شورش علیه رئیس ; پت پرده چیست؟

[ad_1]

فوتبال ایران ادامه اخبار غافلگیرکننده های مخاطبان دارد. بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا و صعود بیدردسر تیم ملی ایران به مسابقات جام جهانی، بهتازگی، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال علیه رئیس، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، اقدام کرده و در نام‌ها، خواستار تشکیل جلسه با او برای بررسی گزینه «عزل موقت» هستند. . در واقع، چند نفر از اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا کمتر از یک هفته دیگر، رئیس فدراسیون فوتبال ایران را حتی اگر به طور موقت عزل کنند و کار را با گماشتن سرپرست بر این مسند ادامه دهند.

در این بین، اما اتفاقاتی رخ داد که نمی‌شود از کنارش عبور کرد. هر گونه درخواست هیئت‌رئیسه با استناد به بندهای اساسنامه

چرا می‌خواهند عزیزی‌خادم عزل شود؟

محل متعددی برای عزل عزیزی‌خادم برشمرده شده است. یکی از مهمترین آنها ضعیف در مدیریت عنوان شده، ولی به نظر میرسد موضوع فراتر از این فرفهاست و به نادقده برفتشدن گرفتن یا کمتر دیدشدن اعضای یئیئترئیسه دییرد. اعضای هیئترئیسه از این شاکی هستند که چرا غلامرضا رفیعی، مشاور حقوقی هیئت فدراسیون فوتبال، همه کاره شده و در جریان گذاشتن اعضای هیئترئیسه، شخصیتی فرد بدون انجام می دهد.

مهم‌ترین موضوع در این بین، فدراسیون فوتبال و مکاتبه غلامرضا رفیعی با فیفاست. شوقی فدقیاسیون فوتبال از این گفته که این اعضای هیئت‌رئیسه، اما می‌گویند این اقدام خودسرانه بوده و ممکن است عواقبی برای هیئت فدراسیون فوتبال داشته باشد و مثل استقلال و پرسپولیس باشد، در کنار گذاشته شدن تیم ملی از رویدادهای بین‌المللی ازجمله جام جهانی باشد.

این موضوع تنها دلیل دلخوری از عزیزی‌خادم در نادیده‌گرفتن دیگر اعضای هیئت‌رئیسه نیست. چون بهتازگی فایل صوتی از غلامرضا رفیعی در برنامه «مزدک میرزایی» منتشر شد که او به رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران را مشاوره می دهد که بازیکن بازیکن گلگهر را 3 بر صفر به سود استقلال اعلام کند و با قدرت پای این رأی بایستد. در این فایل، همچنین رفیعی از کمیته کمیته انضباطی درخواست تقصیر فدراسیون فوتبال از کمیته روابط بین الملل نادیده گرفته شده و در رای گیری نهایی اسمی از آنها گرفته شود. این صحبت ها به زعم اهالی فوتبال بیش از آن که مشاوره باشد، حالت دستوری دارد و از اینرو، عزیزیخادم و مشاور نزدیکش به اعمال نفوذ در کمیته های انضباطی و اخلاقی شده است و به عنوان بند بیطرفی در این کمیته ها لحاظ نشده است.

در کنار این دو نکته، دو مورد دیگر هم از قدیم بوده که تقریباً برانگیز است. یکی از داستان های شفافیت مالی است و دیگری بحث پیچیده «خوبان عالم» و اعتقاد به رمالی در فدراسیون فوتبال. این موارد، «روترین» موضوعاتی است که اعضای هیئت‌رئیسه روی آن گذاشته شده و با همین موارد، خواستار تشکیل جلسه برای رئیس جمهور موقت فدراسیون فوتبال هستند.

پشت پرده های در کار است؟

سادهلوح است که پذیرفته می شود اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال که از آنها تا دیروز یار عزیزی خادم بوده اند، یکباره چشمشان به روی وقایع موجود باز شده و خواستار شفافیت در امور مدیریتی فدراسیون فوتبال شده اند. از طرفی در همان روز به عبارت ساده تر، شخصیت حقوقی فدراسیون فوتبال آنقدر سازوکار محکمی دارد که نمی تواند به این صدق و بدون حمایت از یکی، دو جای دیگیگز دن رای یگالش آن را به چالش کشیده و زیر سوال برد.

همچنین، باید به مطالب هدفمندی که چند ماه است از سوی یکسری از سایت های خاص، علیه رئیس فدراسیون فوتبال نوشته شود نیز رجوع کرد تا پی برد ممکن است اصلاح امور در فدراسیون به هدف اصلی حذف شهاب عزیزیخادم باشد. طس طبیعی است که این مورد نیاز به برنامه ریزی مدون و قبلی داشته باشد. امری که مشخصا یک‌شبه شکل نگرفته است.

نتیجه چه می شود؟

.علا که روی کاغذ، اعضای هیئت‌رئیسه فوتبال فوتبال خبر از پیروزی می‌دهند. آیگ دأیگی آنجاست که سرنوشت نهایی بقا یا عزل عزیزی‌خادم مشخص می‌شود. نزدیکان عزیزی‌خادم نیز می‌گویند این کار را به جایی نمی‌برد و ضربه‌اش را در فوتبال می‌خورد.

اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال محترم است. آن‌ها خواستار شفافیت هستند و پای این اصول ایستاده‌اند. شفافیت موضوعی است که در هر نهادی مورد نیاز است. اگر این مطالب از اعضای هیئت‌رئیسه به‌درستی شکل گرفته و حرکت بیرونی در کار نباشد اما اگر چنین چیزی خواست بیرونی و درخواستی خارج از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باشد، آن وقت باید منتظر عواقبی بود که ممکن بود تیم ملی ایران را در یک سطح و فوتبال ملی را در سطحی دیگر ببرد.

در روزهایی که تیم ملی ایران بدون نگرانی به جام جهانی رفته و دیگر تیم های ملی در بخش زنان و مردان، کارهایشان را طبق برنامه پیش میبرند، نشان می دهد که فدراسیون تا به الان در این زمینه کمکی نمی کند، ولی اینکه در آستانه جام جهانی به ناگاه موضوع مهمی مانند عزل عزیزی‌خادم مطرح می‌شود، ممکن است تیم ملی را تحت تأثیر قرار دهد.

از آن گذشته، درباره اساسنامه، اگر اعضای هیئت مدیره حرف مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال را باور نمی‌کنند و اساسنامه را در این زمینه نهایی نرسیده‌اند، آن وقت برای اصلاح زمینه چه باید کرد و اصولاً چه کسی باید موارد را پیگیری کند؟ طبق قرار قبلی، مجلس تا 10 اسفند ممکن است اساسنامه جدید را داشته باشد و از آن، ممکن است همان اساسنامه باشد که اعضای هیئت مدیره با استناد به اعضای مرتبط با آن، درخواست رئیس جمهور فدراسیون را داده اند، هوا روی برود و کار به کمیته. انتقالی کشیده شود.

مقابله با عدم شفافیت و ضعف مدیریت، دوی که اعضای هیئت رئیسه روی آن دست گذاشته اند، امری پسندیده است و امید میرود که از این به بعد هم درباره یک شخص خاص نیست، بلکه درباره هر مدیر و نهادی، آن را در دستور کار قرار می دهد. دهنده ولی بحث زمانبندی از این افراد برای شور رئیس فدراسیون فوتبال، آنهم در فاصله هایی که در جام جهانی مطرح و پرسشهای اساسنامه هم بی پاسخ مانده است، کمی برانگیز است. اینها همه با فرض پذیرش این موضوع است که حرکتی بیرونی صورت نگرفته باشد. از آنجایی که اگر شایعه حرکت بیرون به واقعیت تبدیل شود، آن وقت به این آسان‌ها نمی‌شود از عواقب کار در امان ما شود.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما