از عقاب هارپی تا پنگوئن امپراتور ; با ۱۰ پرنده بزرگ روی زمین آشنا شوید – زومیت

[ad_1]

تقریباً ده‌هزار گونه‌های پرنده روی زمین وجود دارد که می‌تواند شکل‌های خود را داشته باشد. از مگسمرغ زنبوری کوچک گرفته تا شترمرغ های بزرگ. درادامه با ده نمونه از بزرگ‌ترین پرندگان ساکن روی زمین آشنا می‌شویم. ازجمله بلندترین و سنگین ترین و پرندگانی که پهنای بالهایشان از همه پرندگان بیشتر است.

عقاب‌هارپی

عقاب‌ هارپی / عقاب هارپی

عقاب‌های هارپی را می‌توان در جنگل‌های دشتسیری جنوب شرقی مکزیک یافت.

عقابهای هارپی که نامشان برگرفته از ترکیب پرنده‌انسان در اساطیر یونان باستان است، از بزرگ‌ترین پرند. این پرندگان خاکستریِ تیره مخصوصاً از نظر وزن، از بزرگ‌ترین گونه‌های عقاب روی زمین هستند. وزن ماده‌ی بالغ آن به ۹ وزن و وزن نر بالغ به ۵/۴ وزن می‌رسد. درمقابل، وزن عقاب سرسفید می‌تواند به ۶ برابر برسد.

عقاب‌های هارپی در سراسر آمریکای‌جنوبی پرواز می‌کنند و با بال‌هایشان که پهنای آن را به دو متر می‌رسد، می‌کنند. وقتی طعمهای مانند تشیها و گوزنها و صاریغها را میبینند، با سرعت 80 کیلومتر برساعت فرود میآیند و از پنجههای 13 سانتیمتری خود برای وارد کردن ضربهای مهلک به طعمه استفاده میکنند.

آلباتروس

آلباتروس / آلباتروس

جفت آلباتروس بر فراز کوه‌های برفی جزیره جورجیای جنوبی در جنوبگان پرواز می‌کنند.

با آلباتروس، بزرگ‌ترین پرنده در جهان، کمتر از پهنای بال آشنا شوید. این پرندگان با پهنای بالی که به ۳/۵ متر می‌رسد، در آسمان بالای اقیانوس پرواز می‌شوند. بال‌های بزرگ این معناست که این آلباتروس‌ها می‌توانند زمان زیادی را در آسمان بگذرانند. برای مثال، در مورد مستند پرنده‌های در عرض ۱۲ روز، ۶ هزار کیلومتر در آسمان پرواز کرد.

۲۳ گونه آلباتروس وجود دارد. همه به جز یک آسیب پذیرفته شده یا درمعرض خطر انقراض قرار دارند یا دربرابر انقراض آسیب پذیر هستند. دلیل کاهش جمعیت آلباتروس‌ها این است که این پرندگان حین خوردن ماهی‌ها و آن را اکش می‌کنند

شترمرغ

شترمرغ / شترمرغ

یک شترمرغ نر در پارک ملی سرنگتی در تانزانیا.

بی‌تردید، بزرگ‌ترین پرنده روی زمین، چه وزن و چه از نظر اندازه، شترمرغ است. .د این پرندگان بزرگ به ۲/۷ متر و وزن آن‌ها به ۱۳۰ می‌رسد. شترمرغ‌ها با وجود داشتن پهنای بال دو متر، قدرت پرواز ندارد. درعوض، آن‌ها از بال‌های خود به‌نحوی استفاده می‌کنند که کشتی‌های بادبان‌های خود را می‌کند. برای زمان روز مرگ کودک

از سوی دیگر، از سوی دیگر، در برخی از موقعیتها، شترمرغغا حالت تهاجمی به خود میگیرند و از پاهای پنجدار قوی خود را برای وارد آوردن ضربهای محکم میکنند برای کشتن یک شیر کافی است.

شترمرغ آمریکایی

شترمرغ‌ آمریکایی / Rhea

شترمرغ‌های آمریکایی (Rhea) ممکن است شبیه شترمرغ (شترمرغ) جوان به‌ن ر. شترمرغ که آمریکایی‌ها در آن اندازه می‌گیرند یک‌پنجم به اندازه شترمرغ بالغ می‌شوند.

شترمرغ‌های آمریکایی پرواز نمی‌کنند و از بال‌های خود ماده غذایی شترمرغ در هر فصل تولیدمثل تا ۴۰ تخم می‌گذارد. اما نرهای این گونه هستند که تخم‌ها را حدود ۳۰ روز پیش از درآمد جوجه‌ها نگه‌داری می‌کنند.

شترمرغ شاخدار یا کاسواری

کاساواری یا شترمرغ شاخدار / Cassowary

شترمرغ شاخدار جنوبی از کوئینزلند استرالیا.

اسواری جنوبی یکی از پرندگانی است که مانند پرندگان ماقبل تاریخ دارد و در گینه‌نو و سرزمین اصلی است. اسواری‌ها که آن‌ها را به دو متر می‌رسد، از بزرگ‌ترین پرندگان روی زمین هستند. نها ساختاری برجسته روی سر خود دارند که از لایه ضخیمی از کراتین،عنی همان ماده تشکیل شده است. اسواری‌ها از این کلاه برای کنارزدن پوشش گیاهی هنگام دویدن در جنگل استفاده می‌کنند.

مقاله مرتبط:

اسواری‌ها به‌علاوه‌بر اینکه یکی از مهمترین گونه‌های پرنده هستند، به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین پرندگان نیز هستند. اسواری‌ها از معدود پرندگانی هستند که انسان‌ها را کشتند. آز‌از یپی

پلیکان خاکستری

پلیکان خاکستری / Dalmatian Pelican

پلیکان خاکستری درحال پرواز بر فراز دریاچه کرکینی در یونان.

پلیکان خاکستری نه‌تنها بزرگ‌ترین پلیکان‌ها است؛ بلکه یکی از بزرگ‌ترین پرندگان پروازکننده در جهان است. این پلیکان‌ها با پهنای بالی در حدود سه متر در ارتفاعات بالا پرواز می‌کنند و به ارتفاع بیش از سه‌هزر می‌رسند.

پلیکانهای خاکستری اشتهای زیادی دارند. هر کانکس بالغ در طول یک روز می‌توان حدود ۱/۸ وزن را ببلعد. پلیکان‌های خاکستری ماهی‌ها را به‌کمک کیسه‌های منقار بزرگ خود را جمع می‌کنند. آن‌ها درون آب شیرجه می‌زند و ماهی‌های نزدیک به آب را جمع می‌کنند. وقتی ماهی‌ها درون منقار می‌شوند، پلیکان سر خود را به جلو خم می‌کند تا آب را غربال کند.

لک‌لک نیل یا نوک‌کفشی

لک‌ لک نیل یا نوک‌ کفشی / shoebill

لک‌لک نیل یا نوک‌کفشی یکی از عجیب‌ترین و بلندقدترین پرندگان آفریقا است. قد این لک‌لک‌های عجیب به ۱/۵ متر می‌رسد و وقتش را در میان مرداب‌ها به شکار ماهی و گونه‌های آبزی دور می‌زنند. این پرندگان به‌عنوان شکارچی نرخ موفقیت درخورتوجهی دارند و در حدود ۶۰ درصد از واقعیات ضربه‌های کشنده را دارند. لک‌لک نیل به‌طور گله‌ای زندگی نمی‌کند و بخش قلمرویی به مساحت سه کیلومترمربع را اشغال می‌کند.

میش‌مرغ

مردهای بزرگ

یک جفت میش‌مرغ در ویلتشر انگلستان.

میش‌مرغ‌ها بزرگ‌ترین پرندگان خشکی در اروپا هستند، اما در آسیای مرکزی و روسیه و مراکش نیز دیده می‌شوند. وزن نرها به ۱۴ و قدشان به ۱/۲ متر می‌رسد. جثه‌ی بزرگ میش‌مرغ‌ها به این معناست که به راحتی برای شکارچیان می‌آیند. درنتیجه، تعداد آنها در طول سالها کاهش یافته است (بیش از 30 درصد از جمعیت جهانی آنها در دهه 1960 از بین رفته است) و در برخی از کشورهای دیگر بریتانیا منقرض شده است. آخرین میشمرغ در سال ۱۸۳۲ در بریتانیا هدف گلوله قرار گرفت. اما در سال 4 دوباره وارد این کشور شد و 200 نفر جمعیت خودپایدار با بیش از صد نفر در این کشور وجود دا

پنگوئن امپراتور

پنگوئن امپراتور / Emperor Penguins

کلنی پنگوئن امپراتور و جوجه‌های آن‌ها در جزیره‌ای اسنو هیل در جنوبگان.

از ۱۸ گونه پنگوئن روی زمین، پنگوئن‌های امپراتور بزرگ‌ترین آن‌ها هستند. قد این پرندگان به ۱/۲ متر و وزنشان به حدود ۴۰ وزن می‌رسد. چند وزن آن‌ها در طول سال به‌طور منظم در نوسان است.

برای اولین بار لایه‌های چند می‌توانند بدون خم‌شدن، با سرعت تا ۶۸ مایل‌برساعت (۱۰۹ کیلومتر) را تحمل کنند.

پنگوئنهای امپراتور علاوه بر عایقی که دارند، بهشکل کلنیهایی دورهم جمع میشوند تا میزان اتلاف گرما را 50 درصد کاهش دهند و دمایی در بیش از 24 درجه سانتیگراد را در درون اجتماع خود ایجاد کنند.

رخ‌کرکس آند

رخ‌کرکس آند / کندور آند

رُخ‌کرکس آند که برفراز دره کولکا در جنوب پرواز می‌کند.

رخ‌کرکس آند بزرگ‌ترین گونه جانور شکاری روی زمین و از نظر پهنای بال دومین پرنده. این پرندگان تا ارتفاع ۵۵۰۰ متری اوج را می‌پذیرند و از قله‌های رشته‌کوه آند عبور می‌کنند. رخ‌کرکس آند به‌دلیل پهنای بال خود می‌تواند بدون مصرف انرژی زیاد، روی جریان‌های هوا سوار شود.

اولین روز سال آن‌ها در یک وعده غذایی حدود ۶/۸ غذای لاشه را می‌خورند. رخ‌کرکس‌های آند در حیات‌وحش حدود ۵۰ سال و در اسارت تا ۸۰ سال عمر می‌کنند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.