احتیاط دلاری در بورس تهران

[ad_1]

بازار سهام در دومین هفته از اسفند ماه چندین بار از انرژی لازم برای بالاکشیدن وزنی قیمت‌ها همین امر باعث شد تا شاخص کل بورس به میزان ۶/۰درصد افت داشته باشد. این در حالی بود که شاخص هموزن در طول همین مدت رشد بیش از یک‌درصدی داشت. بررسی ها حاکی از آن است که با پایانیافتن توان حقوقی ها برای حمایت از سهام بزرگ بازار، ترس دلاری توافق اتمی مجددا بر بازار سهام ایران سایه انداخته تا حتی رشد قابلتوجه در بازارهای بین المللی نیز نمی تواند منجر به رشد شاخص اصلی بورس در هفته های اخیر شود، بههمیندلیل. ارزش خرد نیز از وضعیت رکودی بازار خبر می‌داد و خروج سرمایه‌ای کاملاً با شتاب کمتر، اما ادامه دارد

به گزارش دنیای اقتصاد، در حالحاضر می توان اینطور گفت که بورس تهران به تحولات کالایی ناشی از جنگ در شرق اروپا و رشد قیمت کامودیتیها تا حد زیادی بیتفاوت است و درب آن، همچنان بر پاشنه برجام و مذاکره میچرخد.

رویارویی شاخص های بورسی

هفته‌ها یکی از دیگری می‌گذرند و بورس ۱۴۰۰ کم‌کم به پایان کار خود نزدیک می‌شوند. در روز چهارشنبه یکی دیگر از هفته های بلاتکلیفی پیشنهاد و مصرف در بازار سهام خاتمه و بورس تهران پس از کلی تقلا مثبت و منفی در طول این هفته در نهایت بازدهی منفی به کار خود خاتمه داد. از طرفی در همان روز اول در میان رقبا نیز وضعیت متفاوتی نبود. قیمت دلار در بازار طی هفتهای که با کاهش قیمت تهرانی 38 / 0درصدی مواجه شد و در بازار طلا نیز هر قطعه سکه امامی بار دیگر به کانال 11میلیونتومان عقب نشینی کرد تا افت بیش از یکدرصدی را در هفته دوم اسفندماه تجربه کند.

اینطور که داده‌ها و آمار می‌دهد سردرگمی ناشی از طولانی شدن روند مذاکرات است. خیلی بر این باور هستند که در شرایط فعلی با توجه به رشد قیمت های جهانی در سایه تورم و جنگ در شرق اروپا، موقعیت مناسبی برای سهام دلاری عرضه می شود تا در جریان افزایش قیمت ها در وضعیت فعلی بخشی از زیان روزها و ماه های آینده را جبران کنند. , با اینحال بهرغم سرعت افزایش بهای کامودیتی در دنیا، بورسی ها افزایش نسبت به قیمت در بازار ارز و سایه افکندن این احتمال کاهش بر نمادهای متاثر از دلار واهمه دارند.

البته باید توجه داشت که این واهمه در نمادهای ریالی وجود ندارد و بازتاب مثبت برجام در این دسته از نمادها قرار دارد حتی در طول هفته کم دادوستی به مانند هفته قبل به رشد شاخص هموزن در مقایسه با هفته اول اسفند ماه بینجامد. اعداد و ارقام به ثبت رسیده در بازار سهام حکایت از آن دارد که طی هفته قبل شاخص هموزن عملکردی متفاوت از شاخصکل داشته و دارای میزان 2/1 درصد افزایش باشد. در حال‌حاضر گفته می‌شود که شرکت‌های ریالی بازار می‌توانند به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت از حصول استفاده کنند. بر این اساس می گوید که بازار در یک حالت دوگانه تحلیلی که در آن صنایع داخلی با توجه به انتظار بهبود وضعیت آنها در صورت بهثمر نشستن جلسات مذاکراتی با احتمال افزایش مصرف همراه و صنایع دلاری ممکن است در صورت هیجان انگیز باشد. با کاهش قیمت می شوند. همین امر باعث شده تا بازار به این دو نوع نماد متفاوت باشد.

جنگ و صلح

با نگاهی به تحولات رویدادها در طی یک هفته متوالی می توانم که تحول قابل توجهی داشته باشد در طول روزهای گذشته رخ داده است. بهران نیز اثر بگذارد. شروع جنگ‌های غربی و روسیه به‌عنوان دو تامین‌کننده مهم غلات در جهان در کنار قراردادن بازارهای انرژی باعث می‌شود تا بسیاری از تحلیلگران بازارهای جهانی و بازارهای داخلی در انتظار تحولات رویدادهای مالی شرکت‌ها باشند. در تجربه برجام از شروع شروع تا زمان نهایی آن در سالهای 92 تا 94 باعث شد تا در برهه ای از فعالان بازار سهام صرفاً چشم به راه خروجی جدا وین باشد. از سوی دیگر، از سوی دیگر این تغییر بودجه می‌تواند با توجه به تغییرات هزینه‌های کلان دولت‌ها بر بازارهای کالایی اثر بگذارد. در حالحاضر ترکیب عامل یاد شده در کنار فربهشدن ترازنامه بانکهای مرکزی اقتصادهای عمده جهان باعث شده تا انتظارات تورمی در عرصه کامودیتیها بیش از پیش افزایش یابد و بسیار از تحلیلگران این حوزه بر این باور باشد که روند قیمت کالاهای اساسی در میانمدت صعودی خواهد بود. روز گذشته قیمت نفت در محدوده ۱۱۰ دلار در هر بشکه قرار گرفت . این در حالیست که همین چند ماه قبل یعنی آگوست سال ۲۰۲۱ بهای طلایسیاه در محدوده ۶۲ دلار نوسان می‌کرد.

افزایش قیمت نفت و گاز باعث تا انتظارات در جهت رشد بهای محصولات پتروشیمی و فرآورده های پالایشی تقویت می شود که در صورت تداوم می تواند اثر قابل توجهی بر شرکت های فعال در حوزه یاد شده در بازار کشور داشته باشد. بهجز ان ماکرد در حروز فیلزات اسناسی و فلات انتظار می‌رود تا در محصولاتی نظیر روی، شرکت، مس و شاهد افزایش قیمت. طبیعتا همه محصولات یاد شده است که نمایندگان در بورس تهران در پیشرو هستند از این روند اگر هفته ای تاثیرگذار باشد و فرض را بر این بگذارد که خیال بازار سهام و فعالان آن از مذاکرات پیرامون احیای برجام تا حدی راحت خواهد شد، می توان انتظار داشت. آثار تحولات یاد شده بر روی صورت‌های مالی شرکت‌ها و قیمت سهام آن‌ها در بورس و فرابورس نیز مشهود و واضح است. با این پایان پایان نامه ها که در روزهای واپسین گذشته در اظهارنظرهای هفته آینده خودنمایی کرد، نشان می دهد که کلاف سردرگم معادله است که باعث اختلافات پابرجایی بین ایران و آمریکامتحده آمریکا فعلا به حال خود باقی مانده است. همین امر احتمالاً باعث می شود تا ترس از کاهش یکباره نرخ ارز بر تحولات بازارهای جهانی چرب شود و در هفته پیش رو نتوانیم آنطور که باید نوسانات قیمت در بازارهای بین المللی را در بهای سهام داخلی داشته باشند. بررسی بورس‌کالا نیز از آن زمان است که به‌رغم بهبود وضعیت در بازارهای جهانی قیمت‌های داخلی می‌شود. ترس از افت قیمت مانع از آن است تا تحولات یاد شده در تالار نقره‌ای نمود جدی داشته باشید. تهیه دپ

احتیاط و رکود در تالار شیشه‌ای

بررسی اعداد و ارقام به ثبت رسیده است در بازار سهام نشان می دهد که به جز تقابل دو شاخصکل و هموزن در هفت های گذشته که وضعیت عوامل دیگری مانند تغییر مالکیت سهام و ارزش یک خرده قابل قبول نیست. بورس تهران این روزها را در حالی که اسپری کرده است که ضعیف است در این بازار به ثبت ارقام در ارزش های خرد شده و از سوی دیگر خرید واقعی در سطحی پایین نگاه کرده است. تفکیک قیمت کاری چند خرده به تعداد 5 هفته نخست ماه نشان می دهد که از مجموع این روزها قیمت اسفند خرده در بازار سهام تنها در دو روز و آن هم به زحمت از 2هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. این ارقام در حالی به ثبت رسیده است که در هفته گذشته عملکرد بسیار ضعیفی دارد برای بورس تهران قابل تکرار است در ۴ روز هفته هفته گذشته، هیچ روز نقدی خرد سهام به ارقام بالاتر از ۲ هزار میلیارد تومان دست برای این دومین هفته از اسفندماه در حالی که خاتمه یافته است که میانگین ارزش روزانه در بورس تهران با کاهش از 15درصدی نسبت به هفته نخست، به 1639 میلیارد تومان نزول کرد. اما در کنار این معیار مهم بررسی خالص تغییر مالکیتها نشان می دهد که بهرغم ادامه کوچ سهامداران خرد از گردونه سهام، اما میزان خروج سرمایه ها کاهش یافته است. به این ترتیب در مجموع 4 روز کاری هفته منتهی به 11 اسفند ماه 1400، سهامی به ارزش 286 میلیون و 442 میلیون تومان از سهام واقعی سهامها به پرتفوی گران عمده بورس تهران منتقل شد که میزان کمتری از میانه آبان ماه بود.

همگام با صنایع بورسی

در هفتهای که شاخصکل بورس تهران با کاهش 6/0 درصدی افزایش یافت، از 38 صنعت فعال بورسی، 24 گروه وضعیت مناسب تری از این نماگر و 20 صنعت نیز با افزایش قیمت سهام زیرمجموعه خود همراه شدند. در این میان گروه‌های چند طلایه دار افزایش قیمت در بورس بودند. در این راستا سه گروه استخراج سایر معادن، منسوجات و کاشی ها و سرامیک به ترتیب پیشروی قیمت 3/18، 6/9 و 5/5 درصد را به ثبت رساندند، در مقابل خودروسازان که در هفته های پیشتر باعث امیدواری گران به احیای برجام شد. در صدر هفته و رشد قیمت قرار داشت، در گذشته با افت 116‌تگی ظقی برای اولین بار به مناسبت

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما