افسردگی در نوجوانی چی هست و چی نیست؟

[ad_1]

روزنامه خراسان – الهه توانا: تشخیص افسردگی در نوجوانان به راحتیِ بزرگ سالان نیست. افراد بزرگ سال، ویژگی‌های شخصیتی و خلق باثبات‌تری دارند و واقعاً از راه می‌رسند، معمولاً از آن می‌بینند. اما در نوجوانان تغییرات متعدد، خلقوخو، رفتار و عزت نفس آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و به همین دلیل ممکن است با چیزهای دیگر اشتباه گرفته شود.

افسردگی در نوجوانی

انستیتوی ملی سلامت روان آمریکا میگوید 13 درصد نوجوانان 12 تا 17 ساله آمریکایی در سال 2016 دست کم یک دوره افسردگی اساسی تجربه کرده است که به طرز غافلگیرکننده ای از آمار ابتلا به افسردگی بزرگ سالان (7 حدود درصد) بیشتر بوده است. اولین روز از روز اول در ادامه با از این باور‌ها آشنا شد.

افسرده نیست فقط دمدمیه!

درست است که دمیمیمزاج در نوجوانان خیلی معمولی است، اما از نظر روانی، همه جنبه های زندگی فرد را دربرمی گیرد و صرفاً به خانواده پدر و مادر یا سایر اعضای خانواده محدود نمی شود. نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توان به شما کمک کرد خشم و غم نوجوانان را از آسیب تشخیص بدهید ازجمله. تغییر در الگوی خواب، اشتها، سطح انرژی و تمرکز. نوجوانی که فقط حرکت پذیر است و نه افسرده، الگوی خواب و خوراک ثابتی دارد.

افسردگی در نوجوانی

بچه من کلی رفیق داره، چرا افسرده بشه؟

تعداد زیاد دوستان نه تنها مانع از آن است که گاهی محبوبیت نوجوان می‌تواند تحت فشار قرار بگیرد به این معنی که ممکن است حفظ و نگهداری این محبوبیت و برآورد انتظارات گروه دوستان برای نوجوان باشد همچنین لازت در نظر داشته باشید که از نظر بیولوژیک (زی) زیمینه زیستی وقتی با عوامل استرس‌زای دوران نوجوانی همراه می‌شود، فرد را آسیب‌پذیر می‌کند.

من بچه‌ام رو بهتر از خودش می‌شناسم، چیزیش نیست

نوجوانان خلاف کودکان خود، نشانه های ظاهر و روانی را خیلی بهتر از مراقبانشان تشخیص می دهند به علاوه رفتار آنها با پدرومادرشان با رفتارشان دربرابر دوستان و حتی دیگر بزرگترها متفاوت است; بنابراین برای شناخت نوجوان، صرفِ والد بودن کافی نیست. شما به عنوان ودر و مادر باید با دوستان، معلم ها و دیگران باشید برای اولین بار، روز اول

افسردگی در نوجوانی

تو خونه ما حرف زدن راجع به این چیزها ممنوعه!

خیلی از والدین، موضوعات ممنوعه های وضع می کنند و معتقدند سکوت درباره آنها بهترین سازوکار است، چون اگر درباره این موضوعات حرف زده شود، فرزندشان درگیر آن خواهد شد; افکار و خودکشی از جمله این موضوعات ممنوعه است. صحبت کردن، کلید بردن به درون نوجوان است. حتی اگر فرزندتان در ظاهر چیزی بروز ندهد، ولی از توجه شما به احساساتش و پرسیدن و حرف زدن به آن

سرش گرم باشه، حالش خوب میشه

خیلی از والدین وقتی متوجه خلقیات فرزند نوجوانشان می شوند، معتقدند دلیلش تنبلی و کار نمی کنند و سعی می کنند او را وادار کنند که به برنامه روتین سابقش پایبند می افزاید که این کار را برای او سخت می کند. از سوی دیگر، از سوی دیگر راکه فرزند نوجوان شما وقتی از پس تکالیفی که برایش معین کرده‌اید برنیاید، احساس منفی از خود در ذهنش دارد.

علیم افسردگی در نوجوانی

اگر جملات بالا برای شما آشناست، نیازی نیست خودتان را سرزنش کنید. همین الان می‌توان به فرزند نوجوان کمک کرد. حالا که متوجه شدید نوجوانی چی هست و چی نیست؟ با پذیرش می‌توانید نشانه‌های بررسی و روانی فرزندتان را تصمیم بگیرید و برای درمان تصمیم بگیرید. اما این نشانه ها چه هستند؟

افسردگی در نوجوانی

سخت‌گیری از علایم با شدت و ضعف‌های مختلف تشخیص ازجمله است. غمگین و ناامیدی، حرکت پذیری، خشم و ویژگی، گریه مکر، کناره گیری از خانواده و دوستان، از دست دادن به موضوعات و فعالیت های موردعلاقه سابق، عملکرد تحصیلی ضعیف، بیقراری، احساس گناه و بیارزش بودن، بیان گیزگی، احساس گناه و فقدان انرژی، دردهای بدنی بدون علت، درگیری ذهنی با مرگ و خودکشی.

برای اولین بار به مناسبت یعنی ممکن است شما احساس غمگینی را مترادف با افسردگی داشته باشید که بروز آن در فرزند نوجوان شما با نشانه های بدخلقی، رفتار خصومت آمیز، طغیان خشم و به آسانی ناامیدشدن باشد.

درباره دردهای بدنی هم باید هوشیار باشید. اگر برای شکایت‌های مکرر فرزندتان از گاهی اوقات به‌شکل دردهای بدنی بی‌علت خودش را نشان می‌دهد. نشانه دیگری که در بزرگ سالی از نوجوانان باید به آن توجه داشته باشد، ارتباطات بین فردی است.

همان‌طور که اشاره کرد، داشتن دوستانه منافاتی با افسردگی در نوجوانی نیست. در کناره‌گیری از دوستان می‌توان از علایم به افراد نوجوانان باشد، اما الزامی نیست. خلاف بزرگ سالان مبتلا به افسردگی که به انزوا دارند، نوجوانان ممکن است از روابط دوستانشان را حفظ کنند یا حتی در گروه های دوستی تازه و متفاوتی عضو شوند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما