برندگان بورسی حذف ۴۲۰۰

[ad_1]

رشد نماگرهای بورسی با اثرپذیری برای اولین بار در این کاراناسان از بلندمدت حذف آرزوی بر بهبود عملکرد شرکت های درگیر با این دلار مانند دراعت، دامپروری، روغن خوراکی و داروسازان سخن میگویند; هر چند معتقدند در کوتاه‌مدت کاهش خرید مردم ممکن است تاثیری منفی بر فروش این صنایع بگذارد. در حالی که تلاش برای کنترل قیمت‌ها می‌تواند مثبت باشد این اصلاح را تا حدود زیادی خنثی انجام دهد

به گزارش د یگز ی بی حذف ارزی یا دلاری 4200 تومانی، داغترین سوژه اقتصادی بود که در هفته های اخیر در فضای رسانه ای دست به دست شد. دلار ۴۲۰۰ به دهار ججایم هدف دولت وقت از وضع این دلار، جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و حمایت از مردم در مقابل فشارهای اقتصادی بود، اما نتیجه آن چیزی جز هدر رفت حجم عظیمی از منابع ارزی در شرایط تحریمی کشور نبود و شواهد نشان میداد، سود دلار 4200 به برای سفر کردن به مردم نمی توان به موارد خاص توجه کرد و فایده کرد. حالا اما مجلس تصمیم خود را برای حذف آرزوی اعلام کرده تا اگر دولت عزم خود را جزم کند، سالآینده، خبری از دلار 4200تومانی نباشد، اما اثر حذف دلار جهانگیری بر بازار سرمایه چه خواهد بود؟

فعالان بازار سهام از روزی که صحبت از حذف این آرزو به میان آمد،، گروه‌های کشاورزی و دامپروری، گروه‌های دارویی و روغنی خوراکی‌هایی هستند که در بورس منتفع می‌شوند.

در این میان تحلیلگران بازار به چند نکته مهم اشاره می کنند. ما یی ثی‌ یوگ نا ر ر

قیمت‌گذاری مانع از اثر حذف ارز ۴۲۰۰ در بازار می‌شود

مهدی دلبری، کارشناس بازار سرمایه: پیششرطی مجلس برای حذف ارز 4200 گذاشته شده مبنیبر اینکه افزایش قیمت در کالاهای اساسی صورت نگیرد، اجرای این مصوبه را سخت کرده است، اکنون قیمتهای جهانی دلیل جنگ روسیه و مردم رشد زیادی داشته اند. مثلاً قیمت هر تن گندم که 500 دلار به حدود 120 دلار رسیده است، می‌تواند افزایش قیمت‌ها را در کالاهای اساسی پیدا کند و در عمل پیش‌شرطی که مجلس کار را سخت و پیچیده کرده است.

اثر حذف ارز 4200 در سرمایه برای برخی از صنایع مانند صنایع روغنی، غذاها و داروها بیشتر است و این صنایع از حذف آرزوی اثر مستقیم میگیرند، نکاتی که وجود دارد که باید نظام قیمت گذاری دولت به چه صورت خواهد بود، اشیه سودی که برای این سه صنعت حفظ شود، خواهد شد یا حاشیه قرار گیرد.

با توجه به صحبت های مقامات دولتی و مجلس به نظر می رسد در حال تلاشند که افزایش قیمت در کالاهای اسا را ​​افزایش دهند. اگر قرار باشد حاشیه سود افزایش پیدا کند بخشی از افزایش قیمت ها باید در دل سود شرکت ها باشد، بنابراین برای پیش بینی هنوز زود است و باید منتظر نظام قیمت گذاری دولت باشد. با حذف ارز 4200 و در صورت قرار گرفتن با ارزيابي ۲۴ هزار توماني، سودهاي ۶ برابر خواهد بود. این در صورتی است که دولت و مجلس دنبال قیمت‌گذاری دستوری هستند عنی حاشیه سود به‌صورت ریالی امسال، احتمالاً اتفاقی مثبت برای این صنایع نخواهد افتاد. به نظر می‌رسد بازار با عجله به پیشواز اخبار می‌رود و باید صبر کند تا ببیند و بعد تصمیم بگیرد. فعلا بازار مثبت است ولی ما با دولتی روبه‌رو هستیم که یک‌ماه پیش محصولات بسیاری را شامل قیمت‌گذار می‌شوند. مانند لاستیک، روغن موتور و …، بنابراین اطلاعات و اخبار مثبت به بازار مخابره نمی‌شود. در این مورد احتمالا دولت می‌خواهد سرکوب قیمت کند، بنابراین بعید است مطمئناً مدیران این صنایع مدیران شجاعی باشند و اجازه ندهند که دولت قیمت گذاری دستوری برود را نشان دهد، با این حال نشان می دهد که روند قیمت گذاری دستوری ادامه دار باشد و سایه اش از بازار کم شود.

غفلت از اثر کاهش مصرف با حذف ارز 4200

علیرضا تاجبر، کارشناس بازار سرمایه: از سه می‌توانم به تصویب مجلس مبنی بر حذف دیدگاهی نگاه کنم و آن را بررسی و تحلیل کنم. برای زمان مرگ از اول نباید این اتفاق پایه‌ریزی می‌شد اما اکنون این آرزوی تبعات تورمی سنگینی را برای کشور حذف می‌کند. به‌خصوص برای دهک‌های درآمدی پایین این تبعات بیشتر خواهد بود و به آنها فشار می‌آورد.

اما اثر حذف ارز ۴۲۰۰ بر بازار سرمایه دو سطح دارد. یکی اثر سطحی و دیگری اثر اجتماعی. اثر سطحی حذف آرزوی این است که شرکت هایی که از این آرزو استفاده می کنند مانند مواد غذایی و دارویی میزان فروششان افزایش پیدا می کند و حتی با فرض ثابت ماندن حاشیه سود، افزایش فروش باعث افزایش سودآوری آنها می شود، اما موردی که باید به آن توجه شود. ، موضوع کشش مصرف است. در دارو چنین چیزی مطرح نیست ولی در مواد غذایی و دامپروری و کشاورزی باید به مصرف مواد غذایی مصرف شود. اولین روز سال تمام گمانهزنیهایی که از حذف ارز 4200 از سوی سهامداران و سهامداران در بازار صورت میگیرد بدون توجه به تبعات تورمی سنگینی است که جامعه تحمل میکند و همچنین بدون توجه به مصرف دهکهای پایین درآمدی است، یعنی همه فقط میگویند مبلغ فروش بالا میرود و این شرکتها. افزایش می‌گیرند و با افزایش سود نمی‌توانند، اما به این موضوع توجه کنند که گرانشدن افسارگسیخته حتی کالاهای اساسی می‌تواند باعث کاهش مصرف در کوتاه‌مدت شود. ما مصرف را در لبنیات و گوشت کاهش می دهیم که کالاهای بسیار کم کششی هستند. به نظر می‌رسد ممکن است این اتفاق در سایر موارد هم بیفتد. در مورد گوشت، مرغ و حتی تخممرغ هم ممکن است با کاهش مصرف سرانه در کشور مصرف شود، با این حال در کل این اتفاق برای صنایع دارویی، غذایی و کشاورزی مثبت، اما تاثیر منفی آن بر زندگی مردم خواهد بود و مردم مجبور خواهند شد. برای خرید داروی گران از مصارف دیگر بزنند. بازار سرمایه راه خود را می‌رود. بازار سرمایه در بهترین شرایط خود است و این اخبار تنها روی برخی از شرکت‌ها اثر دارد. باید به ارزیابی های جهانی توجه کرد. شرکت‌هایی که در فلزات اساسی و معادن و پتروشیمی و پالایشگاه فعال هستند وضعیت خوبی دارند. از آن طرف هنوز امیدی هم به احیای برجام وجود دارد و اگر برجام احیا اثر مستقیمی روی بانک ها و خودرویی ها بگذارد، بنابراین کلیت بازار مثبت است و اگر گروه کوچکی از آرزو 4200 نفع ببرند تاثیر زیادی روی کلیت بازار ندارد. لیت بازار شامل شرکت های بنیادی و شرکت های صادرکننده، افق روشنی پیش روی خود هستند.

نحوه اجرای ارز ۴۲۰۰ برای بورس مهم است

عباسعلی حقانی نسب، کارشناس بازار سرمایه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حذف آرزو 4200 به صورت مشروط رای دادند، مشروط بر اینکه مابهالتفاوت حذف آرزوی بهعنوان یارانه یا به صورت کالابرگ یا موارد دیگر در اختیار قشر ضعیف جامعه قرار گیرد. ارز 4200 قاعدتا تأثیر زیادی روی سرمایه های ریالی بازار خواهد داشت. میزان درآمدهای ریالی در بازار ما خیلی زیاد نیست و کمتر از 30 درصد از سرمایه ما را این سهم دارد. اولین روز سال غذاهای دارویی تا حدی از این قاعده مستثنی است اما درباره صنایع غذایی و روغنی شرایط تغییر می کند و هنوز ارز 4200 دریافت می کند، بنابراین با حذف آرزوی آنها از شرایط حذف بهتر است، چرا که هنوز به طور کامل آرزوی آنها حذف نشده است اما باید دید چه خواهد شد. اتفاقاتی می‌افتد و دولت چطور می‌خواهد این تصمیم را بگیرد. اولین روز سال

ممکن است دولت با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد تا پایان سال1401 تغییری در این رویه ایجاد کند، یعنی باید به این نکته توجه داشت و در تحلیل ها در نظر داشت. دولت با توجه به شرایط مردم و شرایط اقتصادی کشور دست به حذف ارز 4200 میزند و در تحلیل ها و معادلات باید به این نکته توجه داشته باشد که ممکن است عملا اجرا شود، یا حتی ممکن است دولت انجام شود، در حالی که ببیند می تواند خودش را تامین کند، مابهالتفاوت را به همان واردکننده یا تولیدکننده بدهد و سعی کند که تولیدکننده ها یا واردکننده ها قیمت کالای خود را افزایش دهد، بنابراین هنوز مبهم است و نمیدانیم دولت چطور میخواهد این تصمیم را اجرا کند ولی اگر اجرا شود و به صورت یک دفعه ارز 4200 حذف شود. صنایعی اولین روز بعد از اولین روز سال.

کدال ؛ شکست ۴۲۰۰

حدود سه سالپیش بود که «دنیایاقتصاد» در گزارشی تحتعنوان «شاهد بورسی شکست 4200» به تضعیف زنجیره تولید و آسیب پذیری مصرف کننده نهایی با تولد دلار 4200 تومانی اشاره کرده بود. اداره های دولت در اقتصاد کشور که معمولاً به نام حمایت از مصرف کننده یا مصرف کننده رخ می دهد ممکن است در کوتاهمدت مثبتی داشته باشد، اما معمولاً به تضعیف تولید می شود. از سوی دیگر، از سوی دیگر. خوراکهای دام و طیور از دیگر موارد هستند که تا به امروز در لیست 4200 قرار دارند و با وجود مهیابودن شرایط، سیاست اشتباه مانع از رونق این بخش و وابستگی هرچه بیشتر است. در خصوص صنعت دارو نیز می‌توان به وابستگی شدید به بازار اشاره کرد و شاید بتوان گفت. اگر دلار ارزان طی سالهای طولانی به این صنعت ارائه نمی شود، شاید بتوان از مواد اوليه در تولید میشد و خود می تواند مسیر تحول را در این صنعت رقم بزند. بیراه نیست اگر بگوییم که دولت در هر بخشی از خود را بهجای فعالان اقتصادی بگذرانند و به آنها تصمیم بگیرند، یا به خیال خود در حمایت از مصرف کنندگان ارزان را به مصرف اختصاص دهندۀ نتیجه منفی بهدنبال دارد. موارد قطعی که به‌خوبی از عملکرد شرکت‌های بورسی بر روی سامانه کدال نمایان است.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما