مرثیه‌ای برای شروط «یحیی»

[ad_1]

پرسپولیس ارق

به گزارش شرق، سرخپوشان تهرانی که در پنج فصل اخیر، فرصت هنرنمایی به هیچ تیمی را نمی دهد این بار در شرایطی باید کار را از سر پذیرفتن که صدرنشینی و رقیب دیرینه یعنی استقلال، با اختلاف سه امتیاز بالاتر از آنها جولان می دهد. پرسپولیسی ها و در رأس آن، یحیی گل محمدی، سرمربی این تیم، امیدوار بود بازی با نساجی را به ر ریگ. دداقل دوست داشت در این دیدار از خریدهای زمستانی‌اش رونمایی تن نشان دهد هنوز

برای اولین بار در واقع مهلت بازیکن در پنجره زمستانی در شرایط شب گذشته به پایان رسید که تا زمان نگارش این مطلب، پرسپولیس به غیر از احمد گوهری دروازهبان، بازیکن دیگری نخریده بود. چهبسا برز بازی

بل از بررسی ادامه مسیر پرسپولیس اما باید گریزی به چند هفته قبل و به طور خاص به بعد از بازی با فولاد مشخص شود بعد از آن دیدار که با برتری پرسپولیسی ها در هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر همراه بود، یحیی گلمحمدی از سمتش در باشگاه استعفا و تلفن همراهش را هم از خارج کرده بود. او از نیازهای بازیکنان و اعضای کادر فنی در این باشگاه نمی‌شود، شاکی بود.

یحیی نامه استعفایش را برای افشین پیروانی به‌عنوان مدیر و رضا درویش به‌عنوان نویسنده نوشت و رفت. بااین‌حال، بعد از پیگیری‌های فراوان و البته متناسب در مورد تعداد زیادی از افراد: از سه شرط یحیی، فقط آخری را اعلام کرد و به این مربی قول داد دوش بااین‌حال و در روز پایانی نقل و انتقالات، یحیی می‌برد که چیزی به غیر از وعده نصیبش نشده است. او که در لیست 12 نفره به مدیریت باشگاه پرسپولیس برای تقویت تیم بود، نهایتا لب به اعتراض گشود و از این گفت که حتی 10 بازیکنی که طلب کرده را هم به خدمت نگرفتند. خبر بدتر برای پرسپولیس که از فهرست ثانویه او هم بازیکنی خریداری می کند تا مشخص شود، شرایط در اردوگاه سرخ، حساس تر از چیزی است که نمی شود با نامه تهدیدآمیز استعفا حلوفصلش کرد.

در این میان شد که پرسپولیسی ها تا یک روز مانده به پایان مهلت با عنوان دو بازیکن از فهرست یحیی گلمحمدی به توافق رسیدند ولی هر دو، در آخرین لحظات از حضور در پرسپولیس منصرف شدند. نکته مهم درباره حضور احتمالی بازیکنی برزیلی در این تیم بود. گل‌محمدی از مدت‌ها قبل از انجام تحقیقات خارجی نشان داده بود و از همین رو مقدمات جذب برزیلی را فراهم کرد. مدیر از این گفت که مذاکره با این بازیکن بوده است ولی رقم 500 هزاردلاری که باشگاه بازیکن موردنظر برای صدور رضایتنامه طلب کرده است، باعث شده تا داوری به هم بخورد.

به این از صحبتهای رضا درویش نباید توجهی کرد چون ممکن است 500 هزار دلار منهای پولی که باید به خود بازیکن تعلق بگیرد مشکل باشد ولی او در لابلای همین صحبتها با تلویزیون، میگوید بعد از توافق با بازیکن برزیلی، برای او و از سوی دیگر، از سوی دیگر، در همان روز

اینجا همان موضوعی است که شروط یحیی را بی‌شبهه به مرثیه‌ای غمگین نمی‌کند. باشگاهی که 100 میلیون تومان ندارد، در پی جذب بازیکن چندصدهزار دلاری است و چگونه قرار است این باشگاه برای یحیی گلمحمدی از فهرست 12 نفرهاش دستکم، پنج یا شش بازیکن بخرد؟ اینها مواردی است که شاید قهرمان پرسپولیس از هر شخصی بیرون از باشگاه از آن اطلاع دارد. پرسقولیس در حالی که از پس خرید بازیکن از فهرست اصلی کک نه، از فه نلمحمدی فه یحییلمحمدی فم برنقامد (مجددا تا زمان نقارش این مطلب) کک رقبا کار راحتی دار راحتی می کند.

سپاهان رشید مظاهری و میلاد جهانی را بهراحتی جذب کرد و استقلال هم بدون سروصدای زیاد و در آرامش صالح حردانی را از فولاد و عزیزبک آمانوف را از لوکوموتیو ازبکستان به تهران کشاند تا ترکیب تیمش را از چیزی که در نیمفصل نخست بود، قویتر هم کند. حالا با توجه به اتفاقات رخ داده، یحیی گل محمدی دو راهکار بیشتر ندارد. ا به دلیل ذکره‌نشد شروطش، عطای کار را به لقایش ببخش و برود و یا اینکه بماند و بجنگد.

گزینه نخست که در این مقطع عملی به نظر نمی‌رسد. باید به گزینه دوم رفت. یحیی با وجود خریدهایی که در تابستان داشت، از آن‌ها هم استفاده از آن‌هایی که از ترکیب فصل پیش در پرسپولیس باقی مانده بود، استفاده می‌کردند. او با همین نفرات، تیم را در نیمفصل به رتبه دوم جدول و در چند قدمی استقلال داشت و هنوز هم می تواند به عنوان قهرمانی و دفاع از این عنوان دست یابد.

یحیی شاید به این نکته پی برد که این روزها بالاتر از مهره، نیاز به دانش آموزان مربیگری برای قهرمانی است. موردی که او پیش‌تر در چند نوبت نشان داده و از تکرارش نباید واهمه‌ای باشد. در حالی که این مبادوار گذشته که او نیاز به نیمکتی پویا داشت، از آنجایی که پرسپولیس از مسابقات قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده بود، شاید بتوان با برگزاری مسابقاتی هم در هر دو جبهه لیگ و حذفی جنگید.

یقینا کار او در مقابل رقبای سختی مانند استقلال، سپاهان، گلگهر و فولاد که خریدهای خوبی داشته اند، بسیار مشکل است اما بازیکنان پرسپولیس در مسابقات قهرمانی، برگ برندهای است که در صورت درست استفاده از آن، می توانند به مهره های زیاد بچربد.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما