هایما 6P هیبریدی ، شاسی بلند جدید ایران خودرو

[ad_1]

فرارو- تصاویر جاسوسی منتشر شده از انبار ایران خودرو نشان می دهد کهییپن کراس اوور کامپکتی که برادر هایما S5 می‌شود و در طراحی تفاوتی با برادر خود ندارد. اما بیشتر تفاوت‌ها مربوط به بخش فنی و پیشرانه خودرو است.

به گزارش فرارو ، 5 از این نسخه پایه هایما S5 در بازار ایران عرضه می شود این خودرو نخسین بار سال ۲۰۲۰ در چین رونمایی شد و یک سال بعد هم فروش آن آغاز شد. در ایران نیز هایما 6P هیبریدی مدل سال 2021 عرضه خواهد شد.

جالب است بدانید که این کراس اوور کامپکت هیبریدی در چین طرفدار چندانی ندارد و در رده ۱۰۰ تا ۱۰۵ کلاس رو. هر چند نسخه ویه و فیس لیفت هایما S5 هم به موفقیتی

اما ایران به عنوان شریک شرکت تجاری چینی هایما در ایران خودرو، قصد دارد هایما 6P هیبریدی را عرضه کند. اولین روز سال

هایما 6P هیبریدی در چین با قیمت 183 هزار و 900 یوان، معادل 28 هزار و 939 دلار به فروش میرسد، که به پول ما و با حساب دلار 26 هزار و تومانی 750، 775 حدود میلیون تومان آب می خورد. اما بعید به نظر می‌رسد که این کراس اوور کامپکت هیبریدی در ایران با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان

هایما 6P هیبریدی ، شاسی بلند جدید ایران خودرو

هایما 6P هیبریدی با چه مشخصاتی عرضه می‌شود؟

از سوی دیگر، در همان روز با روز اول، موتوری که قادر به تولید قدرتی معادل ۱۴۱ اسب بخار با گشتاور ۲۴۴ تیوتن متر

علاوه بر این، بعبه دنده شاسی بلند جدید ایران خودرو نیز از نوع ۷ سرعته دوکلاچه خیس است و نیرو را دارد. البته این جعبه در ایران طرفدار زیادی ندارد و نمی‌تواند به دلخواه شما بپردازد

همچنین هایما برای تبدیل این شاسی بلند کامپکت بنزینی به هیبریدی از یک ماژول BorgWarner P2 استفاده کرده است. ماوللی که ساده ترین راه برای تبدیل شدن است

در مصرف سوخت نیز هایما مدعی است که 6P هیبریدی در هر صد للومتر 1.38 لیتر بنزین مصرف می کند. اما کارشناسان خودرو می‌گویند که این عدد در آزمایشگاه به دست آمده و با عملکرد خودرو در شهر و جاده تطا هر چند می‌توان این خودرو را جز کم مصرف‌های بازار به حساب آورد.

هایما همچنین اعلام کرد که این شاسی بلند هیبریدی در ۷.۵ صد به صد کیلومتر می‌رسد. همچنین باتری‌های این خودرو در حال فول شارژ می‌توانند امکان پیمایش 8 کیلومتری را فراهم کنند. این باتری‌ها ۱۷.۷ کیلو وات ظرفیت دارند.

6راحیما 6P هیبریدی چه تفاوتی با هایما S5 دارد؟

هایما 6P هیبریدی در حوزه طراحی تفاوتی با برادر خود یعنی هایما S5 ندارد. تمامی تغییرات به جلو و عقب خودرو ختم می‌شود. در نمای جلوی فرم‌ها به شکل دو تکه‌ای تغییر یافته و جلو پنجره نیز بزرگ‌تر شده و آرزو می‌شود.

در عقب نیز شکل چراغ‌ها به فرم L تغییر یافته و جسورتر از گذشته است. همچنین هایما برای ایجاد تمایز از یک نوار آبی رنگ در جلوپنجره، رینگ ها و نام محصول در پشت خودرو. نواری که بیشتر برای القا و تاکید بر پاک بودن این شاسی بلند هیبریدی به کار گرفته شده است.

امکانات رفاهی شاسی بلند جدید ایران خودرو

هایما شاسی بلند 6P هیبریدی را در دو تیپ لانگ رنج الیت و لانگ لایف لاکچری عرضه کرده است. اما مشخص نیست که ایران خودرو قصد دارد کدام تیپ را در ایران عرضه کند. اما با این حال لانگ رنج الیت ارزان‌تر از لانگ لایف لاکچری است و در آن سوئی از امکانات رفاهی تیپ لاکچری بیشت است.

در نسخه پایه یا همان لانگ رنج الیت کشی مانند کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کنترل، نمایشگر لمسی 10 اینچی، ترمز ABS و EBD، ترمزهای پارک اتوماتیک، سنسور باران، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ ها، سیستم کنترل فشار باد تایر، سامانه کنترل اولین روز از روز گذشته است

در تیپ لاکچری تجهیزاتی مانند سانروف، روکش چرم مصنوعی در صندلی ها و فرمان خودرو، نمایش اطلاعات سفر رنگی، سیستم تهویه مطبوع نمایشگری، 10 اینچی پشت فرمان، نمایش اطلاعات مربوط به ترافیک مختص و رهیابای به شکل اختصاصی وجود دارد.

تصاویر هایما 6 پی (6P) هیبریدی ایران خودرو

هایما 6P هیبریدی ، شاسی بلند جدید ایران خودرو

هایما 6P هیبریدی ، شاسی بلند جدید ایران خودرو

هایما 6P هیبریدی ، شاسی بلند جدید ایران خودرو

هایما 6P هیبریدی ، شاسی بلند جدید ایران خودرو

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما