تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

[ad_1]

وب سایت آسو: سال ۲۰۲۰ برای همه جهان سال خوبی نبود. ویروس‌های شبیه به سیاهی بر کل دنیا بود. اما حالا که این سال را پشت سر گذاشته‌ایم، در این مطلب خبرها و اتفاقات خوبی که در ۲۰۲۰ افتاد را بخو

تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

۱. سالی بی‌سابقه برای انرژی‌های پذیرنده

پیش از همه‌گیری جهانی، انرژی‌های انرژی‌پذیر را افزایش داد و در سال ۲۰۲۰ نیز همین جریان تداوم داشت. برای مثال در سه ماه نخست سال 2020، نیمی از برق تولیدی در بریتانیا توسط انرژی های انرژی پذیرنده فراهم آمد و افزایش استفاده از انرژی بادی باعث تولید رکورد تازهای در انرژی پاک رقم بخورد.

همه‌گیری جهانی و سیاست‌های مهار بحران اقلیمی، افول سوخت‌های فسیلی را شتاب بخشیده است. همچنین در سال ۲۰۲۰ به رزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اتحادیه اروپا داد

۲. افزایش تعداد که به برق دسترسی دارند

بنا بر ماه اکتبر آژانس بین‌المللی انرژی، پروژه های برقرسانی در هند و برخی از آفریقایی میلیون ها نفر را به شبکه های برق متصل کرده است و به گفته های آنها این روند باید در دوران همهگیری و پس از آن تداوم بیابد.

۳. جستجو برای بیرون راندن خودروها از شهرها

در رابطه با هوای پاک‌تر در شهرها نیز اخبار خوبی به گوش می‌رسد. حضور وسایل نقلیه شخصی در مناطق شهری به حداقل رسیده است و امر برای اولین بار، روز اول

تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

۴. کاهش سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی

صندوق بازنشستگی بریتانیا (Nest)، اعلام درد کک دیگر در شرکت هایی کک با استخراسه های نفتی و حفاری در قطب شمال olروکار دارند سرمایی نخواهند کرد. لویدز (Lloyd), بزرگترین بازار بیمه جهان، نیز اعلام کرد که از سال 2022 صدور بیمه نامه های جدید را برای پروژه های مربوط به ذغالسنگ، ماسه های نفتی و حفاری در قطب شمال خواهد کرد.

۵. رایگان کردن محصولات دوران قاعدگی در اسکاتلند

اسکاتلند در ماه نوامبر تاریخ‌سازمان شد و به اولین کشوری تبدیل شد که محصولات دوران قاعدگی را رایگان و عموما می‌دانند. فعالان از این حرکت کردند و مدعی شدند که اسکاتلند «نمونه‌های عالی» برای سایر کشورها خواهند بود. ‌یریه‌ی Bloody Good Period اعلام کرد که «تصمیم اسکاتلند پیروزی بزرگی برای [جنبش]اولین روز از روز مرگ

۶. پیشرفت‌هایی در مقابله با مالاریا و سل

اولین روز سال این به آن معناست کک بین سالهای 2000 و 2019 در سطح ججان 1/5 میلیارد مورد استفاده به مالاریا و/6 میلیون مورد مرگومیر بر اثر مالاریا جلوگیری از عمل آمده است. با این، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که کوید 19 این پیشرفت در برابر مالاریا را با خطر تهدید کرده است و از کشور خواست تا مداخلات هدف بهتری انجام دهند، ابزارهای حال جدید ارائه سازند و بودجه را افزایش دهند.

همچنین سازمان بهداشت جهانی گزارش سالانه خود درباره سل را نیز در ماه نوامبر منتشر کرد و نشان داد که تعداد مرگومیر در سطح جهان بین سالهای 2015 و 2019، 14 درصد کاهش داشته است. از سال 2000 با استفاده از روش‌های درمانی بیش از 60 میلیون نفر

۷. درباره اچآیوی و ایدز اخبار خوبی به گوش می‌رسد

تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

بنا بر اعلام سازمان بهداشت عمومی بریتانیا »مبتلایان جدید به اچ‌آیوی در بریتانیا ده در ۲۰۲۰ پیشرفت‌های چشمگیری در توسعه روش‌های آبی از اچ‌آیوی صورت گرفته است.

۸. عربستان و فلسطین ازدواج کودکان را ممنوع اعلام کردند

عربستان سعودی در ۲۰۲۰ کودک‌همسری را ممنوع ساخت و حداقل سن ازدواج را ۱۸ سال معین کرد. در سال ۲۰۱۹، مومت ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال را ممنوع کرد. از آن برای ازدواج دختران یا پسران ارتباط سنی وجود نداشت. برای روز مرگ اما با توجه به ماهیت سنتی این موضوع، چنین خبری می‌تواند مثبت تلقی شود.

فلسطین نیز در سال ۲۰۲۰ ازدواج کودکان را ممنوع اعلام کرد و بنگلادش نیز در این زمینه پیشرفت کرد. بنا بر گزارش یونیسف، نسبت دخترانی که پیش از ۱۸ سال ازدواج می‌کنند از ۶۴ درصد در ۲۰۱۰ به ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۰ می‌رسند. در واقع این معناست که در دهه دهه گذشته 10 میلیون دختر برگلادش از کودک همسری نجات یافته است.

۹. برای پنجمین سال متوالی تعداد قربانیان تروریسم کاهش یافته است

بنا بر گزارش «شاخص جهانی تروریسم» در ۲۰۲۰ برای پنجمین سال متوالی تعداد قربانیان تروریسم کاهش یافت. نسبت به سال ۲۰۱۴، تعداد قربانیان ۵۹ درصد کاهش یافته و به ۱۳۸۲۶ نفر رسیده است. همچنین، طبق پژوهش‌ها وضعیت تروریسم در ۱۰۳ کشور بهبود یافته است.

۱۰. واکسن سریع‌ترین واکسنی بود که آماده شد

اسم کوید ۱۹ جهان را در اندوه فرو برد و اسارات فراوانی بر جای گذاشت در طول یک سال، نه تنها واکسن‌های مصرف می‌شوند، بلکه می‌توانند مصرف کنند و مصرف کنند برنامه ای که یکی از گفته ها این است: “در 11 ماه گذشته به اندازه 10 سال کار انجام شده است.”

تمام اتفاقات امیدوار کننده یک سال بد

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما