طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی ، ویژه نوروز

[ad_1]

فراروـ اولین روز از اولین روز سال شیرینی‌های مخصوص نوروز که در خانه تهیه می‌شوند، بسیار متنوع، رنگارنگ و خوشمزه هستند. شیرینی اسکار گردویی یکی از این شیرینی‌های خوشمزه و مخصوص شیرینی است که علاوه بر ایران در کشورهای گوناگو است. شیرینی اسکار در ایالت آمریکا به شیرینی اثر انگشتی و در سوئد به غار تمشک معروف است مه منئه

این شیرینی خشک که از ماندگاری بالای برخودار است، از آرد با کره، پودر قند، هل و گردو تهیه می شود که عطر و طعم فوق العاده دارد و برای پذیرایی در نوروز گزینه بسیار زیبا و مناسبی است. در ادامه مطلب طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی همراه داد

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکار گردویی

آرد سفید شیرینی: ۱۲۵ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
کره: ۷۵ گرم
پودر قند: ۵۰ گرم
وانیل: نوک چایخوری
:ودر هل: نصف قاشق چایخوری
مغز گردو خرد شده: ۱ پیمانه

نکات مربوط به مواد اولیه

پودر قند

نکات مربوط به پودر قند

پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد. یعنی قند را پودر کرده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که داخل پودر قند بعد از مدتی که کیسه یا ظرف نگه دارید، ممکن است صاف شود. بنابراین از این که آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشتکوب بکوبید و سپس الک کنید.

نکات مربوط به آرد

آرد

نکته مهمی که باید در مورد توجه قرار گیرد، کیفیت آردهای موجود در بازار است که با هم تفاوت دارن به همین دلیل میزان هزینه با کیفیت آرد ممکن است آمکتر یا زیادتر از مقداری باشد که در دستور گفته ش بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این موضوع توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است. ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است. .عنی آردی که اضافه کرده، کافی است و بقیه را اضافه کنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید ولی حس کردید شما هنوز به آن چیزی که باید برسد، نرسیده است. یعنی باید کمی بیشتر اضافه کنید. بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

نکات مربوط به هل

هل

برای تهیه شیرینی حتماً از پودر هل سبز استفاده کنید. زیرا نسبت به هل سفید عطر بیش‌تری دارد و برای تهیه دسر و شیرینی مناسب‌تر است.

طرز تهیه شیرینی اسکار

۱ برای شروع کار کره را که به برق محیط رسیده است، همراه با پودر قند با همزنی

۲ ـرده تخم مرغ را جدا کنید و همراه با وانیل و پودر هل به مواد بالا اضافه بن د بب

ـ در این مرحله همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید. .رد را کم کم و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و همزمان با لیسک یا همزن دستی هم بزنید. وقتی مواد حالت خمیری پیدا کرد، لیسک را کنار بگذارید و با دست ورز بدهید توجه داشته باشید که خمیر را بیش از اندازه ورز ندهید. زیرا خمیر به روغن می‌آید و شیرینی شما بعد از پختن خشک می‌شود.

شیرینی اسکار

ـ از خمیر گلوله‌هایی ده گرمی به اندازه فندق بزرگ یا گردوی کوچک بردارید و با کف دستان گرد کنید. سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید و با چنگال هم بزنید. گلوله خمیر را داخل سفید تخم مرغ بندازید ؛ سپس با چنگال بردارید و در مغز گردو بغلتانید. گلوله های آماده را داخل سینی فر که روی آن کاغذ روغنی پهن کرده اید، با فاصله از هم بچینید و سینی را در فر 170 درجه سانتیگراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند.

۵- بعد از این که شیرینی را از خارج کردید و خنک شد، روی آن ها کمی پودر قند بپاشید و در ظرف سرو.

نکات مهم
پخت شیرینی اسکار برای فرهای برقی 15 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه است.
۲ ـ برای تهیه شیرینی اسکار می‌توان دلخواه را به جای مغز گردو از کنجد یا مغز پسته خرد شده استفاده کرد.
ـ این شیرینی را داخل ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید.
4 برای تزیین شیرینی اسکار گردویی می توانید روی خمیر قبل از پخت یک حفره کوچک درست کنید و بعد از پخت و خنک شدن شیرینی داخل حفره را با ژله بریلو یا شکلات تخته های آب کنید.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما