طراح معماری ساختمان

در هر ساختمان بسته به نوع و سبک کاربری آن (مسکونی – اداری – تجاری) باید 3 قسمت طراحی شود. قسمت اول طراحی معماری ساختمان که شامل پلان ها و طراحی داخلی سه بعدی و نمای ساختمان می باشد. قسمت دوم طراحی سازه ساختمان بر اساس مقررات داخلی یک کشور است که طراحی نقشه های اجرایی از آن گرفته شده و ساختمان (سازه) اجرا می شود. قسمت سوم طراحی تاسیسات ساختمان که به طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی می پردازد. مسئولیت هر یک از موارد فوق به عهده یک نفر است، قسمت اول بر عهده مهندسان معماری، قسمت دوم بر عهده مهندسان عمران و در نهایت قسمت سوم بر عهده مهندسان مکانیک می باشد.

 

معماری ساختمان

 معمار و طراح ساختمان فردی است که در زمینه ترسیم پلان ساختمان و همچنین طراحی و نظارت بر ساختمان آموزش دیده است. به طور حرفه ای، تصمیمات معمار یا طراح ساختمان به ایمنی عمومی مربوط می شود تا مدرک عملی در معماری کسب کند یا یک طراح ساختمان حرفه ای و دارای گواهینامه باشد. استفاده از کلمه “معمار” در اکثر حوزه های قضایی در سراسر جهان قانونی است. مهندس ساختمان یک مهندس عمران معمولاً شامل خدمات برق، مکانیک، سازه و مهندسی می شود.

 

پیمانکار ساختمان و مشارکت در ساخت

پیمانکار فردی است که گواهی یا مدرک کارآفرینی معماری را اخذ کرده و در قالبی مرتبط با تنظیم اسناد ساختمانی سازمان به ارائه خدمات می پردازد. یعنی پیمانکاران توسط معماران استخدام می شوند در حالی که برخی از آنها ممکن است مستقل کار کنند. طراح ساختمان در بسیاری از موارد، قانون کارهای ساختمانی و حرفه ای به افراد اجازه می دهد که یک ساختمان مسکونی و در برخی موارد بدون مدرک معماری ساختمان هایی به سبک تبلیغاتی بسازند. که در ایالات متحده، کانادا و برخی از جاهای دیگر که در آن “طراح ساختمان” طرح ساختمانی را بدون “گواهی معماری آمریکایی” توسط کنسولگری ملی طراحان ساختمان ارائه می کند، رایج است. که شعبه ای از موسسه طراحی ساختمان آمریکا است. در بسیاری از موارد، طراحان ساختمان به عنوان فن‌آوران معماری یا پیمانکاران آموزش می‌بینند یا در مدرسه‌های معماری که فاقد امکانات لازم برای اعطای مدرک هستند، تحصیل می‌کنند.

طراحان ساختمان

بسیاری از طراحان ساختمان به عنوان طراحان خانه یا محل سکونت شناخته می شوند. آنها عمدتاً بر طراحی و بازسازی مسکونی تمرکز می کنند. در ایالات متحده، ایالت نوادا «طراحان مسکونی» را برای کسانی که در «معماری و طراحی داخلی و طراحی ساختمان» در هیئت مدیره نوادا ثبت نام کرده‌اند، استخدام می‌کند. در استرالیا، استفاده از کلمه معمار (برای مدرک) بسیار سختگیرانه است، اما طراحی های معماری برای ساختمان ها سخت گیری کمتری دارند. اصطلاح طراح ساختمان معمولاً برای طراحانی که در شورای ملی معماری ثبت نام کرده اند استفاده می شود. در کوئینزلند، اصطلاح طراح ساختمان برای اشاره به شخصی با گواهی آموزش عملی استفاده می‌شود، در ویکتوریا فرآیند ثبت‌نام برای طراحان ساختمان وجود دارد و در سایر ایالت‌ها هیچ گونه مقررات دیگری برای این حرفه وجود ندارد.

نقشه بردار ساختمان

نقشه بردار ساختمان با این نام معمولاً در انگلستان، استرالیا و سایر کشورهایی که بیشتر به عنوان تکنسین معماری آموزش دیده اند، استخدام می شوند. در انگلستان، علم و مهارت نقشه برداران ساختمان در انواع وظایف، از جمله ساخت و سازهای تجاری و مستغلات مرکزی، که شامل طراحی ساختمان برای خانه های مسکونی کوچک یا ساختمان های تبلیغاتی سبک می شود، استفاده می شود. او در ایتالیا، فرانسه، بلژیک و سوئیس شناخته شده است. هیچ حرفه نقشه بردار ساختمان در ایالات متحده وجود ندارد و این اصطلاح مختص کشور انگلستان است و معمار، طراح ساختمان، طراحی مجتمع مسکونی و مدیر ساخت و ساز بیشتر یا تمام کارهای نقشه برداری ساختمان را در ایالات متحده انجام می دهند.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما