امیرعبداللهیان: مهم ترین چالش کنونی در اخذ مدرک ضمانت است

[ad_1]

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ آلمان حضور دارد، امروز (شنبه) 30 بهمن ماه در این نشست شرکت کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن پرداخت خرسندی از حضور در این نشست، به تشریح سیاست خارجی دولت سیزدهم پرداخت.

وی افزود: هفته گذشته چهل و سومین سالگرد انقلاب بزرگ ایران را جشن گرفتند، انقلابی که با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، الگوی نوینی از دموکراسی را به جهان عرضه کرد که در آن ۴۳ انتخابات عمومی با مشارکت بالای مردمی برگزار می شود. آخرین انتخابات ما در ایران به استقرار دولتی «مردمی و تحولگرا» انجام شد.

وزیر بیان کرد: آنچه امروز به عنوان سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و هوشمند در دولت عملگرا و نتیجه محور جناب آقای رئیسی مطرح می شود، ترجمان آرمان انقلاب اسلامی ایران و در واقع برخواسته از نفوذ ملی ما است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: بازگرداندن توازن به روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، چه از بعد روابط با حوزه های جغرافیایی مختلف و چه در روابط خارجی مانند سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، در این تحول در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد. دارد.

وی: این سیاست خارجی بر ستونهایی گفت: «همسایه پایگی»، «آسیاگرایی»، «تعامل هوشمند و گسترش روابط با همه جهان به ویژه جهان اسلام بر اساس ویژگی مشترک، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی مشترک» و «ترویج» و حمایت از چندجانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی »بنا شده است.

* آنچه در نظر داریم کاملا منطقی و عادلانه است

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در حالی که با هم صحبتی می کنیم که نزدیک به پنج سال از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و اعمال تروریسم بر علیه ملت ما و امروز اما بی عملی سه کشور اروپایی میگذرد. این در حالی بود که جمهوری اسلامی ایران یک سال تمام به صورت یکجانبه برجام را اجرا کرد، در برجام ماندگاری و فرصتی طولانی را در اختیار دیگران قرار داد تا به عمل خود عمل کنند. نتیجه ، اما هیچ بود. ایران از همه مطالبه شده اقتصادی، شد.

در مورد تعداد زیادی از قسمت های بزرگ منطقه نچه درر کاملا منطقی و عادلانه است: لغو تحریم ها، راستی آزمایی و ا.

ویان کرد: اکنون که با شما سخن می‌گویم، همکاران من در وین با بار ر ف اولین روز سال

وی افزود: مهم ترین چالشی که در وین با آن روبرو هستیم، ضمانت سیاسی و ضمانت اجرایی وجود دارد.

عبداللهیان در ادامه گفت: بر اساس قانون بین الملل وقتی دولت جدید روی کار می آید موظف است که قبلا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس سنا به صورت مشترک و شخصی بیانیه در حمایت از تصمیم گیرندگان.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه امنیت خلیج فارس و غرب آسیا پیوندی مستقیم و محکم با امنیت مناطق جغرافیایی همجوار از جمله اروپا دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ایده و طرحی که -بدون مداخله خارجی- به ثبات و صلح در منطقه کمک کند استقبال می کند. می کند. دولت ما در همین راستا گفتگوهای سازنده ای را با همسایگان خانوبی روابط ما با این همسایگان در مسیر درست توسعه و پیشرفت قرار دارد.

وی افزود: ما معتقدیم زرادخانه های تسلیحاتی در منطقه، هرگز امنیت به همراه نمی آورد. حضور و مداخله قدرت‌های بیگانه در منطقه تنها موقعیت‌های امنیتی را پیچیده و بدتر می‌کند و باعث افزایش می‌شود. ما اعتقاد داریم امنیت همه این منطقه را داریم، با مشارکت و همکاری جمعی تامین و تضمین می شود.

وزیر مشاوران کرد: ما جنگ شاهد طولانی بودن و وضعیت تراژیک انسانی در یمن هستیم. حل و فصل بحرانیمن در گرو توجه به ریشه های این منازعه، ایفای نقش محوری سازمان ملل متحد، احترام به اراده مردم یمن در تعیین سرنوشت شان و رفع محاصره اقتصادی، انسانی، آتش بس و شروع گفتگوهای یمنی-یمنی است. مهوری اسلامی ایران از برقرای صلح و ثبات در یمن و سطح منطقه قویا حمایت می کند و او را حمایت می کند.

وی به منطقه اشاره کرد و گفت: افغانستان امروز در یک بحران فراگیر انسانی قرار دارد. وضعیت امروز افغانستان اشغال شده و استفاده از قدرت نظامی علیه این کشور است. سیاست های ایالات متحده در قبال افغانستان در ۲۰ سال گذشته بیانگر نادرست ایالات متحده آمریکا از واقع است ما همیشه در کنار مردم افغانستان ایستاده‌ایم. دولت و نهادهای غیردولتی ایران به ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و ارسال سوخت ادامه می‌دهند. ما قویا نگران استمرار خشونت و تروریسم در افغانستان و توسعه فعالیت‌های داعش در این کشور هستیم.

وزیر مشاوران گفت: موج واقعی آوارگان افغان به کشورما و دیگر همسایگان بسیار نگران کننده است. مشارکت فعال نهادها و جامعه بین‌المللی برای ارسال کمک‌های انسانی است.

را بث رک

به فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی گزارش کرد: حمایت از فلسطین و صلح در منطقه توجه به موضوع مهوری اسلامی ایران، برای حل مشکل، یک راه حل جامع سیاسی و دموکراتیک ارائه می دهد که در سازمان ملل بل برای اولین بار در روز اول مردم ساکن خود باید در مورد سرنوشت شان و تصمیم تصمیم بگیرند.

وی گفت: ما از افزایش تنش بین مردم و روسیه اظهار نظر می کنیم. جمهوری اسران

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما بر ضرورت حل و فصل مسائل آمیز منطقه ای از جمله در شبه جزیره کره و اختلاف در دریای چین جنوبی – بدون استفاده از قدرت های فرامنطقه ای – تاکید داریم. باورهایی که از ابزارهای استفاده از مفاهیم دمکراسی و حقوق بشر در بلند مدت به زیان این ارزش‌ها هستند.

وی افزود: در پایان مایلم بار دیگر مشخص می شود که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، عمل دولتی گرا و نتیجه محوری است و بر همین اساس تمرکز دارد تا با همه کشورها بر اساس روابط متقابل و بین روابط سازنده و پایدار بماند. بار دیگر از همه شرکت کنندگان در این کنفرانس با تشکر و برای شما که در آن مشارکت کرده اید موفقیت آرزومند است

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه