روزنامه خوشحالی دولت از چراغ سبز نشان دادن روسیه به فلفل ایران!

[ad_1]

روزنامه ایران نوشت: آذرماه امسال روسیه را وارد فلفل دلمه ایران ممنوع کرد. ممنوعیتی که مسئول مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی علت آن را از 4 نوع آفت کش در فلفل دلمه های ایران عنوان کردند که در روسیه ثبت نشده بود، اما در ایران و اتحادیه اروپا رجیستر شده بود.

در این بخش خصوصی وزارت جهاد کشاورزی بارها اعلام کردند که محصول یا محموله هایی در کشور دیگری ممنوعیت پیدا می کند، موضوع تازه ای نیست و در سنوات گذشته نیز رخ داده است و صرفا به محصولات کشاورزی ایرانی نیز نمی تواند در کل دنیا هم چنین اتفاقاتی میافتد. و نباید به این موضوعات نگاه سیاسی داشت.

حدود یک ماه بعد از آن یعنی در دی ماه سالجاری رئیس سازمان حفاظت از کشور اعلام کرد که پس از تصمیم گیری صورت گرفته است به منظور رفع ممنوعیت صادرات به روسیه یک هیأت روسی از تولیدات، گلخانه ها و تولیدکنندگان و به طور کلی بسترهای تولید بازدیدکنندگان است. باشند و پس از آن ممنوعیت برداشته شود.

به همین دلیل پنجشنبه گذشته وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه های شروع دوباره فلفل دلمه ای به روسیه از امروز 14 اسفندماه خبر داد و اعلام کرد که با پیگیری ها و امور فنی انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، ممنوعیت واردات فلفل دلمه های ایران از سوی روسیه رفع می شود. و تولید این محصول از سرگرفته خواهد شد.

بنابر اعلام این وزارتخانه این تصمیم پس از انجام آزمایشی مانند رایزنی در حاشیه سفر ریاست جمهوری به کشور روسیه، سفر معاون باغبانی وزارت جهاد و هیأت همراه با روسیه و حضور تیم فنی و کارشناسی روسیه در هفته گذشته در ایران و بازدید از مراکز تولید فلفل دلمه ای و‌آزمایشگاه‌های مرجع در چند استان کشور تبدیل شد.

در این اطلاعیه آمده است که آتنا پاپوآ – رئیس سرویس فدرال نظارت بر حفظ حقوق مصرف کنندگان روسیه- روز پنجشنبه طی نامهای رسما اعلام کرد ممنوعیت خطر فلفل دلمهای ایران به روسیه از 5 مارس 2022 مطابق با 14 اسفند می شود.

در همین خصوص کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که با پیگیری های انجام شده، مشکل فلفل به روسیه که مدتی به برخی از مشکلات فنی ممنوع شده بود، رفع شد و این محصول از شنبه هفته آینده از سرگرفته شد.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما