مجوز مجوز واردات ۷۰ هزار خودرو سواری در کمیسیون تلفیق

[ad_1]

در لایحه بودجه سال 1401 مجوز واردات 50 هزار خودرو سواری ذکر شد که این موضوع در بحث تفویض مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه دولت حذف شد، اما پس از ورود به بودجه به صحن در روزهای آخر و بررسی پیشنهادات نمایندگان مجلس در صحن بود. و بحث، واردات خودروها سواری نیز مجددا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم و در پاسخ به سوالی در خصوص تغییرات خاص الحاقی ثبت 7 لایحه بودجه سال 1401 گفت: شب گذشته بحثی در خصوص این موارد مطرح و اعداد مربوط به آن اصلاح شد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، خودروهای سواری برای خودروهای سواری مورد بررسی قرار گرفتند

قادری در مورد خرید مجدد خودرو در لاحه بودجه با وجود اینکه پیش از این بحث از خارج شدن خودروهای تولیدی توسط یک بررسی لفیق مطرح شده بود، گفت: با توجه به تصمیم گیری در مورد تصمیم گیری در مورد ایران خودرو و تاکید بر این موضوع، اظهار داشت: ایجاد زمینه برای خودرو، فرصت مناسبی است تا مجلس نیز در این موضوع ورود پیدا کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از نمایندگان مجلس معتقدند به این دلیل که مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه طرح در خودروهای خاص خودرو را تعیین تکلین نیست، مجددا درگیر موضوع نشویم. در هر صورت اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود داشت، اما در نهایت این پیشنهاد رای کمیسیون تلفیق

وی در مورد خرید خودروهای سواری نیز گفت: نظر دولت در مورد خودروهای سنگین مثبت بود، اما اعلام کرد که در مورد خودروهای سواری نظر مشخصی ندارد.

در بحث خودروی تلفیق، موضوع نقدی خودروی سواری را حذف کرده است، پس از ورود به صحن پیشنهاد واردات خودروهای سواری مجددا مطرح شد که در نتیجه در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب شد.

مجوز واردات ۷۰ هزار خودرو سواری در کمیسیون تلفیق

تغییرات تغییرات اعمال شده در کمیسین تلفیق مجلس شورای اسلامی، متن جز یک الحاقی شرح 7 بودجه سال 1401 به شرح زیر است: به منظور تامین شبکه مالی راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی، پرسرعت و قطار شهری و تکمیل های نیمه تمام در خطوط ریلی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقاء مدیریت عبور و مرور و ناوگان حمل و نقل به دولت اجازه داده می شود در سال 1401 از طرح آرزو غیر طبیعی و با رعایت سیاست های کلی. نظام نسبت به صدور مجوز واردات به صورت ذیل توسط بخش اعم از انسان حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصمیم وزیران می رسد و درآمد حاصل از آن را پس از گردش خزانه به حساب ردیف پنجاه این قانون واریز می کند.

همچنین سید محدرضا میرتاج الدینی رئیس کمیته هدفمندی یارانه های کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 نیز در خصوص اقلام وارداتی مورد نظر در الحاقی ثبت 7، گفته شده بود: اقالم وارداتی شامل تعداد 50 هزار دستگاه خودروی سواری و 20 هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه سوز هیبریدی و برقی، تعداد 10 هزار دستگاه ماشین تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد 10 هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درونشهر، تعداد یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال دار و تعداد 5 هزار دستگاه ماشین ماشین آلات سنگین راهسازی اهم از نوع ساخت یا ماشین 5 سال خواهد بود.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.