:نلاند: بی‌صبرانه منتظر احیای برجام هستیم

[ad_1]

وزیر خارجه فنلاند گفت: بی صبرانه منتظریم در خصوص مذاکرات و این توافقات حاصل شود و برجام احیا شود.

به گزارش ایسنا، پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند ظهر روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه ایران با خرید خرسندی از سفر به وزارت امور خارجه اظهار کرد: ایران اولین گزارش تهرانی بود که حدود 90 سال پیش بود. استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت و همیشه گسترش روابط با این کشور برای فنلاند مهم بود چرا که ای

این دالی فض ض

وی همچنین با بیان یکی دیگر از موضوعاتی که در جریان سفر به تهران است و گفتگو با مقامات کشورمان پیگیری کرده است، تحولات افغانستان بوده است، افزود: امروز با آقای کاظمی قمی نماینده دولت ایران در امور افغانستان دیدار و رایزنی کردم. ما میدانیم که ایران می‌تواند نقش بسیار مهمی در تحولات افغانستان ایفا کند. مهاجران از افغانستان در این مدت به ایران آمده اند. نلاند با کمک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که در این زمینه به ایران کمک کند. در همین راه از پناهجویان ایران به فنلاند برده ایم و امیدواریم این روند افزایش پیدا کند

این رتبه عالی فنلاندی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به منطقه غرب آسیا برای فنلاند مهم است و ایران نیز نقش مهمی در منطقه دارد، افزود: امیدواریم دیپلم بتوانیم برای حل مسائل در منطقه از جمله در بحث سوریه و ایمن باشیم راهکارهای مسالمت آمیز برسیم.

وی همچنین به برگزاری فروم هلسینکی در فنلاند اشاره کرد و گفت: امیدواریم هیئت ایران در این فروم شرکت کند و در این قالب همکاری های خود را با ایران در مسائل منطقه ادامه دهد.

اهاویستو همچنین با اشاره به جلسه دادگاه و تشریح کرد: ما حامی احیای برجام هستیم. امیدواریم امیدوارین به سرانجام برسد و توافق صورت گیرد. از حصول توافق در وین حمایت می‌کنیم. از همکاری‌های ایران با سازمان بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می‌کنیم. میدانیم که همکاری های خوبی بین ایران و آژانس وجود دارد و بر این موضوع می تواند نتیجه موفقیت آمیز باشد و می تواند فرصت بیشتری برای افزایش همکاری ها و تبادلات بین دو کشور فراهم کند.

وزیر فنلاند همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار ایرانی در ارتباط با بی عملی اروپایی ها در زمینه برجام و خروج غیرقانونی آمریکا از این توافق بین المللی گفت: چیزی که در خصوص برجام رخ داد ناامید کننده بود. ما کشورهای اروپایی همیشه حامی برجام بوده ایم. ما در اروپا به سازوکار اینستکس امید داشتیم و در آن مشارکت کردیم.

وی ادامه داد: آقای بورل مسئول سیاست خارجی اروپا نیز در این زمینه بسیار فعال بود تا راه حدا کنی

وزیر خارجه فنلاند تصریح کرد: ما بی صبرانه منتظر هستیم که در جریان مذاکرات وین توافقی حاصل شود و برجا باشد

به گزارش ایسنا، پس از پایان این نشست، نشست دور دوم وزیران امور خارجه ایران و فنلاند بر

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما