هم‌رفیقِ ایرانی، فقط خودتی، جناب تورم

[ad_1]

روزنامه همشهری: در این روزها که مشکلات معیشتی کاملا حس ریشز د

علیرضا احمدی: ۱۳۷۴ یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصاد ایران در دهه ۷۰ شمسی بود. سالی که تورم جهش بزرگی داشت و قیمت دلار نیز همپای نرخ تورم، مسیر رکوردشکنی را طی میکرد و این موضوع آرامش روانی جامعه را برهم زده و دغدغه های معیشتی مردم، به اصلی ترین موضوع کشور تبدیل شده بود; تورمی که اقتصاد کشور و مردم درحال لمس آن بودند تا آن زمان وجود نداشت و پس از آن نیز نمی شد.

هم‌رفیقِ ایرانی، فقط خودتی، جناب تورم

کاهش قیمت نفت و عدم توازن در درآمد و هزینه های ارزی کشور، بیشتر می شود تا قیمت ها در بازار مایحتاج عمومی مردم سربه فلک بکشد و گرانی برخی از کالاها مانند سیبزمینی، تاثیر روانی ویژه بر افکار عمومی برجا بگذارد که این موضوع با اعتراض های مردمی در برخی نقاط. ، مانند اسلامشهر در استان تهران همراه به ده

اقتصاد کشور در دومین سال از دولت دوم شرایط سازندگی ویژه‌ای داشت. از یک‌سو تورم داخلی و از سوی دیگر فشارها و تحریم‌های آمریکا را برای ایران پیچیده‌تر می‌کرد. در چنین شرایطی برنامه «پنجساله توسعه کشور» هم ارزیابی ها با موفقیت نسبی به پایان رسید و 1374 اولین سال اجرای برنامه «پنجساله دوم توسعه کشور» بود که از نظر ساختار و ماهیت بر آزادسازی اقتصادی و خصوصی تکسازیه و نرخ رشد اقتصادی بهعنوان بود. اصلی‌ترین هدف، ۱/۵ درصد پیش‌بینی شده بود.

همچنین در سال 1374 فعالیت های وزارت نفت برای جذب سرمایه گذاری های خارجی روی صنایع نفت و گاز ایران با استفاده از مدل های قراردادهای «بیعمتقابل» وارد مرحله ایجاد شد. این در شرایطی بود که فشارهای آمریکا در این حوزه را بیشتر می‌شد. روز مانده به آغاز سال 1374، 24 اسفند 1373/15 مارس 1995 بیل کلینتون، رئیسجمهور وقت آمریکا، دستور اجرایی شماره 12957 را صادر و کمک به توسعه منابع نفتی ایران را ممنوع کرد تا به این وسیله شرکتهای آمریکایی از چند نفر یا مشارکت در آنها قراردادهای صنعت نفت و گاز ایران منع می شوند.

هم‌رفیقِ ایرانی، فقط خودتی، جناب تورم

این دستور انسان واقعی و حقوقی آمریکایی یا حقوقی است که تحت مدیریت افراد آمریکایی هستند را از حضور در قرارداد یا ارائه ضمانت نامه به عشق ثالث در قراردادهایی که شامل «نظارت یا مدیریت توسعه منابع نفتی ایران» و «تامین توسعه مالی میادین نفتی ایران» باشد. منع میکرد. با وجود این دستور لغو قرارداد شرکت آمریکایی کونوکو با ایران، اما در اواسط سال 1374 قرارداد توسعه میادین «A» و «E» سیری به ارزش 2/1 میلیارد دلار با شرکت توتال فرانسه منعقد شد که اولین پروژه صنعت نفت و گاز کشور به روش بیعمتقابل می‌شد.

تصویب لایحه نامه اقتصادی حملونقل بین المللی بین دولت های و ارمنستان در اردیبهشت، گشایش میدان مرکزی میوه و ترهبار تهران در ماه مراسمی با حضور هاشمیرفسنجانی در اردیبهشت ماه، شرکت دولتی پستبانک در شهریورماه، تصویب نامه همکاری بازرگانی – بین دولت ایران و دولت ایران قزاقستان در مردادماه. , امضای اسناد 12 توافق در زمینه همکاری های دوجانبه میان ایران و موزامبیک در مردادماه، تصویب هیأت دولت با ساخت آزادراه- تهران شمال در مردادماه، توسعه روابط سیاسی- اقتصادی ایران و ویتنام در جریان سفر هاشمیرفسنجانی به این کشور در مهرماه و صدور دستور تهیه طرح «محو فقر از کشور» ازسوی رئیس‌جمهور درجریان با سازمان برنامه و بودجه در بهمن‌ماه، از مهم‌ترین دیدار

علی عمادی: همانطور که گفتیم، تورم افسارگسیخته دهه ابتدایی در سال ۷۴ به دو رو. این تورم، ولی رونق بورس را در پی داشت و شاخص کل سهام با ۱۲۳.۱ درصد افزایش به ۱۵۴۹.۴ رسید. قیمت متوسط ​​دلار در بازار غیررسمی با ۵۳.۲ درصد افزایش بیش از ۴۰۴ تومان دلار می‌شد. یی44 ‌ط5 نرخ بنزین نیز در این سال دوبرابر شد و از لیتری 5 تومان به 10 تومان رسید.

هم‌رفیقِ ایرانی، فقط خودتی، جناب تورم

مسکن در آن سال در کشور نسبت به سال قبل 34 درصد افزایش قیمت یافت. هرمترمربع واحد مسکونی در کشور، به‌طور متوسط ​​۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش داشت. س از تارت ،اب گ ارزان‌ترین قیمت متوسط ​​هم برای اراک رقم خورد که هر مترمربع واحد مسکونی ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت داشت.

اولین روز سال از سوی دیگر، از سوی دیگر،

قیمت متوسط ​​یک مترمربع واحد مسکونی در تهران ۹۵ هزار و ۸۰۰ تومان بود. متوسط ​​متوسط ​​در منطقه یک ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ تومان و کمترین در منطقه ۱۸ بالغ بر ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت داشت. قیمت متوسط ​​در همه مناطق در این سال افزایش نشان می‌داد. منطقه ۵ با بیش از ۸۳ درصد، منطقه ۴ با ۷۴ درصد، منطقه ۸ با ۷۳ درصد منطقه ۱۱ با ۷۲ درصد از بیشترین رشد را دا منطقه ۱۷ با ۳۶ درصد و منطقه ۱۲ با ۴۲ درصد کمترین رشد قیمت را بین مناطق ۲۰‌گانه تهران کسب کردند.

هم‌رفیقِ ایرانی، فقط خودتی، جناب تورم

آپارتمان های متوسط ​​یک مترمربع واحد مسکونی در تهران با ۳۲ درصد افزایش به ۳۹۲ تومان رسید. یعنی در آن سال برای یک واحد صد متری، به‌طور متوسط ​​ماهانه ۳۹ تومان در ماه (بدون ودیعه) اجرا می‌شود. بیشترین اجارهبها با 32 درصد افزایش نسبت به سال قبل مربوط به منطقه 3 با مترمربعی 652 تومان بود و کمترین، منطقه 18 با هر مترمربع 258 تومان که 16 درصد افزایش نسبت به سال 73 داشت. متوسط ​​​​اجاره‌ها در آن سال در منطقه ۷ با ۴۷ درصد افزایش، ۵۶۷ تومان و منطقه یک با ۴۲ درصد رشد، ۵۵۱ تومان در

در سال ۷۴ حقوق‌ها ۳۷ درصد افزایش یافت و حداقل دستمزد بالغ بر ۱۶ هزار تومان بود. متوسط ​​هزینه در این سال برای هرماه 90 هزار و 881 تومان بود، بیکه خانوار ایرانیطور به مبلغ در هرماه 69 هزار و 444 تومان درآمد داشت و از میان درآمد و هزینه خانوار به بیش از 31 درصد رسید.

غذای خوراکی و آشامیدنی خانوار در این سال نزدیک به 44 درصد افزایش یافته است. گوشت گوسفندی در سال ۷۴ با رشد ۵۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۹۶۴ تومان برای هرکیلوگرم رسید. این افزایش قیمت باعث شد مصرف سالانه گوشت دام در خانوار ایرانی ۱۰ للوگرم کاهش یابد و به ۷۶ برسد علاوه بر این، رشد قیمت‌ها باعث کاهش مصرف برنج، ماست، شکر و انواع سیگار ایرانی و خارجی می‌شود. در مقایسه با سال ۷۳، بیشترین افزایش هزینه خانوار با ۵۱ درصد مربوط به پوشاک و کفش بود.

هم‌رفیقِ ایرانی، فقط خودتی، جناب تورم

هم‌رفیقِ ایرانی، فقط خودتی، جناب تورم

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما