برای مبارزه با مشکلات از این هشت ماده غذایی کمک بگیرید!

[ad_1]

برای هر کسی پوشیده نیست که قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن به مبارزه مداوم با بیماری ها کمک می کند، اما با ورود به سال سوم همه گیری کووید به 19، سیستم ایمنی بدن ما نیاز به دریافت مواد مغذی زیادی دارد. هیچ ماده‌ای وجود ندارد که علائم یا شانسی ما به ویروس را به حداقل برساند.

به گزارش فارس، اما با مصرف روزانه برخی از مواد غذایی و رعایت نکاتی که می تواند به ایمن حفظ شود در برابر ویروس و مبارزه با کووید -19 و تبعات بدنی شدید به آن مییابد. در این گزارش به آنچه در این مسیر به شما کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

۱. مصرف سبزیجات رنگی

تنها یک نوع میوه یا سبزی نمی‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند به همین دلیل تغذیه مصرف سبزی‌ها در رنگ‌های مختلف و سبزی‌ها در رنگ‌های مختلف و سبزی‌ها می‌تواند در سلامت و تندرستی جسمی باشد و سلامتی داشته باشد. ایمنی بدن کمک کند. مواد غذایی مورد نیاز بدن با توجه به هرم راهنمایی به طور روزانه 200 گرم است که این مقدار برای سالمندان بالای هفتاد سال، نوجوانان و کودکان کمتر است. تحقیقات جدید رنگ‌ها در طبقه‌بندی‌های خاص، نقشی از مصرف این سبزیجات با رنگ‌های متنوع دارد

۲. مصرف سبزی های برگ دار

سبزیجات برگ سبز از محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین سبزیجات هستند که مهم‌ترین رژیم‌های غذایی سالم را به خ این سبزیجات پرت از یک طرف همین ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند و از طرفی دیگر مصرف می کنند در خود گنجاندهاند، به دلیل استفاده از آنها در رژیم غذایی روزانه فواید زیادی برای بدن دارد. اسفناج ، کلم پیچ ، برگ کولارد یا کولارد سبز ، برگ چغندر و برگ شلغم از جمله این سبزیجات هستند.

۳. مصرف انواع میوه

به توصیه غذا، برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید روزانه حداقل دو عدد میوه بخورید. یکی از بهترین راهها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف میوه های مختلف و مفید است که از جمله آنها می توانند به انار، آناناس، موز، سیب، کیوی، مرکبات مانند گریپ فروت و پرتقال اشاره کرد.

کیوی

قسمت سبز رنگ و دانه های سیاه و حتی پوست قهوه ای کیوی سرشار از مواد مغذی سالم هستند و منبع خوبی از ویتامین ث، ویتامین کا، فولات، آنتی اکسیدان و فیبر است و 273 درصد ویتامین مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می کند.

گریپ‌فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی، حاوی ویتامین ث، ویتامین آ، بر، پرورش، کلسیم، تیامین و فولات علاوه بر این، ویتامین‌ها، زینک، و مواد در آن وجود دارند که همگی باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی می‌شوند.

۴. خرما

.رما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و یکی از غذاهای گیاهی مفید است. دارای مس، آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم، ویتامین ب، نیاسین، اسید پانتوتنیک و ریبوفلاوین است. همچنین مقدار کافی ویتامین آ، ک، کاروتن، لوتین و زیخانتین دارد. مقداز زیادی فیبر دارد و جود مواد معدنی زیاد در این خوراکی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا متوجه شوید.

۵. تخم مرغ

تغذیه می‌گویند، برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد می‌توانند یک دو را انجام دهند یک تخم مرغ بزرگ می‌تواند ۲۲ درصد از مقدار مصرف روزانه سلنیوم را تامین کند. در زرده تخم مـــرغ، لسترول، آهن،، ارزش تغذیه‌ای زرده آن بالاتر از سفیده، اما، سدیم، پتاسیم و منیزیم سفیده بیشتر از زرده است. سفیده مانع رشد باکتری های مضر دستگاه گوارش و زرده به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی خاصیت ضدسرطانی است و به دلیل برخی از ایمنوگلبولین ها باعث افزایش قدرت ایمنی بدن می شود و این همان مزیت چشمگیر تخم مرغ و تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ های دیگر است.

۶. ماست یونانی

ماست یونانی دو برابر ماستهای معمولی دارد و از عناصر مغذی مانند کلسیم، پروبیوتیک ها، ویتامین B12 و پتاسیم است که همه آنها در عملکرد اصلی بدن نقش اصلی دارند. بررسی ها می توانند، افراد برای تقویت ایمنی بدن، خوردن ماست یونانی را شروع کنند. ماست یونانی می‌تواند به بالاترین سطح از سلول‌های تقویت‌کننده ایمنی برسد. باکتری های سالم در ماست، سلول های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن میکروب‌های خوب همچنین به بدن می‌توانند مواد مغذی را به درستی جذب و کمک کنند. این دو عامل در تقویت سیستم ایمنی بدن مهم هستند.

۷. آجیل و خشکبار

مغزها مانند گردو، بادام و پسته های مفید از درمان های سالم و مواد معدنی مانند زینک، مس و سلنیوم هستند. دانه‌های کتان، تخمه آفتابگردان و حتی تخمه هندوانه دارای انسیدان‌هایی هستند آجیل‌ها و مغزها یک میان وعده بسیار سالم است که به دلیل ارزش بالای آن است که می‌توان آن‌ها را به سال رساند. این به‌طورکلی مصرف همه مغزها را توصیه می‌کند تا همه مواد مغذی به بدن رسیده و سیستم ایمنی بدن به بدن برسد.

۸. سیر

سیر نیز یکی دیگر از منابع مهم آنتی‌اکسیدان به‌حساب می‌شود که می‌توانم از آن برای مقابله با میکرب‌ها استفاده کنم. سیر علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به جذب مواد معدنی نیز کمک می‌کند. دریکی تحقیقات انجام شده در این رابطه مشخص می‌شود که مصرف سیر می‌تواند کمتر از سرما میخورند و 70 درصد آنهایی که سرما می‌خورند دوره کوتاهتری در بیماری نسبت به مصرف سیر مصرف نمی‌کنند، طی می‌کنند.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما