ستاره‌های سرباز فوتبال اچران چه کسانی بودند؟

[ad_1]

این روزها ماجرای سرباز شدن محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی به یکی از سوژه‌های داغ فوتبال ایران تب در سال‌های گذشته هم سربازان ستاره‌های لیگ برتر می‌شوند. اولین روز سال در این گزارش به از ستاره‌های سرشناس لیگ برتر می‌پردازیم که مجبور شدند راهی تیمی شوند.

حسین ماهینی و آرش افشین

نام این دو بازیکن بازیکن فوتبال ایران هم در بین بازیکنانی که کارت پایان خدمت جعلی وجود داشت. این دو بازیکن در نیم فصل لیگ 94-93 به ملوان پیوستند و خدمت سربازیشان را در این تیم گذراندند.

آرش افشین که اپیش ملوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران بود،،یی کرد و دیگر او پس از ملوان به استقلال پیوست و حضور ناموفقی در این تیم داشت. استقلال خوزستان، فولاد (دو مقطع) و شهرداری آستارا دیگر تیم‌هایی بودند که افشین برای آن‌ها به میدان رفت. برای اولین بار

سین ماهینی اما بر خلاف افشین شرایطش بهتر بود و پس از گذراندن خدمت سربازی به پرسپولیس بازگشت. ماهینی کاپیتان پرسپولیس هم شد و دو قهرمانی لیگ برتر با این تیم کسب کرد. او پس از پرسپولیس‌های سختی که به نساجی پیوست و در حال حاضر هم در سایپا توپ می‌زند.

علی حمودی

استارت سرباز گیت از علی حمودی مدافع سابق استقلال و سپاهان و افشاگری علی دایی درباره کارات او که یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال ایران در آن سالها بود، با لو رفتن کارت معافیت جعلی اش، در نیم فصل لیگ چهاردهم به تراکتور پیوست.حمودی هم بعد از جدایی از تراکتور دیگر آن بازیکن سابق نشد و افت محسوسی کرد.

مهدی پور، پهلوان و اسماعیلی فر

این سه بازیکن سابق ذوبآهن که در حال حاضر یکی از ستاره های استقلال، پرسپولیس و سپاهان هستند، در نیم فصل لیگ هفدهم از ذوب آهن جدا شدند و برای گذراندن خدمت سربازیشان به تراکتور رفتند.

آور آن‌ها اختلافات بین دو باشگاه تراکتور و ذوب‌آهن به وجود آورد. هر سه بازیکن پس از پایان خدمت سربازی‌شان به ذوب‌آهن بازگشتند و برای این تیم بازی کردند.

شجاع خلیل زاده و سروش رفیعی

مدافع مسی تی ک جز گذت مدافع فعلی تیم ملی فوتبال ایران که جزو پرونده کارتهای جعلی بود، در نیم فصل لیگ چهاردهم از سپاهان به تراکتور رفت و پس از گذراندن خدمت سربازی دوباره به سپاهان برگشت. خلیلزاده از پشت سر گذاشتن چند موفق در پرسپولیس و قهرمانی های مختلف با این تیم راهی برای فوتبال قطر شد و در حال حاضر مدافع تیم الریان قطر است. تعیین شد و طبق دستور وظیفه نظام باید در یک تیم نظامی بازی می کرد. از همین رو سروش هم راهی تراکتور شد و سربازی خود را در این تیم پشت سر گذاشت.

قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی

در سال‌هایی که تا این حاشیه درباره بازیکنان سرباز وجود نداشت، تراکتورسازی دو بازیکن سرشناس را خدمت می‌کرد قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی. بازیکنان مطرح ذوب آهن و سپاهان نتوانستند به فوتبالشان به دلیل خدمت سربازی ادامه دهند، امیر قلعه نویی سرپرست وقت تراکتورسازی دست روی آنها گذاشت و حدادی فر و حاج صفی راهی تیم تبریزی شدند. دادی فر به دلیل کسری خدمتی که داشت نیم فصل در تراکتور بود و ۱۲ بازی برای این تیم انجام داد. همچنین احسان حاج صفی نیز یک فصل و نیم در تراکتورسازی حضور داشت و مجموعا ۳۶۹۲ دقیقه و ۴۵ بازی برای این تیم به مه. او در این مدت ۹ گل نیز برای این تیم به ثمر رساند.

احمدرضا زنده روح

احمد روح، هافبک تیم فوتبال گل گهر سیرجان ابتدایی فصل تلاش زیادی داشت تا خدمت سربازی خود را به تعویق بیاندازد ولی در این امر ناکام بود و دعوتش به اردوی تیم ملی باعث شد که چنین قانونی را استفاده کنند. گفتوگویی توضیح داد که فصل ابتدایی برای استفاده از این قانون اقدام کرد ولی به او گفته حضور در لیست تیم ملی ملاک نیست و باید در فهرست نهایی قرار بگیرد که چنین شرایطی برایش فراهم باشد و به فجرسپاسی رفت تا خدمتش را آنجا اسپری کند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مرادمند دقیقاً شرایط مشابه زنده روح دارد. او هم مثل‌هافبک سابق گل گهر در فهرست اولیه پیش‌پیش س او نیز مانند شرایط زنده روح استفاده از این قانون را ندارد.

امید عالیشاه و احمد نوراللهی

دو ستاره پرسپولیس در لیگ شانزدهم و در حالیکه پرسپولیس در مسابقات قهرمانی با تراکتور داشت احمد و امید که جزو ستاره‌های لیگ می‌شوند، به دلیل کسری خدمت زودتر از موعد مقرر به پرسپولیس

منبع: خبرورزشی

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما