ز گواهی 9 عدم سوءپیشینه از 0 درصد مجوزهای شروع کسب و کار

[ad_1]

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خاتمه جلسه روز گذشته هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار از تصمیم این هیئت برای حذف شرط ارائه گواهی عدم سوءپیشینه درخواستان در بیش از 90 درصد مجوزهای کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران سید احسان خاندوزی در جلسه خاتمه پایانی چند وقت روز گذشته هیئت قانونی زدایی و بهبود فضای کسب و کار و کار داشت: در جلسه تصمیم گیری قوانین زدایی و بهبود فضای کسب و کار، ابتدا خود وزارت اقتصاد به عنوان عنوان شد. پیشگام مجوزها، تمام مجوزهای زائد مرتبط با سازمان های زیر مجموعه را بررسی می کنند و آنها را می سازند یا

وی گفت: در همین راستا در جلسه، تمام مجوزهای دارای شروط مبهم و قابل تفسیر است که می تواند برای مردم و فعالان اقتصادی سؤتعبیر ایجاد کند و آنها را ماه ها در پیچ و خم دستگاه های اداری معطل کند، بررسی و تعداد 57 مجوز در دستگاه های اداری انجام شود. حوزه های بورسی، گمرکی، شرکت های بیمه، خدمات مالی و … حذف یا حذف شد.

وزیر اقتصاد با تشکر از وزارت ورزش و جوانان بابت همکاری بسیار خوب با مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار، اعلام کرد: در جلسه، تمام مجوزهای مرتبط با شروع کسب و کار در حوزه ورزش و جوانان نیز از حذف، انجام و یا شفاف سازی.

ویه‌ای بسیار حائز مهم است که قوانینی را برای بهبود فضای کسب و کار و کار در جلسه رای حذف شرط «عدم سوءپیشینه» انجام دهد. .

خاندوزی تصریح کرد: باور ما این است که نباید از زندگی خود مرتکب بزهد و آسیب ببیند اما بعداً به دامن جامعه بازگشته و می خواهند فعالیت های اقتصادی را شروع کنند، زیرا باید از حق کسب و کار محروم شوند. .

وی با بیان اینکه افراد الزام به ارائه گواهی عدم سوءپیشینه برای شروع فعالیت های اقتصادی، باعث نارضایتی بسیار بین مردم شده بودند، گفت: پس از بررسی ها مشخص شد، تا بیش از 90 درصد از مجموع 300 مجوز کسب و کاری که شروع آنها هستند. ، مشروط به ارائه عدم سوءپیشینه شده بود، بدون پایه قانونی بوده و تنها 10 درصد از آنها مستند به مصوبه مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی بوده است که این 90 درصد امشب کنار گذاشته شده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین شروط زائد دیگری از جمله تعیین شرط سنی حداقل 25 سال برای شروع کسب و کار نیز در جلسه امشب هیئت قانونی زدایی و بهبود فضای کسب و کار حذف شد، چرا که عقیده ما بر این است، اگر فرد واقعاً مدرک داشته باشد. تخصصی را دارد یا دوران خدمت سربازی را پشت سر گذاشته، در هر سنی باید وارد کسب و کار شود.

خاندوزی در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت و سرعت اتصال دستگاه های اجرایی کشور به درگاه ملی مجوزها، گفت: در هفته های اخیر، سرعت همکاری دستگاه ها برای برخط شدن مجوزهای خود را بسیار افزایش می دهد که جای تشکر، هم از خود دستگاه ها است. اجرا دارد و هم صدا و سیما است که در این زمینه بسیار خوبی است.

وی افزود: بنظر می رسد این خبر خوشی برای قاطبه مردم و فعالان اقتصادی در پایان اسفند ماه بویژه با توجه به همکاری دستگاه های بسیار خوب مانند سایر تعاونی ها، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و چند دستگاه باشد.

خاندوزی گفت: البته برخی از دستگاه ها هم هستند که مجوزهای خود را به صورت برخط روی سامانه های خود قرار داده اند اما سامانه آنها از معبر درگاه ملی نظام یکپارچه مجوزها عبور نمی کند که می شود، مشکلات فنی برای پیوستن آنها انجام می شود. هم حل شود.

وزیر اقتصاد مشخص کرد: برخی از دستگاه ها هم متأسفانه در این زمینه، نسبت به تکلیف خود بسیار قانونی هستند و ما به وزرا و مقامات عالی این دستگاه ها اعلام کردند که انتظار می رود، این عقب ماندگی را تا 18 اسفند ماه جبران کنند.

خاندوزی در پاسخ به سؤال دیگری کرد: ما بسته به موضوع و با ذکر مصداق، کاملاً آماده هستیم، هر نقد و شکایتی در زمینه اقتصاد صدور مجوزهای مرتبط با حوزه وزارت و زیر مجموعه آن را بررسی کنیم و در صورت صحت، من زیر نظر بگیریم. مجموعه وزارت اقتصاد را مکلف خواهد کرد که حتماً به آن عمل کند.

وی کرد مشخص: تصمیم جدی و قطعی نه تنها وزارت اقتصاد بلکه کل دولت است که کمک کند، روند شروع کسب و کار در کشور ما سهل، ساده، کم هزینه، روان و بدون فساد باشد.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.