چه شد که ورق ارز ۴۲۰۰ برگشت؟!

[ad_1]

حداقل دو ماه بود که نمایندگان مجلس سفت و سخت ایستاده بودند و تاکید دارند که دولت برنامه‌ای است برای وقت روز

به گزارش ایسنا، آنچه در چند ماه اخیر به ویژه بعد از ارائه لایحه بودجه به مجلس (21 آذرماه) در مورد ارز 4200 تومانی گذشت، مسیر فراز و نشیبی بود که بیش از بررسی های دقیق و کارشناسی و گزارش های مشخص و برنامه ریزی شده بود. هیاهو بوده است.

تغییر ساختار

دولت بر حذف ارز 4200 تومانی اعلام کرد و فساد و راند، هدر رفت منابع و هزینه های مالی را از آن مطرح می کرد و لایحه بودجه را هم بدون پیش بینی ارزی برای واردات کالای اساسی روانه مجلس کرد. مجلسی که تا پیش از آن را آماده کند تکلیف و حذف آرزوی نشان داده بود، در جریان بررسی لایحه در جلسه تلفیق و صحن علنی بر خلاف پیش بینی ها با حذف آرزوی مخالفت کرد و نمایندگان به دفعات در رسانه ها اعلام کردند که به دلیل وجود دارد. مایت از معیشت مردم و حمایت از آن‌ها این کار را کرده‌اند.

نمایندگان همچنین مدعی بودند که دولت برنامه مشخصی برای حذف آرزوی ندارد. در همین اثنا حتی ۹ دلار برای تامین ارز کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

اما در حال بررسی و تصویب لایحه بودجه روزهای آخر خود را می‌گذراند که امروز ۱۵ا فا نمایندگان مجاز هستند که «دولت مجاز است در سال 1401 تا معادل سقف ردیف (18) جدول مصارف ثبت (14) این قانون را از طریق منابع منابع مابه التفاوت ارزی برای خرید کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص داده و به دولت می دهد. قصد دارد کالایی را از سبد آرزوی حذف کند، باید قبلاً قوانینی برای جبران زیان مصرف کننده مصرف کننده کالاهای اساسی را از طریق کالاهای برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه ها یا از طرق جایگزین مطمئن باشید که انجام شود. به نحوی که این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در یک سهمیه اختصاص داده شده است.

تجربه کالابرگ چیست؟

این مصوبه نشان می دهد که مجلس مجوز حذف را به دولت داده است. به طوری که اعلام کرد دولت ارز را از هر کالایی حذف می کند، باید حتماً مصرف کننده را جبران کند و راهکارش را هم کالابرگ الکترونیک اعلام کند.

اولین روز از اولین روز سال حتی در ماههای گذشته وقتی حرف از یارانه جدید بود، ارائه کارت الکترونیک برای خرید به جای مبلغ نقدی مطرح شد، ولی امکان اجرا نداشت و قرار بود همان یارانه نقدی در دستور کار قرار گیرد.

خرید دارو و نقش بیمه ها

از سوی دیگر مجلس مصوب کرده «دولت در ارز ۴۲۰۰ تومانی، در امورپزشکی این هم نشان می‌دهد که در مورد حذف یک دارو هم راهکاری وجود ندارد. من در مورد وضعیت بیمه‌ها هم در این میان مهم است که با شرایط موجود تا چه اندازه آماده ورود به شرایط است

مسیر حذف و رفع ایرادات مشخص شود

از سوی دیگر، از سوی دیگر برای اولین بار در وهله اول در که با حذف آرزوی تصمیم گیری و به اذعان سازمان برنامه و بودجه و غیر مجلس، تبعات تورمی انکار نیست و این مهم نیست، شفاف سازی در مورد جریان حذف آرزوی تصمیمی و اعلام دقیق آن و چگونگی قطع شدن ایرادات و به نتیجه رسیدن به مجلس حذف را نیاز می‌کند.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها