۴ عامل اصلی گرانی گوشت در بازار

[ad_1]

برای اولین بار، روز اول

به گزارش فارس، مجتبی عالی در پاسخ به اینکه چه دلیلی برای افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار وجود دارد، گفت: مهم ترین عامل بالا رفتن قیمت گوشت قرمز دلالان و واسطه گران است که دام زنده را کیلویی 48 52 هزار تومان از دامداران خریداری می کند. و اکنون به قیمت ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.

در این میان فروشندگان داخل شهر نیز به اصول قیمتی پایبند مربوط می شود و به قیمت های گران در بازار می فروشند بر اساس یک عرف معمولی هر دام زنده حدود دو برابر آن در بازار باید به فروش برود که در این صورت قیمت نمی تواند باشد. از کیلویی ۱۵۰۰ تومان تجاوز کند.

مدیرعامل در ایران در پاسخ به این که آیای که گفته می شود گوشت کیلویی 230 هزار تومان است و بالاتر هم وجود دارد، قیمت دامداران را تایید می کند، گفت: این قیمت ها ممکن است در برخی از مناطق تهران وجود داشته باشد و قیمت کشور وجود داشته باشد و برخی به افزایش قیمت محصولات دام میزنند. .

عالی در پاسخ به اینکه چه چیز دیگری غیر از واسطه ها در افزایش قیمت نقش داشته است؟ گفت: مهمترین نکته این است که اتحادیه ها و تشکل ها را به بازی نمی گیرند در حالی که آنها می توانند به عنوان اهرم کمک کننده به عرضه محصول به بازار و کنترل قیمت ها تبدیل شوند.

وی همچنین افزود: نهاده‌ها هم آنطور که باید در اختیار تولیدکنندگان قرار نگیرد، دامی که برهه جدید به دنیا می‌آورد نیاز به خوراک آن 20 درصد افزایش پیدا می‌کند در حالی که اینها در توضیح مفهوم دولتی نمی‌شود.

شرکای مشترکداران ایران نیز از تبدیل شدن دام زنده خبر داد و گفت این خبر می تواند به خوبی به بازار گوشت و بازار فروش کاهش یابد.

عالی در پاسخ به اینکه آیا مازاد دام در کشوری که وجود داشت که نمی‌شد می‌شد، گفت: آن زمان که وجود دارد می‌شد مازاد داشت، اما اکنون مازاد وجود ندارد و نمی‌شود.

اوایل دولت سیزدهم، وزارت جهاد کشاورزی مجوز تولید زنده را صادر کرد، اتحادیه ها می گفتند که مازاد دام در کشور دارد، اما زمان هم این طرح سیاستی داشت و همان چیزی بود که قیمت بالا خواهد رفت.

آه یگفذخی

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما