بورس در فاز هیجانی رونمایی از یک تغییر مهم در بازار سرمایه

[ad_1]

فرارو- با وجود رشد 21 هزار واحدی بازار سهام، در روز چهارشنبه، مسائل بورسی معتقدند، ابهام بر بازار سرمایه حکمفرما است، در این رابطه، طی یک سال گذشته سرمایه و متولیان بازار سرمایه و همچنین دولت، سرمایه های زیادی برای حمایت از بازار سرمایه داده اند، اما بیشتر این اظهارات گفتار درمانی و به نوعی کلامی بوده است که در عمل اتفاقی رخ دهد، و بورس با پشتوانه آن در مسیر ثبات و حرکت حرکت کند.

به گزارش فرارو، احسان رضاپور کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه بورس در حال حاضر به عنوان جذاب ترین بازار در بین همه بازارهای سرمایه گذاری باید معرفی شود، به فرارو گفت: زیرا به دلیل افت بعدی، این بازار بسیار مناسب خریداری شده است، اما با توجه به اینکه در ظاهر اولویت اقتصادی، حمایت از اعلام می شود، اما در باطن هیچ اقدامی انجام نمی شود، از سویی کارهایی که به نوعی انجام می شود. دارشکنی در بازار سرمایه و خلاف جهت تبلیغات است،

وی افزود: بنابراین برای رشد مستمر بازار اولا اعتماد برگردانده شود، تا تحت تاثیر آن با ورود نقدینگی به بازار، حجم و ارزش بالا رفته و رشد تضمین شود، در غیر این صورت، شاهد یک سیکل بزرگ در بورس نخواهیم بود، از سوی دیگر، اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند، بررسی های محافظه کارانه از سوی سهامداران که باعث خروج نقدینگی از بورس می شود، ادامه خواهد داشت، هر چه ممکن است با توجه به شاخص شدید کل، قیمت ها با افزایش مواجه شوند، اما این موضوع به آن موضوع می رسد. صورت مقطعی و نوسانی خواهد بود.

رضاپور با بیان اینکه معمولاً بعد از هیجان انگیزی، قیمت ها در بازار سهام جذاب می شود، گفت: این موضوع باعث افزایش در بازار می شود که این موضوع می تواند بازار را به بازار نوسانی برساند، اما تا زمانی که باید برای حمایت کافی باشد. انجام شود، این روندی پایدار نخواهد بود و ممکن است با رشد بازار سرمایه‌ها نیز زیاد می‌شود.

بورس در فاز هیجانی  رونمایی از یک تغییر مهم در بازار سرمایهآیا رشد بورس ادامه دار است؟
فردین آقابزرگی کارشناس بازار سهام در گفتگو با فرارو با اشاره به بسته دولت جدید از بورس، اظهار داشت: این مصوبات به یک بسته بندی تکمیل کننده وزیر اقتصاد در چند هفته گذشته بود، از سویی به مواردی که دولت برای حمایت از بورس و شرکت های بازار سهام در نظر گرفته شده در صورت اجرا، توجه داشت. این مصوبات می‌توان به آینده بازار امیدوار بود.

وی افزود: اما یک نکته مهم که باید مد نظر قرار گیرد، این است که در این تصمیم نکات بسیار خوبی در رابطه با حمایت از بازار سهام و شرکت بورسی دیده شده است، اما توجه یکی از دو بند که به سود بازار بسیار مورد توجه قرار نمی گیرد. بازار سهام قرار گرفته و آن همه تصمیم خوب در چنین وضعیتی نادیده گرفته شده است.

آقابزرگی گفت: این روند نزولی بورس نیز تحت تاثیر این موارد منفی بوده است، در صورتی که معافیت های خوبی برای شرکت های بازار از سوی دولت در نظر گرفته شده باشد، اما به دلیلی که در بازار وجود دارد، هر موضوع منفی مورد توجه قرار گرفته و باعث شود. افت بازار می شود.

کارشناس بازار سهام اضافه می کند: این مهم با توجه به روندی که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه طی کرد، به نظر می رسد در روزهای شنبه و یکشنبه نیز باز هم مشاهده احساسات منفی در بازار و نوسانات بسیار زیاد را تجربه کنیم، بنابراین تا زمانی که چنین هیجانی بر بازار سهام حاکم باشد ما نمی‌توانیم

وی در ادامه به یک تغییر بزرگ در بازار سهام با اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع مرتبط با نگرش حاکم بر بورس است، در گذشته میزان سودآوری شرکت ها و تاثیرش بر روی قیمت سهام حدود 30 تا 40 درصد از توجه به بازار را به خود اختصاص داده است. داده ها، به بیان دیگر در وضعیت ارزش گذاری قیمت سهام، سودآوی و عایدات مستمر یا همان ePS شرکت ها از نظر وزنی تا 40 درصد برای تعیین قیمت سهام مورد توجه بوده است، اما امروز این تغییر به اصلی ترین عامل برای تعیین قیمت سهام تبدیل شده است.

آقابزرگی بیان کرد: در حال حاضر حاضر اهالی بازار سهام تنها برای افزایش قیمت سهامداران باید میزان سودآوری یک شرکت رود، تا قیمت سهام نیز افزایش یابد، در صورتی که میزان سودآوری بسیاری از شرکت ها در سال گذشته و همین میزان بوده است، اما قیمت سهام آنها نیز افزایش می یابد. در سال 99 با افزایش زیادی روبرو شد، اما این موضوع برعکس شده و با وجود ریزش بسیار قیمت، با همان میزان سودآوری به نسبت پارسال، قیمت ها بالا که نمیرود، شاهد یک ریزش فرسایشی هستیم.

این بازار سهام بیان می کند: تا زمانی که چنین نگرشی وجود دارد، بازار سهام با رشد مستمر نمی تواند بشود، در حال حاضر به صورت افراطی میزان سودآوری شرکت ها نظر قرار گرفته است، این در حالی است که به طور مثال گروه فعال اکثر شرکت های گروه خودرویی زیانده است. اما اگر آنها با یک گزارش مناسب روبرو می شوند و وارد نقدینگی می شوند به آنها می رسد، قیمت سهامشان با افزایش روبرو می شود، بنابراین بخواهیم تنها به یک میزان یعنی میزان سودآوری اکتفا کرده و بر اساس آن سهام را محاسبه کنیم به اعتقاد. بنده، راه را به خطا رفته‌ایم.

وی بیان کرد: در کنار سودآوری باید به ارزش جایگزینی و همینطور ارزش دارایی ها از جمله زمین و شرکت تجهیزات و جایگاه آن بنگاه تولیدی در صنعت و وضعیت تولید و فروش آن توجه کنیم، اینها همه به صورت یک مجموعه می توانند برای ارزش گذاری قیمت سهام مد نظر باشند. از سوی دیگر، از سوی دیگر،

آقابزرگی آن فکران کرد: در حال حاضر برخی از شرکت‌های بازار زینده هستند، اما با توجه به جایگاهی که در صنعت خود دارند و به نوعی یونیک می‌شوند، ورود پول و بر اساس پیشنهاد و مصرف قیمت سهام آنها بالا میرود، بنابراین باید این کار را انجام دهند. نگرش اصلاح شود، در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که در مدت کوتاهی بازار با رشد مناسبی روبرو شود

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما