کاهش قیمت نفت تحت تاثیر چشم اندازه انداز بازگشت ایران

[ad_1]

قیمت نفت تحت تاثیر چشم انداز افزایش عرض با بازگشت ایران به بازار ججانی، در روز جمعه روند کاشیشی روز گذشته را ادامه داد و در مسیر کاشش هفتگی قرار گرفت.

اولین روز از روز

بهای سرمایه وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۲ درصد معادل ۰.۷ درصد کاهش، به ۹۱ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه. .اخص نفت آمریکا روز گذشته دو درصد سقوط کرده بود.

هر دو شاخص دوشنبه هفته جاری به بالاترین حد فاصل سپتامبر سال 2014 رسیدند، اما در بحبوحه گزارشهایی که درباره توافق احیای برجام به گوش میرسد، در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی در 9 هفته گذشته قرار گرفتند.

دیپلماتها میگویند پیش نویس توافق مجموعه ای از مراحل را مشخص می کند که نهایتاً به اعطای معافیت از تحریم های نفتی منتهی می شود و متعاقبا حدود یک میلیون بشکه در روز نفت ایران به بازار باز جهانی می شود، اما زمان آن مشخص نیست.

واندانا هری، موسس شرکت تحلیلی واندا اینسایتس در یادداشتی نوشت: فشار نزولی نفت بر تاثیر تاثیر بر توافق احتمالا ادامه پیدا می کند، مگر این که طرفین به جدیدترین دور مذاکرات که هنوز به نتیجه نرسیده است، پایان دهند. نرخ پریمیوم حاصل از نگرانی از تأثیرگذاری بر روی پیشنهاد نفت در حال حاضر از بین رفتن است.

با این حال تحلیلگران انتظار قیمت های نفت را ندارند در آینده نزدیک کاهش پیدا کنند، حتی اگر نفت ایران به بازار برود، زیرا اوپک و متحدانش به سختی تلاش می کنند برای تولید خود را محقق کنند.

ویوک دهار، تحلیلگر بانک کامن ولث در یادداشتی نوشت: بازارهای نفت در برابر محدودیت عرضه با توجه به سطح پایین ذخایر جهانی به قعر هفت سال و کاهش مازاد تولید اوپک پلاس، آسیب پذیری هستند.

با توجه به احیای مصرفی جهانی برای نفت که تحت تأثیر اوج گیری سفرهای هوایی و ترافیکی جاده ای اتفاق میافتد، بانک کامن ولث انتظار نفت برنت در مدت کوتاهی در محدوده 90 تا 100 دلار در هر بشکه باقی بماند و اگر تنش ها در میان کشورهای خارجی و روسیه وخامت پیدا شود. ند، به راحتی از مرز 100 دلار در هر بشکه عبور کند.

بر اساس رویترز، دفتر جاستین ترود، نخست وزیر کانادا اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است روز جمعه با سران کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، رومانی، انگلیس، گزارش اتحادیه اروپا و ناتو درباره بحران گفتگو کند. .

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما