درخواست ایجاد یک «شبه ساترا» برای نظارت در تولیدات سینمایی در مجلس

[ad_1]

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه راهاندازی یک سامانه کارآمد و اثربخش در حوزه سینما است که از سناریو تا اکران فیلمها در آن، باید ثبت شود، از آنچه در جشنواره اختتامیه فیلم فجر شکل گرفت انتقاد کرد.

«غلامرضا منتظری»با اشاره به اینکه سامانه‌های راه‌اندازی برای نظارت بر کیفیت فیلم‌های سینمایی ضروری است، گفت: «این موضوع از آنجایی مهم است که اگر موضوعات خلاف قانون بود، به راحتی آن را گرفت».

منتظری، با انتقاد از عدم نظارت بر جریان فیلم‌ها در کشور و با اشاره به آنچه در جشنواره چهلمین است فیلم فجر گل گرفته در تشریح نشست یکشنبه اول اسفند ماه ساری این کمیسیون گفت: فیلم فجر و حواشی ایجاد شده بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان سینمایی کشور برگزار شد. »

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در این جلسه تصمیم گیری شد چند اقدام جدی برای شکوفایی سینمای کشور انجام شود گفت: «بر این اساس در مرحله نخست چشم انداز و افق سینمای انقلاب اسلامی در برش زمانی مشخص و مشخص است. از آن رونمایی خواهد شد و در مرحله بعدی راه اندازی یک سامانه کارآمد و اثر بخشی در حوزه سینما که از سناریو تا اکران فیلم‌ها در آن ثبت شود، مورد توجه قرار گیرد.»

آیا سامانه‌ای شبیه ساترا به سینما هم می‌رسد؟

روز اول بعد از روز اول از سر راه برداشته شد.

راه‌اندازی سامانه‌هایی برای کنترل و نظارت بر فایل صوتی و تصویری پیش از این هم اجرا شده است. ساترای سامانه ای است که بر روی صفحه نمایش و صوتی و تصویری منتشر شده در بستر اینترنت نظارت می کند و به نظر می رسد، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار چنین چنین کارهایی در تولیدات سینمایی است.

ساترا هماکنون یکی از مسیرهای کنترل و نظارت بر محصولات تولید شده در شبکه های خانگی است که اتفاقاً آن با انتقادهایی از ارائه دهندگان صوتی و تصویری در این پلتفرم های پخش کننده صوتی و تصویری هم همراه بوده است.

پیش از این در مواردی شاه آن بودیم که برخی از محصولات خبکه خانگی بعی نز و

این اظهار نظر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس برای روز سال

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما