اسپیس ایکس 48 ماهواره استارلینک دیگر را با موشک فالکون 9 به فضا فرستاد | دیجیاتو

[ad_1]

اسپیس ایکس موشک فالکون 9 را از مرکز فضایی در «کیپ کاناورال» در فلوریدا به فضای پرتاب کرد. این موشک حامل 48 ماهواره جدید استارلینک است که به مجموعه 2000 ماهواره پیشین که به دور زمین می‌چرخند، است.

این پرتاب، چهارمین پرتاب موشک فالکون 9 بود که پس از رساندن محموله به نقطه مورد نظر، بر روی کشتی.کمبود Gravitas»در اقیانوس اطلس فرود آمد.

د حا زی پخی

مدیر پرتاب اسپیس ایکس پیش از صدور دستور پتب: زمان آن تا جاروی آمریکایی به آسمان برود و ص رسیده است.

این نظر به حمله «دیمیتری روگوزین» رئیس آژانس فضایی روسیه «روسکاسموس»اشاره دارد که هفته پیش از ممنوعیت فروش موتورهای موشکی به ایالات متحده خبر داده بود. او در یک برنامه خبری، پس از انتشار بیانیه خود گفت: «اجازه دهید آن‌ها با جاروهایشان به فضا بروند».

استارلینک

راکتهای فالکون 9 از موتورهای «مرلین»ه به صورت اختصاصی متعلق به اسپیس ایکس هستند، برای پیشرانش استفاده می‌شوند اما، سایر موشک‌های آمریکایی – بهاطلس V»و«آنتارس»- پیش‌رانش خود را از موتورهای روسی تامین می‌کنند. تولید FM اعلام کرده است که موتورهای کافی برای پرتاب های آینده خود در انبار – و همچنین در دست ساخت – دارد، اما «Northrop Grumman» بیانیه هایی در مورد اینکه تحریم چه تاثیری بر ماموریت ها خواهد گذاشت، صادر نمی کند.

در هر صورت، اسپیس ایکس که سهم عمده ای از پرتاب های موشکی ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهد، چوب جاروهای خود را به کار می برد تا تعداد ماهواره های استارلینک را افزایش دهد.

پرتاب بعدی اسپیس ایکس ، ماهواره استارلینک نیست، بلکه یک ماموریت فضایی با خدمه پرواز است. ماموریت «Axiom-1» که برای پرتاب در 30 مارس برنامه ریزی شده است، وولین پرتاب کاملاً خصوصی به اسپیس ایکس درحال حاضر تجربه کمی در زمینه پرواز با خدمه دارد. این شرکت تا پیش از این در یک ماموریت چهار خدمه را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده است. همچنین ماموریت « الهام 4»تیز توسط این شرکت انجام شد که در آن خدمه کاملا غیرنظامی برای چند روز در یک کپسول با نام«خدمه اژدها»به دور زمین چرخیدند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما