پرسپولیس مشرق نیوز

اخبار پرسپولیس

بازیکنان شاهین مأوای جدیدی یافتند و 10 بازیکن دعوت او را پذیرفته و به پرسپولیس پیوستند. این باشگاه از زمان تاسیس تا زمان انقلاب به طور خصوصی اداره می شد و زیر مجموعه شرکتی به نام CRC (سی آر سی) بود. سهامداران اصلی این شرکت علی عبدو، ارتشبد محمد خاتم (فرمانده نیروی هوایی ارتش) و همسرش فاطمه پهلوی (دختر رضاشاه) بودند.

اخبار پرسپولیس

پرسپولیس از آغاز تاریخ خود 14 بار قهرمان لیگ برتر، 6 بار قهرمان جام حذفی و 4 بار قهرمان سوپرکاپ شده است. رقیب سنتی پرسپولیس، تیم استقلال است که از مسابقات آنها به نام دربی پایتخت یاد می‌شود. پرسپولیس در لیگ خلیج فارس بازی می‌کند و پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است.

میادین میوه و تره بار شهرداری تهران

استانکو آمد و دو قهرمانی لیگ  در سال های 74 و 75 ایران را به دست آورد. در لیگ سال 76 پرسپولیس به دلیل حضور 13 بازیکن در اردوی تیم ملی و مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه، از مسابقات کنار کشید. نکته جالب، رقابت پیکان در برابر پرسپولیس در جام باشگاهها بود که تک گل علی پروین نتیجه را یک بر صفر به سود پیکان خاتمه داد. در همین دوره از رقابت ها، پرسپولیس با دوازده امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.

محمد عمری می‌گوید پیشنهاد خارجی دارد اما تا به پرسپولیس کمک نکرده، دوست ندارد اردوگاه سرخ را ترک کند. پس از کش و قوس های فراوان در شهریور 1395 کمیسیون نام ها در اداره کل ورزش و جوانان تهران بار دیگر نام پرسپولیس را برای این باشگاه به رسمیت شناخت. 9 مهر 1394 بر اثر ایست قلبی، کاپیتان پرسپولیس در گذشت تا پس از آن در دقیقه 24 هر بازی، هواداران یاد 24 ابدی پرسپولیس را گرامی بدارند. مربی اسپانیایی پرسپولیس کسب سه‌گانه را اتفاقی باشکوه برای هواداران پرسپولیس دانست. سرخ‌پوشان پایتخت در سریع‌ترین زمان ممکن توانستند دو برد پیاپی را در مقابل استقلال جشن بگیرند.

تکليف مديريت استقلال و پرسپوليس، سه شنبه مشخص مي شود

سرمربی پرسپولیس پس از قهرمانی در جام حذفی به آسایشگاه کهریزک رفت و با جمعی از معلولان دیدار کرد. در این صفحه می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار باشگاه پرسپولیس، تیم پیروزی، اخبار بازی ها و بازیکنان پرسپولیس را دنبال کنید.

پنج قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران، دو قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران پرافتخارترین در این جام و یک قهرمانی در جام برندگان جام آسیا مهم‌ترین قهرمانی‌های پرسپولیس هستند. پیشینه شهرآورد تهران به رقابت دو باشگاه شاهین تهران و تاج تهران باز می‌گردد.

والیبال دوستانه ایران فرانسه

این باشگاه در ده دوره برگزاری این جام در دهه 60، به شش قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی دست یافت. در سال 1366، پرسپولیس در کنار قهرمانی در جام حذفی تهران و جام باشگاه‌های تهران، موفق به کسب اولین قهرمانی خود در جام حذفی ایران هم شد تا در یک سال 3 جام بگیرد.

اخبار پرسپولیس

در نهایت پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر مقابل پارس جنوبی جم توانست با کسب 61 امتیاز، قهرمان شود. استقلال تهران نیز با پیروزی 2 بر یک برابر سپیدرود رشت، در جایگاه سوم باقی ماند و توانست سهمیه آسیا را کسب کند. با پیروزی انقلاب اسلامی این باشگاه نیز همچون بسیاری از نهادهای دیگر دچار تغییرات گسترده شد.

در سال 1365 امتیاز باشگاه پرسپولیس به بنیاد مستضعفان و جانبازان واگذار شد و زمانی که نام دیگر باشگاه بزرگ پایتخت به استقلال تغییر کرد، مسئولان این نهاد، نام آزادی را هم برای این باشگاه در نظر گرفتند. در ابتدای دهه 60 نام شهید چمران را پیشنهاد دادند، نامی که حواشی مختلفی در پی داشت. لا به لای این حاشیه ها به طور غیررسمی نام پیروزی بر سر زبان ها افتاد اما تا مدت ها این نام رسمی نبود. سرانجام در تاریخ 18 اردیبهشت 1370، با نام «شرکت فرهنگی ورزشی پیروزی – سهامی خاص»  به ثبت رسید و به طور موقت جنجال‌ها فروکش کرد. تیم فوتبال پرسپولیس، رکورد شکست‌ناپذیری در مسابقات متوالی دربی را افزایش داد.

در آن مسابقات 44 تیم به رقابت پرداختند که چهار تیم پرسپولیس، تاج، عقاب و پاس سرگروه گردیدند. آن‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا (مسابقاتی که میان تیم‌های ایرانی برای شرکت در جام باشگاه‌های آسیا برگزار شد) نیز قهرمان شدند و به عنوان نخستین نماینده ایران به جام باشگاه‌های آسیا رفتند و عازم بانکوک تایلند شدند. پرسپولیس از آغاز تاریخ خود، یازده بار در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران به قهرمانی رسیده و از این جهت پرافتخارترین تیم است.

اخبار پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی امسال با پرسپولیس دبل کرد تا اتوماتیک‌وار قهرمانی سوپرجام ایران هم به پرسپولیس برسد. مدافع باتجربه پرسپولیس پس از عملکرد درخشان در جمع سرخپوشان به اردوی تیم ملی فوتبال گرجستان دعوت شد. کمیته انضباطی رأی خود را در خصوص تخلفات سرمربی باشگاه استقلال تهران در دربی ۱۰۱ پایتخت صادر کرد.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما