۱۰ علامت کلسیم

[ad_1]

.مبود کلسیم می‌تواند مشخص به همراه داشته باشد.

روزنامه جام جم نوشت: «ما معمولاً کلسیم را با نقشی که در سلامت استخوانها دارد میشناسیم اما این ماده معدنی مورد نیاز کارکردهای دیگری هم دارد که تثبیت فشار خون، تنظیم هورمونها و هدایت نورهای عصبی از جمله آنهاست. بنابراین، کلسیم می‌تواند نشانه‌هایی را به همراه داشته باشد. موارد زیر برخی از این علائم هستند.

پوست خشکی

هیپوکلسمی یا با استفاده از کلسیم در پوست هم قابل مشاهده است. پوست کلسیم را پوسته‌پوسته و خشک می‌کند و ارتباط نزدیکی با ایجاد مشکلات پوستی از جمله اگزما و پسوریا.

مورد

میزان کلسیم می‌تواند بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد. بنابراین احساس مفرط، بی‌حالی، انرژی یا احساس سستی دائمی، تجربه

آسیب

کلسیم برای تنظیم خلق وخو نیز ضروری است. این ماده معدنی یک آرامبخش طبیعی است که آرامش بخش دارد. هر چقدر کلسیم کمتری مصرف کنید، ممکن است استرس و تحرک پذیری را بیشتر تجربه کنید.

بیخوابی

هنگام خواب، سطح کلسیم بدن افزایش و کاهش می‌یابد و در طول خواب سطحی بالاتر از این افزایش و کاهش رخ می‌دهد. در صورت شبكه كلسيم، احتمالاً خواب شبانه يكي از مشكلات. این مشکل به نقش کلسیم در تولید ملاتونین (هورمونی که کمک می‌کند به خواب برویم) مربوط می‌شود.

پارستزی یا خوابرفتگی اندامها

پارستزی شامل علائم مرتبط با شدید کلسیم است. اولین روز سال

بیمارشدن مکر

کلسیم نقش مهمی در حفظ سیستم ایمنی سالم دارد. مقاومت کلسیم بدن را در برابر میزان پاتوژن ها کاهش می دهد و باعث می شود بیشتر دچار سرماخوردگی شوید.

ناخن های شکننده

ناخن‌ها هم مانند استخوان‌ها برای حفظ یکپارچگی خود به مقدار خاص کلسیم نیاز دارند. از این رو در یطریط درمان کلسیم، ناخن ها خشک، ضعیف و مستعد پوسته‌پوسته‌شدن وستن

مشکل در بلع

به نظر عجیب می‌رسد اما ممکن است در مورد مشکل احتمالی وجود داشته باشد. دیسفاژی احساس سفتی در گلو – ناشی از انقباض ضعیف این ناحیه – در موارد شدید می تواند به اسپاسم در حنجره منجر شود که تغییرات غیر عادی در صدا را به همراه دارد.

دندان‌درد

بخش عمده کلسیم در استخوان‌ها و دندان‌ها ذخیره می‌شود. بنابراین، کلسیم زودتر از همه این بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اثر این عاصی حیاتی، شردشدن و پوسیدگی دندان‌ها

گرفتگی عزلانی

اگر معمولاً هنگام شب دچار گرفتگی رانها، ساق پا، بازوها و زیر بغل میشوید آن را از علائم اولی حرکت عضلانی ممکن است با درد در حین همراه باشد و با گذشت زمان به اسپاسم در سراسر بدن تبد

درمان کلسیم

همه بزرگان باید حدود ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف کنند. سبزیزیای دارای برگ تیره، بیشتر مایییی های چرب از جمله سالمون، ساردین و تن و همچنین پنیر، شیر، سویا، بادام و دانه های کنجد از مواد غذایی غنی از کلسیم هستند. از طرفی اولین روز سال

منبع: ba-bamail.com

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما