باتری خودرو طول عمر، نحوه تغییر و هر آنچه باید بداند

[ad_1]

باتری خودروها عضو ساکت و قوی تیم خودرویی است. باتری کار خود را صرف نظر از گرما و سرمای هوا انجام می دهد. باتر هی


بسته به محل زندگی، سبک ربندگی گی نکته قابل‌توجه اینکه باتری خودرو معمولاً نشانه‌های اولین بار است

باتری سرب-اسید در طول 100 سال گذشته هیچ تغییری نکرده است اما آزمایش و بررسی آن آسان تر شده است. آزمایش کننده های باتری در حال حاضر نمی تواند واکنش های شیمیایی موجود در باتری را نشان دهد اما نوعی تصویر سریع از باتری را بدون تولید شیمیایی قبل و بعد از آزمایش ارائه می دهد که این تصویر شما را به وضعیت بهتری می رساند.

خب پانون ساده را می‌دانیم: شما حدود ۴ سال می‌توانید از آن استفاده کنید و از آن می‌برید. در طول این ۴ سال می‌توان نشانه‌های خرابی را تشخیص داد و خود را برای جایگزینی آماده کرد.

برای اولین بار به مناسبت

در نظر داشته باشید که باتری خودروهای هیبریدی و الکتریکی کمی متفاوت از نمونه های ساده بکار رفته در خودروهای درونسوز است و این مقاله نیز روی باتری خودروهای بنزینی ساده است.

آنچه در این مقاله می‌خواند:

  • طول عمر نرمال باتری خودرو
  • علائم مشکلات باتری خودرو
  • نحوه تعویض باتری خودرو

طول عمر نرمال باتری خودرو

برای اولین بار، اولین روز روز برای مثال برای طول عمر متوسط ​​و نرمال ۴ سال را در شرایط عادی دارد. نرمال در این مورد به معنی وجود سیکل شارژ کامل باتری است. همچنین نباید در دماهای بسیار بالا یا پایین قرار گیرد و با یک سیستم مطمئن و پایدار کار کند همچنین نباید فشار زیادی وارد شود.

اما نرمال همیشه نرمال نیست! در سفر دنیای امروزهای بالا و پایین وجود دارد، خودرو در جاده های ناهموار رانده می شود، کوتاهی وجود دارد و استفاده از گجت ها و سیستم های فشارهای مختلف را به باتری تحمیل می کند.

اگر نگاهی به باتری سرب-اسید خودروها داشته باشید این فاکتورها را داشته باشید داخل جعبه پلاستیکی باتری موادی مانند سرب و سرب دی‌اکسید قرار دارند. صفحات داخلی نیز با مخلوط آب و سولفوریک اسید در تماس هستند و یک الکترولیت را تشکیل می‌دهند. این محلول به الکترونها اجازه می‌دهد تا صفحات جریان داشته باشند و ایا

فاکتورهای مختلف می‌توانند روی این واکنش شیمیایی اثر بگذارند. لرزش‌های ناشی از تردد در مسیرهای ناهموار یا نصب ضعیف باتری در جایگاه خوبی می‌تواند به این صفحات آسیب برساند. دمای بسیار بالا هم باعث تسریع واکنش‌ها می‌شود و طول عمر باتری کاهش می‌یابد. همچنین بسیار پایین نیز سرعت واکنش‌ها را پایین می‌آورد و روی طول عمر باتری تأثیر منفی می‌گذارد. بنابراین برخی از باتری ها دارای پوششی محافظتی هستند تا در مقابل گرما و سرمای زیاد دوام بیاورند.

سبک رانندگی نیز می‌تواند روی واکنش‌های داخل باتری وارد شود. استارت زدن خودرو نیازمند الکتریسیته است بنابراین سیستم شارژ باید از کمک گرفتن. به این ترتیب اگر مسیر کوتاهی را طی می‌کنید یا سفرهای زیادی می‌روید هرگز به‌صورت کامل شارژ نخو کنید. این حالت شارژ ناکافی متعدد به لایه‌بندی اسیدی می‌شود.

داخل باتری محلول الکترولیت را داریم که از بخش همگن به سمت عمودی حرکت می‌کند. نیمه بالای محلول اسید سبک است که در قسمت پایین اسید سنگین قرار دارد. اسید سبک شروع به خوردن صفحات خواهد شد و محلول اسید سنگین نیز به جبران این موضوع خواهد شد تا نیازهای برقی خودرو با بیش از حد طراحی شده شروع شود. این امر منجر به کاهش طول عمر باتری می‌شود اما در تست‌های روتین نشان‌های از خرابی را نشان می‌دهد

علائم مشکلات باتری خودرو

باتری‌ها به حای ش اگر به باتری خودرو توجه کنید و برخی از تست‌های عادی را انجام دهید، ماندن در جاده را کاهش دهید باتری‌ها در مقابل کاری که انجام می‌دهند قطعات نسبتاً ارزان‌قیمتی به حساب می‌آیند.

واضح ترین نشانه ایجاد مشکل در باتری، از کار افتادن آن است. البته به اخنکه با بخشی از یک از سوی دیگر، از سوی دیگر،

بهترین روش برای استفاده از تست های الکترونیکی است. شما یا تکنسین آموزش دیده تستر را به باتری وصل می‌کند و

تسترهای موجود در بازار وجود دارند. به هم متصل می‌شوند و برخی نیز در جا فندکی قرار می‌گیرند تا میزان شارژ را نشان دهند. اگر تستر را به باتری وصل کنید حتماً از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید تا از آسیب احتمالی اسید با استفاده کنید.

.ود باتری هم نشانه‌هایی از خرابی را می‌دهد. اولین نکته عمر باتری است. اگر طول عمر بالاتر از 3 یا 4 سال پس از ایجاد مشکل در آن دور از انتظار نیست. دومین نکته هم عادات رانندگی است. به یاد داشته باشید که سفرهای کوتاه و دورهای طولانی استفاده از خودرو باعث کاهش طول عمر باتری خو می شود سومین موضوع هم نگاه کردن به خود باتری است. وجود خوردگی و نشتی روی باتری به معنی اتمام طول عمرش خواهد بود.

اگر باتری دارای پوششی است آن را جدا کنید تا بتوانید زیر باطری را ببینید. همچنین روی قطب های باتری را نیز ببینید. .ما می‌توانید قطب های باتری را با آب تمیز کنید. فقط از دستکش و عینک استفاده می شود از یاد نبرید زیرا محلول الکترولیتی دارای سولفوریک اسید است و نمی تواند نهایتاً هم به بوی سولفور یا تخم‌مرغ گندیده حساس باشید که می‌توانید از باتری خراب باشید. بوی مربوط به داغ کردن باتری هم می‌تواند یک دیگر باشد.

نحوه تعویض باتری خودرو

تعویض باتری خودرو کار نسبتاً راحت است و می‌توان توسط خود فرد یا مکانیکی باتجربه انجام شود. در بازار انواع باتری‌ها با برندهای مختلف وجود دارد اما نام برند مهمی ندارد. نچه مهم است تاریخ تولید و انقضای باتری، آمپراژ مناسب، ظرفیت رزرو و سایز گروه آن است.

  • تاریخ تولید: باتری‌ها معمولاً دارای تاریخ تولید هستند و باید در عرض ۶ ماه از تاریخ تولید به فروش برسند. پیش از خرید به دقت تاریخ تولید را بررسی کنید. در باتری خودروهای خارجی معمولاً تاریخ تولید دارای کد است. اولین روز سال اولین روز است برای مثال ۰ برای سال ۲۰۰۰ یا ۱ برای سال ۲۰۰۱ بکار می‌رود.
  • سایز گروه: این فاکتور نشان دهنده بقطرونی و قطب های باتری است. مطمئن شوید که سایز گروه باتری مدنظر شما با باتری قبلی همخوانی داشته باشید. اکثر فروشندگان خودروها این موضوع را به خوبی می‌دانند.
  • آمپراژ میل‌لنگ سرد: این فاکتور نشان دهنده قدرت استارت باتری خودرو در کمتر از ۱۷ درجه است. آمپراژ بالا به معنی استارت بهتر خودرو در هوای سرد خواهد بود. اکثر باتری‌ها دارای ویژگی‌های مشابه هستند، برخی از بیزها با نشان CA تولید می‌شوند که نشان دهنده دلاه هستند
  • اطلاعات رزرو: این ویژگی را به سختی می‌توان پیدا کرد اما جزوی مفیدترین کیفیتهای انتخاب شده است. کمیت نشانه می‌دهد که خودروی شما در صورت کار کردن با دستگاه‌های هوشمند چقدر می‌تواند با آن به باتری برسد.

همانگونه که گفته شد این مطالب در خصوص خودروهای بنزینی ساده بود اما اگر خودروی هیبریدی یا پلاگین هیبریدی را میرانید باید باتری ها را بسیار مهم از قوای محرکه به حساب می آورد.

آنون دابری همچنین این دست از خودروها کاملاً جدید هستند و بنابراین داده‌های کافی برای نمایش بوت هستند

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما