیرو مورد استفاده است. این لولهها به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار بالا در این خطوط کاربرد دارند. روش هاي فوق در نحوه نورد اختلاف دارند ولي بقيه مراحل توليد آنها مشابه همديگر است.

در این صفحه از قیمت لوله مانیسمان می توانید لیست خرید لوله های سیملس (Seamless) در برندهای چینی، اهواز و کاوه دقیق ایرانیان را مشاهده کنید. لوله 4 اینچ مانیسمان رده 80 اهواز و کاوه دقیق از نمونه های ایرانی این رده از لوله مانیسمان بوده که کمتر در بازار به چشم میخورند و لوله مانیسمان فشارقوی موجود در ایران بیشتر از نوع مانیسمان چینی میباشند. به طور کلی، کاربرد لوله مانیسمان های به ضخامت دیواره لوله بستگی دارد. برای خرید لوله مانیسمان میتوانید با کارشناسان خبره تیم آرسینکو، تماس گرفته و پس از مشاوره رایگان برحسب نیازتان، بهترین گزینه پیش رویتان را انتخاب کرده و به راحتی آن را سفارش دهید. همین حالا برای خرید اتصالات باکیفیت پلی اتیلن از پارس اتیلن کیش با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خرید انواع لوله میتوانید با کارشناسان آهن اسپات تماس بگیرید. لولههای با مقاومت و پایداری بالاتر قطعاً قیمت بیشتری دارند. امروزه لوله بدون درز مانیسمان، به دلیل استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و دوام فوقالعاده، کاربرد بسیاری دارند.

لوله و اتصالات

تناسب بالا در مشخصات فنی و کارایی، باعث شده تا لوله بدون درز مانیسمان رده 40 در طیف گستردهای از صنایع کاربرد داشته باشد. لوله رده 20 مانیسمان (یا لوله کربن استیل بدون درز سبک )، (به انگلیسی Seamless Carbon Steel Pipe Schedule 20 ) در دسته لوله بدون درز سبک قرار می گیرد و برای طیف وسیعی از کارها استفاده می شود. لوله های مانیسمان از آنجایی که درز جوش ندارند از استحکام ومقاومت بیشتری در دما و فشارهای بالا برخوردارند. این لوله قوی تر از لوله رده 20 و ضعیف تر از لوله های رده بالاتر نظیر لوله مانیسمان رده 80 است. تولید لوله هایی با دیواره ضخیم تر، برای استفاده در دمای بالاتر انجام می شود که مقاومت در برابر تغییر شکل را کاهش می دهد. در روش رولینگ گرم، برای ساخت لوله مانیسمان به دمای بسیار زیادی نیاز است که همین نکته باعث پایین آمدن مقاومت فولاد برای تغییر شکل میشود. استفاده از لوله های فولادی توسط یک مخترع اسکاتلندی در سال ۱۸۱۵ برای اتصال لوله ها در انتقال گاز به چراغ ها آغاز شد. از ویژگی خلاقانه ای که اتصالات 5 لایه این شرکت دارا می باشد ، استفاده از حلقه های پلاستیکی با رنگ بندی متفاوت است .

ضخامت این لولهها بین 2.5 تا 6.35 میلیمتر و وزن آن بین 5.5 تا 190 کیلوگرم متفاوت است. 4. متریال لوله آتشخوار (لوله دیگ بخار) با لوله مانیسمان (بدون درز )کاملا متفاوت است. 5. لوله آتشخوار (لوله دیگ بخار) توانایی تحمل حرارت مستقیم را دارن ولی لوله مانیسمان (بدون درز )این گونه نیست. سیستمهای لولهکشی موتورخانه و شرایطی که نیاز به تحمل فشار قابل توجهی ندارد، از دیگر کاربردهای این نوع لوله است. فروش لوله مانیسمان به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام میشود . در هر سه روش، پس از خارجشدن لوله چدنی از قالب؛ فرایندهایی مانند برشکاری، تمیزکاری، هیدروتست و پوشش دهی میتوانند بر روی لوله انجام شوند تا آماده استفاده نهایی شود. به دنبال آن گرد کردن و شکل دهی برای تولید در ابعاد مورد نظر انجام می شود.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما