بلیط هواپیما ️ خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت و چارتر با تریپ

برای خرید بلیط چارتری ایرلاین موردنظرتان، در قسمت فیلترهای جستجوی بلیط در فلای تودی، بلیط چارتر و ایرلاین موردنظرتان را انتخاب کنید. همان‌طور که اشاره شد، در علی‌بابا بلیط پرواز چارتر برای بسیاری از مقاصد خارجی نظیر استانبول و تفلیس نیز فروخته می‌شود. بلیط چارتر تهران استانبول و بلیط چارتر استانبول تهران، از پرطرفدارترین بلیط‌های چارتر خارجی علی‌بابا به شمار می‌آیند.

اما یوتراوز نیاز شما را به گشتن در بین صدها سایت مختلف برطرف کرده و شما را از سردرگمی راحت کرده است. «چارتر» به معنای دربست کرایه کردن و یا همان اجاره یکجا است و بلیط چارتري هواپيما، بلیطی است که توسط برخی دفاتر گردشگری فروخته می‌شود. در حقیقت برخی از شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی تمام یا بخشی از صندلی‌های یک پرواز را به صورت یکجا خریداری می‌کنند و بلیط این پروازها را به مسافران می‌فروشند و در اصطلاح اقدام به چارتر بلیط هواپیما می‌نمایند.

کافیست در باکس جست و جوی بلیط در بالای این صفحه مبدأ و مقصد پرواز خود را تعیین کرده و خریدی آسان انجام دهید. فصل پیک سفر یا های‌سیزن، زمانی است که تعداد سفرها و حجم تردد مسافران به اوج خود می‌رسد. گویا همه می‌خواهند تعطیلات را در مقصدهای گردشگری سپری کنند، عده‌ای هم قصد دارند به شهر زادگاه خود بروند و اوقات فراغت را در کنار خانواده و بستگان نزدیکشان سپری کنند. در چنین زمان‌هایی که تعداد آن در کشور ما کم نیست، مانند تعطیلات نوروز، اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و تعطیلات تابستان، میزان عرضه و تقاضای بلیط هواپیما افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

قیمت بلیط هواپیما تبریز در سال جدید

باید گفت که با توجه به شرایط زمانی که اقدام به رزرو بلیط چارتر می‌کنید قیمت آن نیز متغیر است ولی قیمت بلیط سیستمی همیشه ثابت است. میزان بار مجاز برای بلیط هواپیما چارتر تفاوتی با میزان بار مجاز برای بلیط‌ های سیستمی ندارد. در حقیقت چارتر بودن و یا نبودن بلیط معیاری برای تعیین میزان بار مجاز هواپیما نیست، بلکه عواملی مانند کلاس پروازی و کلاس نرخی بر میزان بار هواپیما تاثیرگذارند. اصطلاح No-Show زمانی به کار برده می‌شود که مسافر به هر دلیلی پرواز خود را انجام نداده و یا در محدوده 24 ساعت مانده به پرواز، بلیط خود را باطل نماید. در این گونه موارد، با توجه به قوانین ایرلاین‌ها، اگر بلیط مسافر سیستمی باشد، بخشی از هزینه بلیط به مسافر برگردانده خواهد شد، اما اگر بلیط هواپیما چارتر باشد، هزینه‌ای به مسافر باز نمی گردد و بلیط به طور کامل سوخت می شود.

اطلاعات کاملتر را در صفحه هواپیمایی لوفتهانزا در فلای تودی مطالعه کنید. ارزان بودن کشش مناسبی برای پر کردن ظرفیت مازاد بر نیاز شرکت های چارتر کننده ایجاد می کند. بنابراین برای آنکه پروازهای شرکت چارترکننده پرشود بلیط ها را در پاره ای از موارد با قیمت های فوق العاده پایین عرضه می کنند.این عرضه مازاد بر نیاز چارتر کننده ها مقدمه ایجاد بلیط هواپیما ارزان قیمت در بیشتر کشورهای دنیا بود. بلیط هواپیما چارتر به منظور استفاده در تورهای هوایی یا برای برطرف کردن نیاز سازمان های مختلف به پروازهای اختصاصی ایجاد شده است. این نوع بلیط ها معمولا به مسافران خاصی اختصاص می باد مانند تورها یا کارکنان شرکت طرف قرارداد و در پاره ای موارد مازاد بلیط ها برای فروش تک بر روی سیستم های فروش باز میگردد. بنابراین اگر قصد سفر خانوادگی دارید باید قیمت برابری برای صندلی بزرگسالان و کودکان پرداخت کنید.

منظور از هواپیمای چارتر هواپیماهایی با ابعاد کوچکتر هستند که کمتر از 10 نفر مسافر را جابجا می کنند. این هواپیماها با دارا بودن فضای خصوصی و لوکس، معمولا از جانب شخصیت های مختلف تجاری و سیاسی و … دسترسی به بیش از 900 ایرلاین معتبر در سراسر جهان، سبب شده تا فلای تودی از معتبرترین پلتفرم‌های فروش بلیط هواپیما باشد و تنوعی از پروازها را در اختیار شما قرار دهد. هواپیمایی زاگرس از ایرلاین‌های معتبر داخلی است که در طول هفته پروازهای زیادی به بیشتر شهرهای ایران دارد. علاوه بر این، پروازهایی به برخی مقاصد خارجی چون بغداد، نجف، باکو، ازمیر هم دارد که همه پروازها به صورت چارتری نیز به فروش می‌رسند. با تماسی که با آژانس مسافرتی برقرار می‌کنید، استعلام میزان جریمه کنسل شدن پرواز از سوی مسافر وجود داشته و پس از کسر جریمه، معمولا باقی مانده هزینه بلیط، ظرف مدت 72 ساعت به حساب شما واریز خواهد شد.

چگونه بلیط چارتر را کنسل کنیم؟

در صورتیکه نام مسافر را اشتباه تایپ کرده باشید، با پشتیبانی سایت مستر بلیط تماس بگیرید؛ بر اساس قوانین ایرلاین با پرداخت جریمه امکان اصلاح نام برای برخی از ایرلاین ها وجود دارد. آراچارتر با در نظر گرفتن واحد پشتیبانی به صورت آنلاین و 24 ساعته به شما کمک می کند تا در صورت بروز مشکل در هنگام خرید و داشتن سوال در کمتر از 2 دقیقه شما را راهنمایی کند. در این صورت با پشتیبانی سایت مستر بلیط تماس بگیرید؛ بر اساس قوانین ایرلاین با پرداخت جریمه امکان جا به جایی برای برخی از ایرلاین ها وجود دارد. حتی در تورها پا از این فرارتر می رود و درصورتی که هتل رزرو کنید بلیط رفت و برگشت شما رایگان خواهد شد .به عنوان مثال تور سه شبه تهران کیش برای تاریخ های خلوت به کمتر از 1500 هزار تومان رسید که کمتر از نرخ رزرو سه شب هتل در کیش بود. در سفرهای داخلی به همراه داشتن کارت ملی و در سفر خارجی پاسپورت، ویزا و تاریخ انقضای (بیش از 6 ماه) آن دارای اهمیت است. شهر مشهد یکی از مهم ترین شهرهای ایران محسوب می شود که در شمال شرق کشور قرار گرفته و مرکز استان خراسان رضوی است.

  • به‌طور کل چارترکنندگان در مسیرهای پرطرفدار داخلی و خارجی بیشتر فعالیت دارند.
  • فلای تودی امکان دسترسی به برنامه پروازی همه ایرلاین‌های معتبری که در مسیر پروازی موردنظر شما پرواز دارند، به شما می‌دهد؛ بنابراین امکان خرید ارزانترین بلیط‌ها را خواهید داشت.
  • ما برای کسانی که عاشق سفرهای خارج از ایران هستند وبسایتی اختصاصی به نام bookcharter118 آماده کردیم که در آن به هر شهر و کشوری که قصد سفر داشتید بتوانید بلیط آن را با کمترین قیمت رزرو کرده و از سفر خود لذت ببرید.
  • وقتی بلیط هواپیما از هفت روز تا چند ساعت قبل از پرواز خارجی و دو روز تا چند ساعت قبل از پرواز داخلی به فروش نرسیده با قیمتی پایین تر برای فروش قرار میگیرد که به آن بلیط لحظه آخری هواپیما میگویند.

اما سفر به همراه کودکان همیشه هزینه‌های پیش‌بینی نشده‌ای به‌دنبال دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد، اما راه‌حل چیست؟ یکی از روش‌هایی که می‌تواند هزینه سفرهای خانوادگی و به خصوص سفر با کودکان را کاهش دهد، خرید بلیط چارتری هواپیما در زمان‌های غیر پیک است. چراکه با وجود یکسان‌بودن قیمت بلیط چارتری برای کودکان و بزرگسالان، امکان استفاده از تخفیف‌های موجود در زمان‌های غیرپیک به نفع شماست. پس اگر زمان‌های غیرپیک را برای سفرتان انتخاب کرده‌اید، قبل از خرید بلیط هواپیما، مقایسه‌ای بین قیمت بلیط چارتری و سیستمی در یوتراوز داشته باشید. چون به احتمال زیاد خرید بلیط چارتری برای کودکان، این‌بار به نفع جیب‌ شماست.

پس از اینکه فرم جستجو را مقابل خود مشاهده کردید، اطلاعات لازم شامل مبدا، مقصد، تاریخ سفر، کلاس پروازی و تعداد مسافران را وارد کنید.در صورتی که قصد خرید بلیط رفت و برگشت را دارید، با کلیک بر روی گزینه رفت و برگشت، تاریخ رفت و تاریخ برگشت خود را مشخص کنید. کافیست یک ساک آماده مسافرت داشته باشید و قیمت بلیط چارتر در لحظات نزدیک به پرواز را چک نمایید و هر وقت قیمت بلیط با کاهش خوبی روبرو شد بلافاصله نسبت به خرید بلیط هواپیما ارزان چارتر اقدام نموده و مسافرت خود را انجام دهید. شاید تصور شود مسافرانی که بلیط هواپیما چارتر می‌خرند سفر بی‌کیفیت‌تری خواهند داشت، در حالی که چنین تصوری کاملا اشتباه است. خریداران بلیط هواپیما چارتر شرایط یکسانی را با خریداران بلیط سیستمی از لحاظ پرواز، نوع صندلی، کابین و پذیرایی تجربه خواهند کرد. بنابراین شرایط پرواز میان بلیط هواپیما چارتر و سیستمی فرقی ندارد، اما در کل تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

چارتر

در دنیای امروز و با در نظر گرفتن مباحث مربوط به اتلاف انرژی و زمان و سلامت جامعه بهترین روش دریافت بلیط هواپیما، خرید آنلاین بلیط است و پیشنهاد ما هم به شما خرید اینترنتی بلیط از سامانه تریپ است. پرواز چارتری به پروازی گفته می شود که تمام یا بخشی از صندلی های هواپیما توسط چارتر کننده (دفتر خدمات مسافرتی) اجاره شده باشد. پرواز چارتر گاهی بنا به سفارش چارتر کننده در برخی مسیرها برقرار می شود ولی در هر صورت بلیط آن توسط چارتر کننده که اینجا آژانس مسافرتی است به فروش می رسد. در صورتیکه چارتر کننده یک آژانس مسافرتی باشد، پرواز چارتر معمولاً در مسیرهای پرتردد انجام می شود چراکه چارتر کننده تقریبا مطمئن است می تواند بلیط آن مسیرها را به فروش برساند و شرکت هواپیمایی هم درگیر مسائل خرده فروشی نمی شود. ابزارهای فلای تودی در هنگام جستجو و خرید بلیط به کمک شما می‌آیند تا بتوانید ارزانترین بلیط هواپیما را سریعتر پیدا کرده و خریداری کنید.

در مورد پرواز چارتری نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه به تایم پرواز نزدیکتر باشید می‌توانید بلیط را با قیمت کمتری رزرو کنید. اما جز بحث قیمتی، این دو بلیط در مواردی دیگر نیز دارای تفاوت‌هایی هستند که باید حتماً هنگام خرید بلیط هواپیما، بدان ها دقت کرد زیرا در برنامه سفری مسافران ممکن است تأثیرگذار باشد. زمانی که یک آژانس هواپیمایی اقدام به اجاره برخی از صندلی‌های پرواز سیستمی از یک شرکت هواپیمایی کند؛ گفته می‌شود سیت چارتر انجام داده است. در این وضعیت، چارتر کننده فقط می‌تواند روی صندلی‌های اجاره شده قیمت‌گذاری کند و اجازه‌ای مبنی بر تعیین و تاریخ پرواز ندارد. متاسفانه برای بلیط‌های چارتر هواپیما امکان تغییر تاریخ و تغییر ساعت وجود ندارد و چنانچه مسافر قصد داشته باشد تاریخ و یا ساعت پرواز خود را به زمان دیگری موکول کند، ناگزیر است بلیط خود را کنسل نموده و بلیط جدیدی خریداری کند.

قیمت بلیط چارتر توسط چارتر کننده ارائه می‌شود و کاملا متغیر است اما قیمت بلیط سیستمی توسط ایرلاین ارائه می‌شود و همه جا یکسان است. قوانین کنسلی، تغییر و اصلاح بلیط چارتر منوط به تصمیم چارتر کننده است و بلیط سیستمی کاملا مطابق با قوانین ایرلاین است. بلیط لحظه آخری نوعی بلیط چارتر است که در زمان بسیار نزدیک به پرواز هنوز به فروش نرسیده است.

استرداد بلیط چارتر ۷۲۴ معمولا به سختی امکان پذیر است بنابراین زمانی که از سفر خود اطمینان دارید نسبت به رزرو این نوع بلیط اقدام کنید. همچنین از پر طرفدارترین پروازهای چارتری می‌توان به بلیط هواپیما تهران استانبول، بلیط هواپیما تهران مشهد و بلیط هواپیما تبریز تهران اشاره کرد. شرکت‌های چارترکننده تمام بلیط‌های هواپیما را خریداری می‌کنند و به مرور می‌فروشند، هرچه زمان پرواز نزدیک‌تر باشد و بلیط‌ها به فروش نرفته باشد. اگر چه می‌توان بلیط چارتر را به صورت انفرادی نیز خریداری کرد، اما معمولا این بلیط‌ ها در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار گرفته و در قالب تورهای مسافرتی به فروش می‌رسند. در پرواز های چارتری نرخ بلیط بر اساس عرضه و تقاضای مسافران از جانب تامین کننده تعیین میگردد و در هر لحظه قابل افزایش و یا کاهش است. از آنجا که جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی در این شهر قرار دارد، بلیط چارتر تبریز آن نیز در زمان های اوج سفر توسط آژانس های مسافرتی به فروش می‌رسد.

چارتر

باری خرید بلیط چارتر شما می‌توانید به ابتدا همین صفحه مراجعه کرده و مبدا و مقصد و تاریخ پرواز خود را مشخص کنید. بعد از جستجو لیستی از تمامی پروازهای موجود بین مبدا و مقصد شما به نمایش در می‌آید. در این قسمت آن دسته از پروازهایی که برچسب اکونومی دارند را می‌توانید انتخاب کنید و نسبت به رزرو آنها اقدام کنید. بلیط چارتر به این روش فروخته می‌شود که یک آژانس مسافرتی اقدام به اجاره تمام صندلی‌های یک هواپیما در یک مسیر مشخص می‌کند. سپس متناسب با نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری روی این بلیط‌ها قیمت‌گذاری می‌کند. چارترکننده‌ها مجاز به قیمت‌گذاری مورد نظر خود روی بلیط چارتری هستند.

یکی از مشخصه‌های اصلی پرواز چارتر، ریسک ناشی از پر یا خالی بودن پرواز است که مستقيماً متوجه چارترکننده بوده و درهر شرایطی چارتردهنده هزینه کامل را دریافت خواهد کرد. ناگفته نماند که قبل از لیست پروازها در سامانه تریپ امکان نمایش تقویم قیمتی بلیط هواپیما در ابتدای صفحه برای شما عزیزان فراهم شده تا به آسانی به انتخاب شما در رزرو و خرید ارزانترین بلیط هواپیما کمک نماید. در فلای تودی می‌توانید بلیط چارتر را نیز مطابق با قوانین چارترکننده همانند بلیط سیستمی، کنسل و استرداد نمایید.

بنابراین نرخ بلیط های سیستمی از بازه خاصی پایین تر نمی آید اما در بلیط چارتر این صدق نمی کند و ممکن است بتوانید بلیط یک مسیر شلوغ مثل تهران  مشهد را با نرخ باور نکردی 150 هزار تومان  هم بخرید. مهم ترین مزایای خرید بلیط هواپیما چارتر و سیستمی در تریپ سرعت بالا در رزرو می باشد. جهت خرید و رزرو بلیط هواپیما این فرصت برای شما وجود دارد تا از بین تمامی ایرلاین های خارجی و داخلی باتوجه به این که هرکدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند حق انتخاب را داشته باشید. همچنین در سمت راست صفحه رزرو بلیت هواپیما نوع بلیط سیستمی و چارتری، تعداد توقف و ساعتی که برای حرکت هواپیما در نظر دارید را می توانید مشخص نمایید. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم امکان لغو، انصراف، استرداد و تغییر زمان بلیط سیستمی آسان تر از بلیط چارتر است.

در پروازهای چارتری مسیرهای پر رفت و آمدی وجود دارند که بلیط هواپیمای آن‌ها نسبت به سایرین محبوب‌تر بوده و همیشه با استقبال مسافران مواجه هستند. به همین ترتیب بلیط این شهرها معمولا در تمام طول سال در اجاره چارتر کننده ها هستند و همه بلیط های آن ها چارتری است. اغلب در مسیرهای پرتردد، بلیط های چارتری برای شرکت های هواپیمایی نیز مناسب است به این ترتیب ایرلاین ها می توانند حداکثر ظرفیت خود را با قیمت مناسب به چارتر کننده کرایه دهند تا دیگر دغدغه ای در مورد فروش جزئی آن نداشته باشند. به واسطه قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر، مشهد سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر از داخل و خارج از کشور است. به همین خاطر افراد زیادی در همه فصول سال به دنبال خرید بلیط چارتر مشهد و یا بلیط سیستمی از آژانس های مسافرتی هستند.

تیم توسعه کسب و کار فلایتیو با بررسی دقیق بازار و خواسته‌های مشتری، مقاصد محبوب را انتخاب کرده و تلاش می‌کند تا چارترینگ بلیط بهترین قیمت را برای مقاصد مختلفی داخلی و خارجی ارائه دهد. البته که فلایتیو در دیگر بخش‌ها هم همیشه تلاش کرده تا بهترین قیمت را به کاشفان خود ارائه دهد. هدف ما این است که با تسهیل امکان سفر از طریق کاهش هزینه، تجربه بهتری را ایجاد کنیم. واژه چارتر در لغت به معنی اجاره هواپیما و یا صندلی است که معمولا از سوی شرکت‌های هواپیمایی به آژانس‌ها و موسسات گردشگری ارایه می‌شود.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما