مشاوره سئو چیست و چه تاثیری در رشد کسب و کارها دارد؟ تسمینو

مشاوره سئو اصطلاحی است که در دنیای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته و به تحلیل، بهینه‌سازی و بهبود رتبه‌بندی یک وبسایت در موتورهای جستجو اشاره دارد. سئو (Search Engine Optimization) به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است که هدف آن افزایش رتبه وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک (غیرپرداختی) موتورهای جستجو می‌باشد.

همچنین قراردادی که با شرکت ها می‌بندید قابلیت پیگیری بهتری نسبت به فردی دارد قطعا شرکت‌های مطرح برای حفط اعتماد مشتری خود بهترین کارشناسان خود را در این خصوص برای مشاوره به شما پیشنهاد خواهند داد. ابزارهای زیادی برای تحلیل رقبا وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید؛ اما این ابزارها نمی توانند اطلاعات رقابتی را به صورت تمام و کمال در اختیارتان قرار دهند! در اینجاست که شما نیاز پیدا می کنید تا یک متخصص و کارشناس سئو در این زمینه، به شما نکاتی را ارائه دهد. این را بدانید که یک مشاور تلفنی سئو همیشه قبل از شروع مکالمه، تمامی رقبای شما را باید بررسی کند و در زمان مشاوره به طور کامل شما را از استراتژی کلی سئو سایت های رقیب، آگاه سازد. مشاوران سئو در زمینه بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو متخصص‌ اند و صاحبان کسب‌ و‌ کارها و صاحبان سایت مبالغی را برای گرفتن مشاوره از آنها می‌پردازند. بنابراین آنچه که نباید انجام دهید می تواند از آنچه که باید انجام دهید بسیار مهم تر باشد. مشاوره سئو سایت یک فرآیند مهندسی است که با تکیه بر علم، درک مفاهیم و الگوریتم ها، تسلط بر استفاده از آنالیزور ها و … انجام می شود. برای داشتن یک سایت بهینه سازی شده و قدرتمند، نیاز به استفاده از مهارت های مشاور سئو و بهره مندی از خدمات مشاوره سئو سایت انکارناپذیر است. یک مشاور بهینه‌سازی برای موتور جستجو در واقع یک متخصص سئو مشاوره است که در زمینهٔ سئو و خدمات مدیریت پروژه و ابزارهای سئو و انواع و اقسام سئو،تجزیه ‌و تحلیل کمپین‌های سئو و مانیتورینگ پروژه‌های سئو تبحر و تخصص دارد.

متخصص سئو شما باید انعطاف‌پذیری لازم را برای تغییر استراتژی‌ها در یک لحظه خاص داشته باشد. علاوه بر این، مهم است که این استراتژی باعث شود هیچ شتابی از بین نرود یا روند کار به‌هیچ‌وجه کاهش یابد. اگر مشاور سئو حرفه ای نباشد، یک الگوی قدیمی و منسوخ را از روی عادت ادامه می دهد؛ بدون آنکه بداند در حال آسیب زدن به سایت و از دست دادن جایگاه های ارزشمند سایت است. مشاور سئو با تجربه، با پرسیدن سوالات مناسب، اهداف بازاریابی دارنده سایت را درک می کند و در جهت رسیدن به این اهداف برنامه ریزی می کند. اهداف تعیین شده از سوی مشاوره حرفه ای سئو قابل ارزیابی، قابل دسترسی و واقع گرایانه هستند. شما در هر کسب و کاری که باشید، با استفاده از خدمات مشاوره سئو می توانید به این هدف یعنی جذب بیشترین مخاطب از طریق سایت، دست پیدا کنید. به این ترتیب به یک بازار نامحدود از مشتریان دست پیدا می کنید که می توانند محصول یا خدمات شما را خریداری کنند و یا از سایت برای سایر اهداف نظیر برندینگ، شرح بیوگرافی و … استفاده کنید. اساسا همکاری با شرکت­هایی که مشاوره­های غیر اصولی و نادرست ارائه می­دهند سبب منحرف شدن مسیر بهینه سازی سایت و ارائه نادرست محتواها می­شود. به همین منظور یکی از وظایف متخصص مشاوره سئو ارائه روش­ و شیوه‌­های مناسب با کاربران است.

مشاوره در زمینه انتقال تجربیات سئو

امروزه با پیشرفت فناوری و اهمیت بیشتر دسترسی به اینترنت، حضور آنلاین برای شرکت‌ها و کسب و کارها بسیار حیاتی شده است. با افزایش رقابت در بازارهای الکترونیکی، تلاش برای جلب توجه مخاطبان و رشد در فضای دیجیتال امری ضروری و بحرانی است. به همین دلیل، بهینه‌سازی وبسایت‌ها به منظور افزایش نرخ ترافیک و جذب بیشترین تعداد بازدیدکنندگان ممکن، به یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در بازاریابی آنلاین تبدیل شده است.

مشاوره سئو چیست ؟

مشاوره سئو در واقع فرایندی است که توسط متخصصین وب سایت صورت می‌گیرد. این متخصصین با استفاده از دانش فنی و تجربه خود، وبسایت را تحلیل کرده و پیشنهاداتی را برای بهبود عملکرد و رتبه آن در نتایج جستجو ارائه می‌دهند. این پیشنهادات شامل بهبود ساختار وبسایت، استفاده از کلیدواژه‌های مناسب، بهینه‌سازی محتوا، افزایش سرعت بارگذاری صفحات و بهبود تجربه کاربری است.

  • پیش از هر اقدامی لازم است که سوابق فعالیت مشاور سئو را با دقت بررسی کنید، نمونه کارهای موفق او را مشاهده کرده، و جستجوی کلمات کلیدی مهم، عملکرد او را تحلیل کنید.
  • در اینجاست که شما نیاز پیدا می کنید تا یک متخصص و کارشناس سئو در این زمینه، به شما نکاتی را ارائه دهد.
  • با توجه به درخواست شما و میزان رقابتی بودن عبارات کلیدی این مورد توسط پروپوزال به شما ارائه خواهد شد.

به عنوان یک تیم از مطالبی که در مورد کسب و کار شما آموخته ایم برای طراحی استراتژی سئو سایت شما استفاده خواهیم کرد. در ابتدای مسیر سفارش سئو، باید با شرکت ارائه دهنده خدمات سئو تماس گرفته و شرایط فعلی سایت را برای مشاوران سئو شرح داد. در شرکت‌های حرفه‌ای، تنها این مرحله کافیست تا کارفرما به بهترین نحو راهنمایی شده و در مسیر سئو قرار بگیرد. مشاور سئو با توجه به اشرافی که روی ابزارهای گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول دارد می تواند ترافیک های مختلف وب سایت شما را به خوبی تحلیل کند و تشخیص دهد که کدام نوع ترافیک برای تجارت شما مفید تر است.

مشاوره سئو سایت برای افزایش رتبه سایت در گوگل

فردی که پشتیبانی سایت یا بهینه ساز SEO انجام می‌دهد، می‌تواند تا حدود زیادی به این امر کمک نماید. این بدان معناست که اگر می‌خواهید شغل شما بخشی از فرآیند جستجوی آنلاین کاربر باشد، باید در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مربوط به محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، ظاهر شوید. کدهای Structured data به موتورهای جستجو مانند گوگل اجازه می‌دهد تا سایت شما را درک کنند؛ بنابراین می‌تواند به سادگی به سئو کمک کند. به عنوان مثال اگر محتوای صفحه شما غذای مناسب حیوانات خانگی باشد، موتورهای جستجو انتظار دارند که در محتوای صفحه سگ، گربه، پرنده و غیره و کلمات دیگری را که مربوط به آن است را پیدا کنند. سئو، یک فرآیند کاملاً رقابتی است و می شود گفت که هرگز تمامی ندارد و شما همواره باید به روز باشید و از جدید ترین تکنیک ها و رویکردهای رایج بهره ببرید. بنابراین تا زمانی که سایتی دارید که می خواهید آن را در صفحه اول گوگل نگه دارید، باید به سئوی آن نیز رسیدگی کنید.

مشاوره سئو در هر مرحله‌ای از طراحی وبسایت قابل اجرا است. در طراحی وبسایت، متخصصین سئو به کدنویسی مناسب، بهینه‌سازی تصاویر و ارتقاء ساختار URL می‌پردازند. در مرحله محتوا نویسی، انتخاب کلیدواژه‌های مناسب برای مطالب و استفاده صحیح از آنها در عنوان‌ها و متن‌ها، جزو اصول مشاوره سئو قرار می‌گیرد.
مشاوره سئو

همچنین، تجربه کاربری (User Experience) نیز از جمله عوامل مهم در رتبه‌بندی وبسایت‌ها توسط موتورهای جستجو است. یک سایت با طراحی مناسب، زمان بارگذاری کم و قابلیت دسترسی آسان برای کاربران، احتمال بالاتری برای جذب ترافیک ارگانیک دارد.

سایت سئوکار یکی از وب سایت های قدیمی در زمینه انجام خدمات سئو است. اگر کلمات مربوط به این زمینه را هم در گوگل جستجو کنید، این وب سایت در اغلب عبارات در صفحه اول قرار دارد. متاسفانه در وب سایت وبسیما موفق به پیدا کردن نمونه کارهای ارائه شده در زمینه سئو نکردیم و همه نمونه کارهای ارائه شده در زمینه طراحی سایت بودند. وبسیما یکی از وب سایت های معروف و با اعتبار در زمینه ارائه خدمات سئو است که چندین سال در این زمینه فعالیت کرده. اغلب، این تیم و مجموعه را به خاطر آموزش هایی که در زمینه سئو دارند میشناسند. وبسیما تعداد بسیار زیادی مقاله رایگان آموزش سئو در وب سایت خود آماده کرده و حدود 5 الی 6 دوره غیر رایگان هم در این زمینه به صورت مداوم برگزار میکند.

مشاوره سئو

با استفاده از مشاوره سئو، تاثیر قابل توجهی بر روی رتبه و ترافیک وبسایت خود خواهید داشت. با بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو، افزایش ترافیک ارگانیک، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و افزایش فروش خواهید داشت.

در نهایت، مشاوره سئو بر اساس الگوریتم‌های موتورهای جستجو انجام می‌شود که همچنان در حال به‌روزرسانی و تغییر است. بنابراین، روز به روز بودن و مطلع بودن از تغییرات جدید و باقی ماندن در صدر رقابت، نقش حیاتی دارد. برای این منظور، همواره بهتر است با متخصصین مطرح و متعهد در این زمینه همکاری کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از مزایای مشاوره سئو بهره مند شوید.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما