مطالعه: نوع فرعی BA.2 Omicron مسری تر است، از محافظت از واکسن جلوگیری می کند

[ad_1]

لندن: بر اساس یک مطالعه دانمارکی، نوع فرعی BA.2 Omicron ذاتاً از سویه اصلی BA.1 در انسان‌های واکسینه شده و غیر واکسینه شده مسری‌تر است.

CNBC گزارش می دهد که تا کنون، یک مطالعه بررسی شده نشان داده است که احتمال ابتلا به BA.2 در افرادی که کاملاً واکسینه شده اند بیشتر از سویه قبلی است، اما بعید است که آن را به دیگران سرایت کنند.

محققان مرتبط با دانشگاه کپنهاگ و وزارت بهداشت دانمارک گفتند، این همچنین نشان می‌دهد که این فرعی در فرار از حفاظت واکسن حتی بهتر از BA.1 است، که قبلاً به طور قابل‌توجهی مسری‌تر از هر نوع دیگر کووید بود.

از سوی دیگر، نرخ عفونت در میان افراد واکسینه نشده با BA.2 در مقایسه با BA.1 بیشتر بود، که نشان می‌دهد افراد واکسینه نشده بار ویروسی بیشتری با BA.2 داشتند.

محققان همچنین دریافتند افرادی که واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند حتی کمتر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند ویروس را منتشر می کنند.

محققان دریافتند: “این نشان می دهد که پس از یک عفونت پیشرفت، واکسیناسیون در برابر عفونت اضافی و بیشتر از BA.2 از BA.1 محافظت می کند.”

این مطالعه همچنین نشان داد که حساسیت و عفونت بالاتر BA.2 احتمالاً منجر به گسترش گسترده‌تر این ویروس در بین کودکان واکسینه نشده در مدارس و مهدکودک‌ها می‌شود.

با توجه به سازمان بهداشت جهانی، BA.2 احتمال انتشار 39% در داخل خانواده را داشت، در حالی که این میزان برای سویه Omicron BA.1 29% بود.

BA.2 هنوز توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک نگرانی جداگانه از omicron شناسایی نشده است. با این حال، مقامات سازمان جهانی بهداشت هشدار داده اند که نسخه های جدید تقریباً به طور قطع با گسترش Omicron با سرعت بی سابقه در سراسر جهان ظاهر می شوند.

کریستن نوردلوند، سخنگوی CDC گفت: «در حال حاضر، هیچ مدرکی مبنی بر جدی‌تر بودن خط BA.2 از جنس BA.1 وجود ندارد.



[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما