کود آگاه‌تر می‌شود؟

[ad_1]

فرارو- گزارش مرکز پژوهش های اتاق ایران از ارزیابی شامخ کل اقتصاد ایران (شاخص مشتریان خرید) نشان دهنده آن است که در دی ماه 1400، شاخص های خرید کننده در ایران با عنوان شامخ منتشر می شود، برای کل اقتصاد به 46.94 واحد رسیده است که نسبت به ماه قبل 4. .۰۱ واحد کاهش داشته است. ارزیابی‌های صورت گرفته کاهش خرید نقدینگی و قدرت شدید و شدیداز محل اصلی این وضعیت بوده است.

به گزارش فرارو، همچنین شامخ بخش صنعت نیز در این ماه 50.31 ماه واحد محاسبه شده است که 6.22 واحد پایین تر از ماه است. در این ماه از میان همه مؤلفه های اصلی شامخ صنعت، دو شاخص میزان سفارشات جدید ثبت و نگهداری مواد اولیه، عدد 50 را به زیرها و مابقی مؤلفه ها باوجود به کمترین مقدار در 5 ماه اخیر، بیش از 50 واحد باقی مانده است.

در جریان شاخص شاخص های خرید، اگر عدد بیش از 50 باشد، نشان دهنده این است اما اگر هر رقمی کمتر از ۵۰ باشد، به معنی قرار گرفتن اقتصاد در مسیر انقباض و رکود است. با این شرایط می‌توانم در دی ماه شامخ گفتم

اقتصاد ایران گرفتار رکود  آیا برای ورود به رونق، دستمزدها باید افزایش پیدا کند؟اقتصاد ایران چگونه از رکود خارج خواهد شد؟
وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو با اشاره به افزایش افسار گسیخته تورم در چهار سال گذشته، قدرت خرید مردم با کاهش شدیدی روبرو بوده است، اظهار داشت: به نوعی می گفت درآمد و هزینه مردم با همخوانی ندارد، در این زمینه سطح متوسط ​​و رو به پایین است. تنها اقدام به خرید مایحتاج و کالاهای اساسی خود می‌کنند و سایر کالاها را به خرید کاهش می‌دهند.

وی افزود: به تبع این موضوع به طور کلی طرف مقابل در اقتصاد کشور بسیار ضعیف تولید می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که انبارهای بنگاه‌های تولیدی را به همراه داشته باشد که این موضوع در نهایت باعث کاهش سودآوری آنها می‌شود که حتی باعث می‌شود که آنها فعال شوند و یا تعطیل شوند. کرده که باعثات بیکاری عده رادی رام خواهد کرد

شقاقی اظهار داشت: قدرت خرید مردم در سال 1400 قیمت به قیمت ثابت و معادل سال 1390 بوده است، یعنی در یک دهه متوالی قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکرده است، بنابراین دلیل رکودی که در اقتصاد کشور حکمفرما بوده است که در اقتصاد کشور حکمفرما بوده است. بسیار زیاد بوده است.

این اقتصاددان تاکید می‌کند: اگر برجام به نتیجه برسد، آنقدر اقتصاد ایران با چالش‌های فراوانی روبرو است که منابعی از آزادسازی پول‌سازی‌های بلوکه شده ایران در انواع مختلف نمی‌تواند باعث افزایش قدرت خرید مردم شود، زیرا درحال حاضر کشور با چالش‌های فراوانی از جمله بحران‌ها مواجه است. صندوق های بازنش گی احیطا

وی ادامه داد: برای افزایش قدرت خرید مردم و خروج از اقتصاد باید میزان حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران از نرخ تورم باشد، این بیشتر است که در سال جاری با 49 درصد روبرو بودیم، اما میزان حقوق و دستمزدها تنها 20 درصد است. افزایش داشته است، بنابراین یک شکاف 22 درصدی وجود دارد که این موضوع باعث کاهش قدرت خرید مردم می شود، این موضوع در سالهای گذشته نیز رخ داده و نتیجه آن نیز امروز رکود تورمی است که در فضای اقتصادی کشور رخ داده است.

شقاقی با اشاره به اینکه برای خروج اقتصاد کشور از رکود باید سطح مزدها افزایش پیدا کند، اضافه کرد: در مرحله اول باید ظرف 4 تا 5 سال میزان افزایش دستمزدها از نرخ تورم بیشتر شود و در وهله دوم نیز دولت باید تورم را کنترل کند. منابع لازم برای افزایش حقوق و دستمزدها را فراهم می کند، همچنین برخی از خصوصیات باید این توان را داشته باشد که چنین کاری را انجام دهد، البته این کار بسیار سخت است و نیاز به یک برنامه ریزی مدون و مشخص دارد، به طوری که این کار را انجام دهد. نمیتواند در یك قانون قلبيت انكايي كابل كتاب، حال بي ديد كه دلتره در ايز

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.