مالیات مالیاتی از دستگاه های کارتخوان؛ لطفا کارت به کارت کنید!

[ad_1]

مناقشه سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف برای دریافت مالیات از تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان فروشگاه‌های بالا گرفته، همراه با برخی واحدهای صنفی برای فرار از پرداخت این نوع انتقال مالی و از طریق کارت به کارت را جایگزین انجام تراکنش با دستگاه‌های پوز کرده است.

به گزارش همشهری، با تکمیل مهلت یکساله و اجرایی شدن ماده 11 قانون پایانه فروشگاهی مبنی بر اتصال دستگاه های پوز به پرونده های مالیاتی صاحبان دارایی، مناقشه سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف برای پرداخت مالیات از تراکنش های دستگاه های پوز فروشگاهی به ایستگاه پایانی خود رسیده است.

بنا بر گزارش سازمان امور مالیاتی، با اتصال دستگاه های کارتخوان به پرونده مالیاتی صنوف، همه واحدهای صنفی پس از انجام تراکنش با دستگاه های پوز، مشمول پرداخت این نوع پول خواهند بود. اما اجرای این تکلیف قانونی در روز‌های اخیر با حاشیه‌هایی همراه بوده است. مشاهدات میدانی خبرنگاران همشهری حاکی است در دفعات متعددی از واحدهای صنفی صاحب خردهفروشی و حرفه‌ها و کالاها از مشتریان خود می‌خواهند تا به جای پرداخت وجه خرید یا خدمات با دستگاه‌های پوز فروشگاهی، وجه‌هایی را از طریق کارت به کارت پرداخت کنند. نها تلاش می‌کنند با این ترفند، قانون پرداخت مالیات تراکنش دستگاه‌های کارتخوان را دور بزنند. این موضوع باعث می‌شود گلایه و نارضایتی مشتریانی که امکان پرداخت آنلاین و خرید کالاها و خدمات از طریق گوشی‌های تلفن هوشمند همراه خود را دارند، وجود داشته باشد. ترفند

برای روز روز

ریمه ۳۰ درصدی اصناف مختلف

به صراحت اعلام کرد: برخی از صاحبان مشاغل، دستگاه های کارتخوان را به پرونده های مالیاتی خود مرتبط نمی کنند که همین امر باعث بروز مشکلاتی در محل پرداخت می شود. دیگری انجام می شود. سازمان امور مالی، جریمه‌های سختی برای این افراد در نظر می‌گیرند. محمد برزگری گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی که از کارت به کارت به جای کارتخوان استفاده می کنند، علاوه بر پرداخت مالیات، مشمول پرداخت 30 درصد جریمه غیرقابل بخشش می شوند. او با خارج از این جریمه در ماده 192 قانون مالیاتهای مستقیم پیشبینی شده است، افزود: از ساعت 14 دیروز (شنبه 7 اسفند 1400) سامانه سازمان امور مالیاتی صرفاً برای ورود مؤسسات مالی فعال و تشکیل پرونده الصاق کارتخوان آنها به پرونده های مالیاتی آنها تبدیل می شود. به محض وصول و دریافت درخواست‌های مؤدیان مالیاتی، پرونده آن‌ها تشکیل و امکان فعال شدن کارت‌خوان‌ها به بانک مرکزی ارسا وجود دارد.

غیرفعال شدن هزار کارتخوان

همزمان آن الزام قانونی، فعلا در مرحله نخست 200 هزار کارتخوان، عملکردهای سازمان امور مراجع قانونی اعلام کرده اند: فهرست های به روز شده چند میلیون دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی که برای تشکیل یا تکمیل پرونده مالیاتی خود به وب سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده اند، برای قطع شدن به بانک مرکزی اعلام شده است. گزارش این گزارش، برخی از کارتخوان های قطع شده، مینال هایی هستند که در 6 ماه گذشته تراکنش ها یا گردش مالی پایینی داشته باشند، همچنین از میان تراکنش های مالی بالا انتخاب شده اند. از بو زو

گلایه از اطلاع‌رسانی ضعیف آیین‌نامه‌های مالی

اسم نوده فراهانی، عییا اولین روز سال

او توضیح داد: خیلی از اصناف، مراودات و کسب اطلاعات را که بدون دستگاه پوز دیگر هستند، متقبل می شوند و مبالغ را بعد از صاحبان آنها بازمیگردانند، حالا با قانون جدید بدون هیچ سودآوری انجام می شود که به مالیات این پول پرداخت می شود. ملزم می‌شوند. نوده فراهانی گفت: وقتی شخصی خانه خود را فروخته و مبلغ دریافتی را بهحساب خود واریز می کند و همان مبلغ را از حسابش برای خرید خانه جدید خارج می کند در واقع هیچ اقدامی انجام نداده است، اما سازمان امور مالیاتی این جابهجایی مبالغ را بر اساس پرسود انجام می دهد. می کند. او افزود: پس از تصویب قوانین دستگاه های مالیاتی در یک سال اخیر، اطلاع رسانی درستی درباره حساب های تجاری مرتبط به دستگاه ها و حساب های غیرتجاری به اصناف صورت گرفته است.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما