ضرغامی با موتور آمد

[ad_1]

تیتر مطلب شاید بیشتر جدید نباشد احتمالاً آنهایی که پیگیر سفر هیئت دولت به استانها هستند، در یکی، دو روز گذشته چشمشان به چنین تیتر یا تیتری مشابه خورده باشد یا حتی ویدئوی منتشر شده از لحظه ای که عزتالله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خودش را با موتور به میان می آورد. علاقه‌مندان به سوارکاری در گنبدکاووس می‌رسانند نیز دیده شوند. تیتر شاید به چشم آمده باشد، ولی اصل داستان و فعل رخ داده است، خیلی که باید و شاید مد نظر واقع نشد. ماجرا از این قرار است که در ادامه برنامه های سفر هیئت دولت به استان گلستان که چند روز پیش انجام شد، ضرغامی در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس حاضر شد و هفته هفدهم کورس اسبدوانی این شهرستان را به تماشا نشست.

.بل از تماشای این رقابت در ورزشگاه اسب‌دوانی، او ترک موتور نشسته و به خیل علاقه‌مندان نزدیک می‌شود. آن‌ها وزیر را دوره کرده و از او می‌خواهند هرطور شده کاری کنند تا ممنوعیت ورود به مسابقات اسب‌دوانی. از صحبت‌های حضار چنین برمی‌آید که به دلیل وجود ویروس‌ها ندنفری از آن‌ها به عزت‌الله ضرغامی گوشزد می‌کنند که اینجا وضعیت سفید دارد. ضرغامی، اما در همان بدو ورود به یکی، دو نکته کلیدی که باعث جمع شدن این همه می شود، اشاره می کند و خطاب به آنها میگوید: «؟ همگی برای شرط بندی به اینجا آمده است». او سپس یادآوری می‌کند در بین همین تعداد زیادی که برای استقبال از او جمع‌آوری شده‌اند و هم ماسک بر شاید اشاره ضرغامی در لحظه درست باشد، ولی بعد از شنیدن صحبت یکی، دو نفر از محلیها که میگویند از مردم گنبدکاووس از طریق برگزاری مسابقات سوارکاری و پرورش اسب امرار معاش میکنند و ممنوعیت ورود به این مسابقات، معیشت آنها را تحت تاثیر قرار میدهند. دیت دهت به تصمیمی غیرمنتظره و تا حدودی عجیب می‌زند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از گفتگو با تماشاگران مسابقات سوارکاری، ظاهرا به دلیل جلوگیری از ادامه روند حرکت، درهای سوارکاری را به روی فعالان باز می کند و در میان حضور حضار، همگی با رقابت های اسبدوانی را به نظاره می نشیند. .

چه عزتالله ضرغامی با موتور از راه رسیده، پای درددل محلی نشسته، حرفهای آنها را گوش کرده و سریعا خواستشان را اجابت کرده، امری پسندیده، ولی تا حدودی مبهم است. مبهم به این خاطر که آیا اصولا وزیر گردشگری در جایگاهی است که درهای بسته یک استادی را که ظاهرا با دستور وزارت بهداشت به روی تماشاگر بسته شده است، به روی مردم باز کند یا خیر؟ فاعل رخ‌داده نشان می‌دهد او ظاهرا در چنین جایگاهی است. احتمالا او با وجود ماسک بر چهره بسیاری از مردم را نداشت و با پذیرش قطعی وضعیت سفید در شهر این شهر، در هاردها به روی افراد علاقه مند می شود تا آنها را برای یکبار هم که شده است، رقابت های اسبدوانی را بعد از ممنوعیت ورود به دلایل نامبرده انجام دهد. حوادث از نزدیک تماشا کنند.

زیرا چرا در شرایطی که از همسایه‌ها، بسیار از توسعه‌نیافته‌ها و تمامی توسعه‌یافته‌ها در ورزشگاه‌ها را به تماشاگران باز کرده‌اند و فقط در ایران است که نسبت به این موضوع وجود دارد، پرسشی است که علت یا دلیلش را نمی‌دانند یا از آن. پاسخ‌دادن تفره می‌روند. اگر باید رعایت اصول بهداشتی باشد، با کدام متر و در سینما و بسیاری از مراکز فرهنگی، هنری و مذهبی به روی علاقه افراد باز است و فقط تماشاگران رشته های ورزشی ممنوعیت دارند؟

اگر هم این ممنوعیت ها مصلحتی است و می شود با ورود وزیری به محل، چه وزیر مرتبط با ورزش یا غیرورزشی، درهای ورزشگاه به روی تماشاگران باز شود، کاش عزتالله ضرغامی همین یکی، دو شب پیش با موتور خودش را به میان علاقهمندان به فوتبال آبادان میرساند. تا آن‌ها باید نشوند ساعت‌ها به‌صورت می‌شوند از وزیر ورزش نیست و اصول فدراسیون فوتبال کاری برای ورود تماشاگران به ورزشگاه ساخته شده، شاید عزتالله ضرغامی حالا با یا بدون موتور به میدان آمده و گره این مشکل پیچیده را حل کند; از سوی دیگر، از سوی دیگر

فوتبال در ایران دیگر دارای همسایه است که با گنجایش کامل یا حضور 30 ​​و 60درصدی تماشاگران برگزار می شود، از ابتدای فصل تابهحال بدون حضور آنها درحال برگزاری است. گهگاه شایعاتی از سوی فدراسیون به بیرون درز می کند که مجوز 30درصدی برای ادامه رقابت های لیگ به دست بیاورند، ولی خیلی سریع ادعای آنها تکذیب می شود تا مشخص شود در این زمینه تصمیم گیری می شود.

پیشتر فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، در نام های که «شرق» برای اولین بار منتشر کرد (با تیتر نام های سوئیس)، به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داد که این بعد از برگزاری مسابقات آن لیگ برتر هم باید با حضور تماشاگران زن باشد. از آن موقع ورزشگاه سه بار پای تماشاگران به بازی باز می شود آن دو بازی فقط با حضور تماشاگران مرد برگزار شد که از آن به‌عنوان «طرح آزمایشی» یاد کردند. بازی تیم ملی ایران و هم که روز هفتم بهمن عراق برگزار شد، با حضور تماشاگران زن بود، ولی گلایه تندوتیز ​​چهره های نزدیک به دولت از تصمیم ابراهیم رئیسی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه، بازی خیلی سریع پنج روز بعد از امارات را که همیشه به میزبانی می رساند. ایران برگزار شد، بدون تماشاگر کرد!

ضرغامی با موتور آمد

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما
مطالب ارائه شده در این وب‌سایت توسط الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی تهیه و پردازش شده‌اند و ما هدف ما ارائه تبلیغات یا اظهار نظر درباره خوب یا بد بودن محتوا نیستیم و هیچ مسئولیتی در قبال دقت آنها نمی‌پذیریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.